Čau všichni Opláci.
jenom jsem si všimnul že se zde řeší tankování "šel" nebo "nešel".
Moje zkušenosti:
Seat Ibiza 3dv. 1,6 CLX nádrž 55l:
Tankování na Shell Natural 95 z úplně prázdné až nakopeček. Auto jelo jako "šlak" opravdu jen v uvozovkách, ale na plnou nádrž jsem ujel v klidu a v pohodě 790 - 850 km
Tankování na neShell (benzinka Obchodního domu Globus-Ivanovice, ESSO-Hradecká směr Brno Pisárky) natankování z úplně prázdné až na kopeček. Autu se moc nechtělo do otáček ale celkem jelo.
Ale teď pozor na nádrž z těchto benzinek jsem ujel pouze
590-650km
Takže něco na tom benzínu Shell bude. Nezkoušel jsem to s jedinou nádrží a jezdil jsem stále stejnou trasu a se stejnou nohou.
Jinak čím vyšší objem motoru tím nižší oktanové číslo benzínu pro normální provoz a výdrž vozidla. jinak závodní benzíny mají oktanové číslo 98-130. ale nezapomeňme, že servis závodních aut je trošku odlišný i časově na rozdíl od normálních aut. Vím o čem mluvím.
Jinak o tom oktanovém čísle v benzínu je napsáno i v chytré knize opel Astra (manuál Opel Astra) STR. 166
Zapalování se automaticky nastaví podle načerpaného paliva (podle jeho oktanového čísla), viz strany 247, 248, 249. citace z knihy
Jinak jsem novým majitelem Oplu Astra 5dv. Comfort 2000 1,6 16v a jsem spokojený sice zvýšené otáčky po nastartování cca 1100-1200 ot/min, po kupi a vyzvednutí auta ze salonu opel mě to v celku vyděsilo, ale myslím si, že že to bude automatickým sytičem, protože po rozjezdu a plynulém zrychlování (s rozumem) a ujetí cca 400 metrů na světelnou křižovatku, kterou mám u baráku, jsou otáčky zpět na normálu. Takže to neřeším a nechávám tomu volný průběh.