Stránka 2 z 2

Re: EGR-spotreba

Napsal: 11 úno 2013, 08:31
od kajo79
prosím Marťáska, ak by mal chuť, nech mi odfotí tie hadičky, alebo popíše ako to funguje...dík

Re: EGR-spotreba

Napsal: 11 úno 2013, 11:46
od Jirka D.
Otevři haubnu a nakloň se k motoru ke klapce sání do ní vedou různé kabely a hadičky. Odšroubuj i kryt motoru a zkontroluj bud při bežícím motoru nebo mačkej hadičky jestli nejsou prasklé. Vše se točí jen kolem sání, jestli nejsi zručný tak to dej známému do servisu a on se na to koukne.
Po kontrole a případné výměně nastříkej hadice i hadičky silikonovým sprejem. a elektriku kontaktolem.

Re: EGR-spotreba

Napsal: 11 úno 2013, 12:18
od spermin
já vím a plně souhlasím. 8) 8)

Re: EGR-spotreba

Napsal: 11 úno 2013, 21:27
od Marťasek
https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/

jinak:
Obrázek


A: voda z chladícího okruhu
B: --------//------------
C: odvětrání z víka ventilů (ústí do cca 1mm otvoru v klapce - z 99% je to ucpaný nutno pročistit nejlépe jehlou!)
D: odvětrání z nádrže přes ventil co je zezadu airboxu (vede to od toho ventilu do levého blatníku kde je nádobka s aktivním uhlím - pokud je vysypaný nebo jinak zničený taky to může dělat neplechu - to zjistíš když při problémech s motorem zkusíš povolit (nebo oddělat) víčko nádrže a tak jedeš s autem.

Pokud je tato hadička upadnutá motor střídavě točí cca 2000 až 500ot na volnoběh a někdy i chcípne (to byl můj případ)

každopádně zde ale popisuju 1.8! (Z18XE 94kw)

No a tady klapka po vyčištění :mrgreen: jako nová. Rozdíl ve výkonu, spotřebě a chodu markantní!
Obrázek


žlutá šipka je ta malá 1mm dírka co musí být průchozí

Obrázek

Re: EGR-spotreba

Napsal: 12 úno 2013, 11:54
od kajo79
Ďakujem za prodrobný popis a fotky, a ešte jedna otázočka: ak demontujem klapku musím ju nastaviť cez diagnostiku?......Mám motor x14xe.....

Re: EGR-spotreba

Napsal: 12 úno 2013, 12:48
od Lake292
x14xe ma plyn na lanko, takze predpokladam ze to cele funguje mechanicky...
ale mozem sa mylit :D

Re: EGR-spotreba

Napsal: 12 úno 2013, 12:58
od Marťasek
Ne. Co by jsi na ní chtěl nastavovat?

Jen někteří varují před hýbání s klapkou rukou. Já vyčistil už několik klapek (elektronický i na lanko) pro lepší vyčištění s tou klapkou prostě hnout musíš, a nikdy jsem s ní poté problémy neměl. Spíš si myslím, že ti co pak měli problémy, tak ty klapky byly před smrtí/po smrti. Zrovna předevčírem jsem čistil jednu "manuální" a pohodička. (Černá byla jak uhel! ucpaný kanálky klasika že.)

Re: EGR-spotreba

Napsal: 12 úno 2013, 21:27
od kajo79
Díky chlapy....tento návod musí uspokojiť každého. Vyskúšam(ak nájdem teplé miestečko)....
Máte u mňa pivo.....alebo5 :lol:

Re: EGR-spotreba

Napsal: 15 úno 2016, 21:29
od icali
Ja som zaslepil ERG , motor Z14xep a spotreba mi šla o 1L hore. Aj keď som šiel šetrne ako sa dalo , tak aj tak bola o 0,8l vyžšia. Akceleracia pri 2500 bola skoková, ako keby do auta zo zadu niekto strčil. Pod tieto otačky zase skok -brzdenie. Po 7tis. km som to zase odslepil a priemerná spotreba ako predtým 5,5l....toť moja skúsenosť

Re: EGR-spotreba

Napsal: 15 úno 2016, 23:05
od kratales
Přidám také svoji zkušenost. EGR mám už přes rok odpojené, svítí mi teda kontrolka motoru, ale to neřeším. Už rok mám v plánu EGR zaslepit, aby kontrolka nesvítila, ale vždy když si vzpomenu, že mám koupit TORX na povolení EGR tak ho nikde nemají (je tam torx 45, v sadách jsou standardně do torx 40). Ale k věci, nedávno jsem kvůli STK musel EGR zapojit a krom znatelně sníženého výkonu (u X16SZR je zkrátka znát vše) auto hodně cukalo, i spolujezdec se ptal co s tím je. A ohledně zvýšené spotřeby, viz. příspěvek nad je to dle mého názoru nesmysl, motor pro dokonalé spalování potřebuje kyslík a vlivem zapojeného EGRu ho tam jde méně, spalování je tedy méně efektivnější a na úkor větší spotřeby paliva. Ale nevím, jak je to u Z14XEP, ale pochybuji, že by to bylo jinak než u jiných motoru?