Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Odpovědět
Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Danosss » 23 led 2013, 21:59

Děkuji moc!:) snad třeba příště to výjde:)
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Reklama
 

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Danosss » 24 led 2013, 20:28

Zdravíčko. dnes proběhla diagnostika - projel mi auto a vše je OK jen se vyskytla chyba v klimatizaci, že je málo napětí, ale co se týče nějaké lambdy nebo něčeho jiného vše je OK. v únoru mi to jde teda na vyčištění klapky a toho motrku a všechny spoje znovu přetěsní i u te klimy:) snad to tedy bude OK:) díky moc
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Marťasek » 25 led 2013, 20:04

Lambda má životnost tak těch 160tis. jestli je OK nebo ne jen tak přes diagnostiku nepoznáš. poznal by jsi že je totálně odepsaná kdyby ty hodnoty stály na místě ale to jestli je lambda správně funkční poznáš pouze z live dat a jejich vyhodnocení.
A já bych vsadil boty na to že dobrá nebude (pokud je ještě oroginální)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Danosss » 25 led 2013, 20:58

Kurna :-/ no uvidíme dam to tam mechanikovi a uvidíme co mi řekne:)
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Dracula-Paja
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2013, 22:47

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Dracula-Paja » 06 úno 2013, 00:22

Marťasek píše:Lambda má životnost tak těch 160tis. jestli je OK nebo ne jen tak přes diagnostiku nepoznáš. poznal by jsi že je totálně odepsaná kdyby ty hodnoty stály na místě ale to jestli je lambda správně funkční poznáš pouze z live dat a jejich vyhodnocení.
A já bych vsadil boty na to že dobrá nebude (pokud je ještě oroginální)
Ahoj všichni, jsem tu novej tak prosím o případné prominutí za možná opakující se dotaz. Ač jsem poctivě pročítal všechny možný témata zde tak se mi to teď v hlavě trochu motá, proto prosím o uvedení správným směrem...
Mám taky problém s volnoběhem a to tak, že když je motor studenej, drží krásných 900 ot ale po zahřátí mi trvale drží 1500 a někdy i víc a někdy to kolísá nahoru, dolu a sem tam se stane že to jde pod 500 a chcípne to (většinou na červený na křižovatce při držení brzdového pedálu - ale tak to už tu psalo dost lidí). Dozvěděl jsem se zde, že se může zkusit pročistit krokový motorek a případně další prvky (klapka atd) a nebo -možná lepší a jako první postup- píchnout na diagnostiku. Co mi ale hlava nebere je výše citovaný text-tzn že když to dám na diagnostiku tak stejně npoznám vše jelikož potřebuji Live data. Jestli to chápu správně tak disgnostika vyčte uložené chyby z ŘJ a live data se pomocí nějakého SW měří aktuální dění při běhu motoru? A to mi změří pouze v servisu? nebo když si koupím tuto diagnostiku co se píše v jiném tématu http://aukro.cz/diagnostika-opel-komple ... 74351.html tak to změří i tohle? Proč se o diagnostiku tak zajímám... Byl jsem v servisu a tam mi řekli, že je to krokovým motorkem a že jen ta součástka stojí 4500Kč no a zde na diskuzi někdo radil z aukra za nějakých 700Kč nebo kolik tak jsem z toho trochu v rozpacích. A jelikož mi i občas píše palubák abych zkontroloval chladicí kapalinu a i po dolití to píše sem tam pořád tak to bude asi sensor a mam např. brzdy co minulej majitel měnil loni v květnu komplet přední disky i destičky a píše mi to abych zkontroloval destičky že jsou sjetý na minimu tak jsem si řekl, že mi asi v servisu neudělali buď úplný vyčtení co všechno je tedy vlastně v pytli nebo mi to jen nechtějí říct. A nerad bych se dostal do situace, kdy vyměním za 4500Kč krokový motorek a za měsíc odejde lambda sonda a pak váha vzduchu atd atd. raději bych to věděl všechno předem a nevím jak to zjistit...

Ve zkratce - jak zjistím jaké všechny sondy a součástky jsou staré a fungují jen aby se neřeklo, případně porouchané uplně? (pouze ten servis??nebo i ta výše uvedená diagnostika)

Ještě abych nezapomněl uvést motor zda je to k něčemu potřeba tak mám (podle podpisů zde na fóru) asi jako jedinej Astru 2.0 16V motor X20XEV, 100kW, r.v.1999...
Díky moc za rady:-)

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Jirka D. » 06 úno 2013, 09:32

Ahoj,
starší auto potřebuje údržbu zační tím nejjednodušším co stojí málo peněz.

originál tech 2 ti řekne i kde jaká žarovka je prasklá - pokud ti nic nesvití na přístrojovce tak jezdi s tím autem slušně. Když bude stále těžká noha díly se rychleji odvaří. A pak šetřit na opravu.

Ta levná diagnostika je jen na pár motoru a někdy i do r. 2003 - kámoš ji koupil a ukazuje jen to co svití jinak mu píše vše je ok. Live data to umí jen nějaká za jízdy to dělal. Ale už ji namá šel do BMW

když jsem já koupil Z16XE co se dělalo
- rozvody i pumpa
- olej+fitr, palovový fitr, kabinový
- stření a zadní díl výfuku
- zadní tlumiče+pružiny (ulámané konce)
- egr ventil
- kotouče+desky brzdové,
- svíčky
- klima vyčištění a naplnění
- stabilizátory přední náprava
- 2 lambdy
- autobaterie

můžeš udělat:
- vyčistění krokáče tady je návod a popis http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm
- lambda sonda dej delphi stojí cca 1800 osobní zkušenost
- ostatní díly se daj koupit na vrakáči nebo od kluků co auto zbořily. Nebo jukni na http://www.autosen.cz má to Bartůněk a má tam díly origo i neorigo.
Naposledy upravil(a) Jirka D. dne 07 úno 2013, 09:04, celkem upraveno 1 x.
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Dracula-Paja
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2013, 22:47

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Dracula-Paja » 06 úno 2013, 10:00

No o to mi šlo, zjistit právě to, co vlastně je všechno ve skutečnosti potřeba opravit (jako co se blíží ke sklonku života atd).

Já koupil Astru na podzim za velmi slušných podmínek vlastně za opravu části výfuku u motoru (beraní rohy:-)) a za udělání technický na další dva roky...Toliko mě stálo auto..

Předchozí majitel asi před rokem měnil kompletně celý rozvody, svíčky, olejový filtr a ještě nějakej teď to nemam u sebe tak nevím zda palivovej nebo pylový ale asi spíš pylový, nové brzdy vepředu komplet. Zbytek výfuku je starej cca 3 roky takže si myslim, že to by mohlo být taky ok. Teď mě vyloženě trápí ten volnoběh. No trápí...Já mám auto jen na výlety o víkendu a při jízdě problém nepociťuji...jen ve městě to není příjemný no...
Jinak na přístrojovce svítí kontrolka airbagu, ale v servisu řekli, že airbag funguje jen prostě nevim co asi nějaká sonda je špatná ale že to na funkci vliv nemá no a svítí TC a je nefunkční ABS kvůli nějakejm "nábojům" v kolech???, které se prý (co říkal minulý majitel) mu porouchávali co chvíli tak to pak už neměnil. Jinak jízda je super. Parádně táhne, chod motoru až na ten volnoběh bezproblémovej a ten výkon je sakra znát např. při předjíždění když to člověk potřebuje...Jinak jezdim klidnou jízdu v rámcích pravidel spíš na spotřebu protože většinou nikam nespěchám. Takže normální průměr mám nejčastěji 7,6 l/100km, když fakt chci být šetrnej tak nejníž sem se dostal na 6,7l/100km a když trochu prasim a lítam trochu rychlejš(v mezích normálnosti..) tak to žere 8,1l což mi přijde tak na ten objem asi odpovídající no...

No a jak jsem psal výše sem na fórum mě hlavně přivedla jakoby nejistota toho co mi někde řeknou v servisu a toho co bych si mohl sám ověřit... např. zda opravdu 4500Kč za součástku krokového mo´torku(pouze náhr. díl) není přehnaná atd...Jakoby zjistit co vše je špatný dříve než začnu postupně měnit a investovat peníze...Abych se vyvaroval toho, že tam nasypu za tohle např. 10tis pak za támhle to a pak si řeknu "no když už sem do tooho dal tolik tak tohle už musim opravit taky atd". Pokud byste věděli o někom, kdo se v tom vyzná a je schopen změřit a vyhodnotit ty live data v dojezdné vzdálenosti Prahy tak by to bylo fajn...Alespoň prostě dostat názor no.. Díky za reakce

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Marťasek » 07 úno 2013, 13:11

Dracula-Paja je dobrý napsat odkud jsi. Pak se podívej kdo z členů s diagnostikou je ve tvém okolí a je ochotný ti pomoci.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... ka#p424301

Jinak Live data se natáčí za chodu motoru a zjišťuje se jimi funkce váhy vzduchu, klapky,lambdasondy atd. Live data umí každý Opcom ale chce to umět s tím dělat. dost se pozná jen při nastartovaném motoru je sledováním dat. Vyhodnocení se dělá následovně pomocí grafů (Alzafír je v tomhle jednička ale musíš mít ty data natočené a uložené v PC (přes opcom)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... +data+graf

Jinak servisu bych nevěřil ani nos mezi očima. Teď jsem tady měl kamoše s X18XE kde mu servis řekl že má odepsanou zapalovací lyštu (4500kč) a proto to blbě startuje. I lajk by poznal, že to je špatnej startér nebo kabely (spíš startér) Ale pro formu jsme prohodily lyšty a hádej co? Lyšta v pořádku a problém ze startem setrval.

chce to skouknout a zjistit co a jak přímo na místě.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
JoeL
Příspěvky: 1274
Registrován: 25 úno 2009, 18:29
Bydliště: ZL kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od JoeL » 07 úno 2013, 13:22

Paradoxně v servisech Opel neznají vozy Opel :D Zkušenosti mnoho lidí v mnoha servisech Do servisu Opel NIKDY nejezděte! Bude vás to stát mraky peněz a závadu neodstraní :) ...sorry za OT :)
www.Hasic.net
www.dopravak.cz
www.rekreacebuchlovice.cz

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Marťasek » 07 úno 2013, 13:28

to není OT to je smutná pravda... :cry:
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
Danosss
Příspěvky: 452
Registrován: 22 říj 2011, 12:09
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Danosss » 14 úno 2013, 09:45

Takže menší postřeh.
Auto bylo u známého v servisu a vyčistili mi klapku, egr, byly v háji prý svíčky tak dali nové zkontrolovali kontakty. Pak ještě jiné věci a mrkli mi i na komplet auto.
Dnešní cesta do práce, celou cestu za studena i po zahřátí auto drželo otáčky hezky na 1000 žádné kolísání. Hezky plynule klesaly i při rychlém sešlápnutí spojky a zastavily se na 1000ot/m, takže zatím fajn, uvidíme co to bude dělat dál:)

Teď mě čekají finančně náročnější srandy :D:( a technická:(
Astra G hatchback, 1999, 1.8, 85 KW, stříbrná metla

Bzumik
Příspěvky: 2
Registrován: 03 dub 2013, 21:00

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Bzumik » 03 dub 2013, 21:19

radek.juthner píše:Ahoj
Od jisté doby se mně na Astře s motorem X16XEL vyskytuje ten problém, že za studena motor nechce držet volnoběh. Při jízdě po vyřazení prostě chcípne. Občas dost špatně táhne. Po chcípnutí hůř startuje, jinak za studena start je OK jen na "škrtnutí". Pokud chcípne a já opět nastartuju, motor jakoby se více klepal a z výfuku jde příšerný smrad, jako bych jezdil na koks. Pokud se motor zahřeje tak 10 minutama jízdy, je vše OK.
Diagnostika je OK. Nechal jsem vyčistit klapku, vyměnit ol. a vzduch. filtr. Spotřeba je normální - nelítám s tím, takže to bere okolo 6,5 / 100. Benzín beru na různých místech, takže podezření na špatnou pumpu taky nemám.
Nevíte, co s tím. Potřeboval bych pár tipů, než to šoupnu do servisu. Dík.


Ahoj, mám stejný problém, občas to dělá ale ne pravidelně a někdy i víckrát za sebou a jindy třebas týden ne. Nastartuji vpohodě jedu a najedniou auto ztratí tah tak sešlápnu spojku a vtu ránu to chcípne, pak nastartuji motor cuká otáčky sou pod 500 párkrát to naprázdno prošlápnu pomalu zařadim a srovná se to a jedu (někdy to chvilku trvá) a začne to děsně smrdět. pokud to neudělá během prvních 10 minut tak už to neudělá. Zjistili ste čím to tedy je?

Předem díky za radu

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Marťasek » 06 dub 2013, 20:58

Bzumik píše:Zjistili ste čím to tedy je?

Předem díky za radu
Jo prvkem mezi sedadlem a volantem. :(

1, typ motoru, auta, rv!
2, co jsi udělal proto, aby jsi závadu odstranil nebo sám zjistil?
3, kdy/jak se závada objevila?

Pak až si odpovíš na tyhle tři základní otázky sem opět napiš. 8)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od spermin » 07 dub 2013, 10:49

no jo, opět nováček, možná nápad pro Adminy, každý registrovaný uživatel pro přihlášení povinný údaj
typ vozu / typ motoru / obec, popř okres.
:? :? :? :? :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nedrží volnoběh, chcípe, smrdí, klepe

Příspěvek od Marťasek » 07 dub 2013, 11:56

Souhlasím!! A taky informační automatický email s obrovským nápusem

Než se na něco zeptáš hledej!!!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Odpovědět