Právě je 18 črc 2019, 05:30





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 14 bře 2017, 13:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
Cus borci.

Prosím o pomoc s kolegovou astrou g rv 2003 Z 14 XE má najeto poctivých 90tis. S autem byly problémy - KO zap. lišta + egr jízda na 3 válce. Pak se vše opravilo (nové oba dva díly + svíčky) a auto jezdí bez problémů od opravy už cca 10tis km. Jen že dneska na emisích problém - neprošlo přes emise... Technik od emisí naznal že asi KO katalizátor. (Labda sonda je původní)

A teĎ dotaz jak tohle nejelegantněji vyřešit :| ? - Jsem otevřený všem návrhům :-)
Místo Prostějov

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 14 bře 2017, 15:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Příspěvky: 985
Bydliště: Moravskoslezský
zřejmě asi výměna katu , a kontrola lambdy, koukal jsem do rall, a pro motor z14xe mají kat na svodech, ale i na potrubí, tak nevím, jaký tam je. ten na svodech je celkem ranec, nejlevnější za 4.300 s dph, snad někde najdeš levnější, nebo bude na potrubí, cena 2.400, oba byly od firmy jmj.
Zkus nahrát live data od lambdy, jestli je ok

_________________
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 bře 2017, 16:10 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.
Katalyzátor od JMJ nebrat, vyhozené peníze.
Z14XE má skutečně dvě lambdy, pokud je katalyzátor KO, pak by se měla pravidelně co cca 500Km rozsvěcet chyba tuším P400. Pokud se nerozsvěcije, pak bych hledal nejdřive přičinu jinde, funkčnost obou lambda sond, kouknout do katalyzátoru dírou po lambdě, zda tam vůbec nějaký ještě je.
Na vyně může být i EGR, nebo díra ve výfuku, to by mohlo být i slyšet.
Na a když nechce nic dělat a je spokojen, tak najít jinou stanici na měření emisnich limitů :) .

Mára

Ps: slušnej technik na emisích, když čte data z ŘJ, tak by mu mohl na funkci lambdy kouknout taky, zda ta první běhá, či stagnuje.

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 bře 2017, 22:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Příspěvky: 985
Bydliště: Moravskoslezský
JMJ jsou sice poláci, ale mají záruku 3 roky,snad vydrží ?? ostatní značky jsou žel od cca 12.000kč
Že by byl fuč po 90.000 km?, není to trochu brzo?.
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/unive ... icke/-levnější JMJ dodělej doma

_________________
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2017, 00:03 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.
Asi tak, první po dvou měsících KO, šel má reklamaci, druhý vydržel o 14.dní víc a šel taky do kopru, ten se ale dokonce rozpadnul na kousicky plechu a ucpal Egr, na třetí jsem již nervy neměl.
Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2017, 11:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
OK tak otázka - je tady někdo kdo by měl použitý kat za rozumný peníz?

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2017, 11:47 
Offline
Moderátor

Registrován: 28 kvě 2006, 11:24
Příspěvky: 3625
Bydliště: Praha
Viděl jsem ucpaný kat na Z14XEP v cca 120tkm.

Auto ujelo vždy cca kilometr, následně se motor začal dusit a chcípnul. Nastartovat šel až po úplnym vychladnutím.

_________________
Už bylo dost...
ex:
1x Vectra C
6x Astra G
2x Astra H
1x Insignia ST
2x Corsa D
3x Combo C
1x Corsa A


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2017, 14:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Příspěvky: 650
Bydliště: Plzeň
Nemyslím si že bude kat KO, napřed bych ověřil lambdy a EGR.
Kat bych vyndal a profouknul vzduchem, pokud to půjde tak bych ho vymyl.

A ukáže se co a jak, ale vyhodit jen tak kat. z benzíňáku když nebude vysypanej atd, semi zdá jako blbost :?:

_________________
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 bře 2017, 17:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Příspěvky: 985
Bydliště: Moravskoslezský
Zkus napsat bundelesovi, možná něco mít bude
@marek to chápu, na manželčině Merivě je JMJ už 4 roky a zatím OK

_________________
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2017, 09:00 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.
Opravdu bych nejdříve než začít řešit katalyzátor, ověřil správnou funkci lambda sond. Jak jsem již psal Z14XE má dvě, ta druhá za katalyzátorem kontroluje jeho činnost, tedy, když by měl rádobytechnik pravdu, tak by už dávno měla svítit kontrolka motoru a v diagnostice být uložená chyba funkce katalyzátoru. To se však neděje (pokud Ti to netají, nebo pokud na autě není nějaká samodomo úprava v obvodu druhé Lambdy).
Na diagnostice i obyčejné přes OBDII bluetooth modul a mobilní telefon s aplikací Torque či OBD Car Doctor pro lze jednak chyby číst a mazat, ale lze bez problému pozorovat live data z obou sond, taktéž sledovat dlouhodobé a krátkodobé korekce. To vše by mělo být dostatečné k poznání, zda jsou Lambda sondy v pořádku, či nikoliv.
Když by Lambda sondy nepracovaly, pak by se to jistě ale dávno podepsalo na nesprávném chodu motoru, a spotřebě paliva.

JAk říkám, šel bych cestou nejmenšího odporu, ověřit Lambdy, při té příležitosti lze i první Lambdu demontovat a bude rovnou vidět do katalyzátoru, buď tam katalyzační vložka bude, nebo ne. Pak se dá mudrlovat dál.
Nejčastější příčinou zvýšených emisí bývá díra ve výfuku.

Ps: ty údajně zvýšené emise změřil v obou režimech, na volnoběhu a při zvýšených otáčkách, nebo jenom v jednom z nich?
Není možné, že si jen technik nepřímo říkal o prémie, měření jinde taky nebude tak drahé jako nový katalyzátor, vyměměnný z bůhdarma.

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2017, 15:00 
Offline

Registrován: 15 čer 2010, 13:12
Příspěvky: 69
Jen poznámka k JMJ katalyzátoru.Mám ho na autě,není to teda univerzál,ale přímo celý kus i s potrubím na daný model auta(není to OPEL,ale myslím,že je to jedno) cca rok a půl.Loni jsem byl na STK a nebyl nejmenší problém,emise lepší než se starým originálem.Nehledě na to,že u známého v dílně dávají JMJ univezrály naprosto běžně a potíže zatím nebyly žádné.Takže pokud někomu odejdou dva katy během chvíle,tak si myslím,že problém bude někde jinde,než v samotném katu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2017, 20:09 
Offline

Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Příspěvky: 214
Ahoj.
Jen velmi krátká reakce. Problém je v kvalitě katalyzátorů JMJ, dal jsem třetí keramický a frčím dál bez problému. JMJ jsem měl oba dva pro Z14XE a vždy kovový, prý ideální pro větší teploty včetně LPG :lol: . Oba skončily stejně, rozpadem na kousíčky kovové plástve, které se odbočkou dostaly i do EGR a do sání motoru.

Kvalita JMJ v obraze:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A to tehdy stál 7400,-Kč a vydržel půl roku. Dneska ten stejný je za srandovních 4000,-Kč, asi vědí proč ta sleva :lol:
http://www.primavyfuky.cz/zbozi/1091020/

Dneska když by to mělo být, tak bych zkusil cestu EBAY, např:
http://www.ebay.com/itm/KATALYSATOR-KAT-OPEL-1-6-1-4-16V-ZAFIRA-VECTRA-CORSA-ASTRA-MERIVA-Z16XE-Z14XE-/381455303929?hash=item58d08204f9:g:HKIAAOSwAYtWNyIG&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/KRUMMER-KATALYSATOR-KRUMMERKAT-VOR-KAT-OPEL-ASTRA-G-Z14XE-Z16XE-BJ-98-05-/391709207380?hash=item5b33b02b54:g:-DAAAOSwx6pYqguk&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Katalysator-Opel-Astra-G-Meriva-Corsa-C-Vectra-B-Zafira-A-1-4-1-6-16-V-/302220707555?hash=item465dc206e3:g:bmMAAOSwax5YnZYC&vxp=mtr

Mára

_________________
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 bře 2017, 19:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
Chlapi mohl by se někdo podívat na live data od Opconu? (mám natočeno) Řeším tu astru a nějak se mi nezdá proč by neměla projít? Přední lambda je nová. Obě dvě se mě zdají být v pořádku.

Na autě jsou nové svíčky, zapalovací lišta, RGR ventil, nové filtry náplně.

A teď trošku teoretizování - kolega moc nejezdí - velmi málo a když tak 5 - 10km trasy. Auto před emisemi stálo dva týdny pak jen přejel na emise a.. neprošel.

Podle mě by možná pomohlo auto dotankovat ( palivo skoro na nule svítí oko) tak 15L na Schellce + tam lupnout 5L Ečka + auto pořádně projet ale pořádně.

\Co vy na to?? :lol:

https://ulozto.cz/!BTQe5EFtusGb/livedat ... 221636-csv

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 bře 2017, 06:11 
Offline

Registrován: 21 bře 2013, 21:43
Příspěvky: 285
Bydliště: Ostrava
V prvé řadě proveď měření na zahřátém motoru. Ale každopádně už z toho co jsi dal je evidentní, že zadní lambda nedává správné hodnoty. Otázka zda je to příčina nebo důsledek problému.


Naposledy upravil Vectra11 dne 24 bře 2017, 06:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 bře 2017, 06:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Příspěvky: 3367
Bydliště: Prostějov (TIR)
tak ty hodnoty hodně skáčou ale fakt hodně.. A jelikož ta první je nová (cca Rok) tak jsem usuzoval že by měli být v pořádku? To že se ty hodnoty tak rychle mění jsem myslel že by mohl mít za následek nefunkční kat?

Tedy každopádně nové sondy obě dvě :?

_________________
Marťaskova Šmoulinka Z18XE


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz