Stránka 1 z 11

Olej v převodovce

Napsal: 22 lis 2006, 13:06
od Lomikar
Měnil někdo olej v převodovce.Mám manuální.Nikde jsem to nevyčetl a myslím že to zas není tak drahý aby si to ten náš mazel nezasloužil po nějakým tom kilometru.

Napsal: 22 lis 2006, 13:30
od indet
naplň v převodovce se dle servisu OPEL nemění, tedy je doživotní (myšleno tím převodovku né tebe) :mrgreen:

Napsal: 22 lis 2006, 14:15
od indet
Zigi píše:
indet píše:naplň v převodovce se dle servisu OPEL nemění, tedy je doživotní (myšleno tím převodovku né tebe) :mrgreen:
Nic neni dozivotni,i kdyz se to pise.Myslim ze tak po 100t km by nebyl vubec spatny napad ho vymenit :wink:
:idea: Jo jinak hlavové opěrky je potřeba taky pravidelně vyměnit :!: Přece jen se taky opotřebovávají, né? Zas to Zigi nepřeháněj :D Pokud je s převodovkou něco tak to beru jinak se to jeví jako zbytečné. Mysli trochu na ekologii.

Napsal: 22 lis 2006, 15:56
od Lomikar
Pokud Opel a vůbec všichni výrobci motorů tvrdí že motorový olej měnit po roce ,i když nejsou najetý Km, z důvodu stárnutí oleje pak se mi zdá že převodovka by si to zasloužila řekněme co třeba tak 6 -8 let 150-200tis?
Je divný tvrdit že v motoru olej stárne a v převodovce vydrží 15 nebo 20 let.I když chápu že v motoru je uplně jiný zatížení.Ale i tak nechat flašku oleje někde venku na slunci a marazu 15 let kdo z Vás by si ji pak nalil do auta?Já teda ne.

Napsal: 29 lis 2006, 20:10
od Doktor Br.
No olej se meni tak ze oddelas tu spodni vanu na prevodovce a tim ho vypustis a pka nalivaci sroub je nad levou poloosou kam to nalijes az to vyteka ven.Mam pocit okolo 2.2 litru.No a znamena to ze si musis koupit i tesneni protoze je papirovi a stoji cca 100kc.Vymenit to neni na skodu protoze u novych motoru pisou ze se meni olej v benzinu az po 30000km a dieselu az po 50000km a to nema sanci dlouho vydrzet nebo se pletu?Stejna blbost jako s prevodakem ale ten vydrzi delsi dobu.

Napsal: 30 lis 2006, 06:52
od Astra - R@SAG
No ja je seru, olej budu menit po kazdych 10 - 15 000 Km a ne po 30 000 Km, to by ten motor byl asi brzo k nicemu.

Napsal: 30 lis 2006, 09:10
od Vojta
v mý nový atře byl olej měněnej po 30tis. 10w40, žádnej longlajf, což nechápu a za 5000km to zatim nevzalo ani deci, první výměnu udělám po 10tis a pak po 15

Napsal: 30 lis 2006, 12:14
od marek
Já měním olej (i když používám hodně kvalitní Shell Helix Ultra) po roce nebo max. 10.000 km. Olej v převodovce jsem měnil po koupi auta (na kvalitě řazení to jednoznačně poznat je) a budu měnit po čtyřech letech nebo 60.000 km. Za tu jistotu a dobrý pocit mi to stojí.

Napsal: 30 lis 2006, 20:11
od Lukas G.
Zigi píše:
marek píše:Já měním olej (i když používám hodně kvalitní Shell Helix Ultra) po roce nebo max. 10.000 km. Olej v převodovce jsem měnil po koupi auta (na kvalitě řazení to jednoznačně poznat je) a budu měnit po čtyřech letech nebo 60.000 km. Za tu jistotu a dobrý pocit mi to stojí.
Kvalitni motor vyzaduje kvalitni olej :wink:
Neplati se u toho oleje jen za znacku? Ja myslim, ze dnesni oleje by meli mit takrka stejnou kvalitu. Jde prece o urcitou normu. Jasne ze oleje ze supermarketu je to asi nejak osizeny. Ale v supermarktu bych olej nekoupil ani za nic.

Napsal: 30 lis 2006, 20:23
od Lomikar
marek píše:Já měním olej (i když používám hodně kvalitní Shell Helix Ultra) po roce nebo max. 10.000 km. Olej v převodovce jsem měnil po koupi auta (na kvalitě řazení to jednoznačně poznat je) a budu měnit po čtyřech letech nebo 60.000 km. Za tu jistotu a dobrý pocit mi to stojí.
Konečně jeden co pochopil že se tu bavíme o oleji v převodovce!!! :lol:
Což se o všech říct nedá a to i o těch zkušenějších VOJTO!! :cry: :!:

Napsal: 30 lis 2006, 20:32
od Lukas G.
Lomikar píše:
marek píše:Já měním olej (i když používám hodně kvalitní Shell Helix Ultra) po roce nebo max. 10.000 km. Olej v převodovce jsem měnil po koupi auta (na kvalitě řazení to jednoznačně poznat je) a budu měnit po čtyřech letech nebo 60.000 km. Za tu jistotu a dobrý pocit mi to stojí.
Konečně jeden co pochopil že se tu bavíme o oleji v převodovce!!! :lol:
Což se o všech říct nedá a to i o těch zkušenějších VOJTO!! :cry: :!:
sorry, ale ja zrovna precetl o oleji do motoru a tak jsem odpovedel. Jinak vim ze se bavili o prevodovim. Jeste jednou sorrac

Napsal: 01 pro 2006, 09:20
od marek
Lukas G: Na stejnou kvalitu zapomeň. To, že splňují stejné specifikace neznamená, že jsou stejně kvalitní. Když si prostuduješ technické parametry jednotlivých olejů, zjistíš, že některé splní normu a nic víc a jiné splní normu a ještě mají velkou rezervu v důležitých parametrech (třeba viskozita při 100°C nebo viskozitní index). To je samozřejmě nedůležité pro někoho, kdo má obyčejné motory s malým litrovým výkonem a jezdí pořád normálně. Tomu stačí dobrý olej 10W-40 a pravidelně měnit (max. po 15.000 km, pokud jezdí hodně město nebo krátké trasy tak po 8-10.000 km). Jestliže má motor vyšší litrový výkon (cca od 80 koní na litr) a jezdí se občas sportovně, tak pak už se vyplatí vybrat si olej s lepšími parametry (zejména ochrana při vyšších teplotách, oxidační stálost...) a nemusí se přecházet třeba na 10W-60, který zvyšuje třecí odpory a tím i spotřebu a trochu snižuje výkon. Oleje 0W-30, 5W-30 apod. nebudu rozebírat, protože jsou hodně drahé a nevyplatí se. Mezi oleji 0W-40 je jednoznačnou špičkou Mobil 1 a mezi 5W-40 Shell Helix Ultra. U 10W-40 značka tolik nerozhoduje (protože jak jsem psal výše, většinou ji používají lidi, kteří jezdí normální provoz), ale jsem přesvědčen, že koupit si dobrý olej od renomované značky se vyplatí i v tomto případě.

Co se týče převodových olejů, tak tam je těžší zvolit správný typ, protože většina výrobců aut neuvádí viskozitní třídu převodového oleje, který používají (v našem případě Opel), jen uvedou, že je v převodovce doživotní náplň, což je jasně nesmysl. I převodový olej se vyplatí měnit, na kvalitě řazení se to pozná. Jen je třeba zvolit správný typ.

Toto všechno platí samozřejmě jen pro ty, kteří mají o svoje auto opravdu zájem. Ti, co berou auto jako spotřební věc a nemají k němu žádný vztah, ať si používají co chtějí a tímto příspěvkem se absolutně nezabývají.

Napsal: 01 pro 2006, 18:14
od Stach Jan
Souhlasím s Markem.
Třeba křídlo vidět je, olej v převodovce nikoli!!!

Napsal: 02 pro 2006, 23:01
od indet
marek píše:Toto všechno platí samozřejmě jen pro ty, kteří mají o svoje auto opravdu zájem. Ti, co berou auto jako spotřební věc a nemají k němu žádný vztah, ať si používají co chtějí a tímto příspěvkem se absolutně nezabývají.
Ale jdi ty kecko. To tě někdo navedl, nebo jsi na to přišel úplně sám?

Napsal: 25 pro 2006, 18:46
od Petrik
Chci se zeptat, to papírové těsnění něčím podmazáváš, nebo ho dáš nasucho? Což použít tmel na převodové skříně?