Mám prosbu, v servisu mi dělali geometrii, ale na protokolu jsem si všimnul, že je tam napsaný typ Astra F, tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo nemáte protokol z geometrie, podle kterého bych si ty paramentry mohl ověřit. Svůj protokol přikládám.
+ proč jsem vlastně šel na geometrii, auto má snahu lehce táhnout doleva. V servisu mi měnili čepy řízení + uložení tlumičů + geometrie (to vše za 4400,-Kč) a auto se chová stejně Problém je, že jakmile auto uvedu do přímého směru, tak má tendenci táhnout doleva a přitom se lehce pootočí volant svěrem doleva (cca o 5-10°) Nesetkal jste se s tím někdo?
Opel Zafira B Z19DT r.v.2010 edice 111 ex : Opel Zafira 2.2 16V (Z22SE) LPG Magic + STAG 300 r.v. 2004
ex : Opel Astra Caravan 1.6 16V r.v.12/99 Edice 100 http://www.opelastra.cz , http://www.kadett.cz
Já se s tím občas setkávám, ale většinou mám jako vysvětlení stav silnice ( vyjeté koleje v silnici, nebo mírný sklon silnice na levou stranu )... Pokud jsem jel opravdu po téměř nové silnici, tak se mě toto nikdy nestalo.
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Romane, jestli to dělali podle hodnot na AF, tak je všecho špatně, protože G má jiné hodnoty nastavení. Otázka je jak to nastavili.
To pootočení volantu by odpovídalo tomu, že před geometrií nesrovnali volant, a nebo odflákli geometrii. Což se větčinou stane tím, že sice spojovačku natočí správně, ale při dotahování si ji nepřidrží, takže znova rozhodí nastavení.
Pokud ti to jen stáhne volant a auto jede rovně, problém je jen v nastavení volantu. Pokud auto táhne pořád, je možné, že máš více unavené pružiny na jedné straně, podhuštěné kolo, přehuštěné kolo na druhé straně, taky jak píšeš, zkontroluj a odvzdušni servo. Těch možností je povícero.
Nicméně, měnili ti jak píšeš spodní čepy, vnější na axiálkách a co ještě?
Je jedno jestli přidávám, nebo ubírám, děje se to i při stálé jízdě. Pružiny a tlumiče jsem měnil na jaře. Pneu by mělo být OK, v LBC v Opelu kotrolovali tlak a zkoušeli přehodit pneu zpředu na zadní. Měl jsem to i v Opelu na geometrii, ale jako na potvoru odešla gemotrie zrovna když jsem přijel Protokol jsem poslal Zdendovi LBC do Opela, aby mi porovnali parametry, když tak to pojedu do servisu vrátit, aby to předělali. Jinak měnili jen čepy na řízení a horní uložení tlumiče. I když to jsem měnil na jaře, tak že vyhozené peníze.
Opel Zafira B Z19DT r.v.2010 edice 111 ex : Opel Zafira 2.2 16V (Z22SE) LPG Magic + STAG 300 r.v. 2004
ex : Opel Astra Caravan 1.6 16V r.v.12/99 Edice 100 http://www.opelastra.cz , http://www.kadett.cz
Pak to podle mne máš prostě jen špatně udělané. Někde mám autodata, tak jestli chceš, kouknu jak jsou správné hodnoty na sbíhavost, ale mám pocit, že se to jede dokonce na nulu. a v tom protokole máš celkové konečné hodnoty mnohem víc a to může být ten problém.
zrovna som bol minuly tyzden v Oply, kvoli vadnemo capu na pravom prednom kolese. Vymenili mi ho, a nechal som si uobit aj geometriu. Pred vymenou mi auto tahalo do prava a ani volant nesedel ako mal.
Teraz volant je rovno a aj auto ide ako ma, takze OK.
Ale k tomu protokolu: Absolutne mi tam nesedi ani cas ani datum ked som tam bol, ale je tam astra G. Zajtra ti ho ak chces oskenujem a poslem. Mam tam ine stupne ako ty.
no, já jsem dnes byl na výměně obou čepů řízení, ale nejsem si jistý, že mám udělanou geometrii úplně v pořádku, protože mi to pořád táhne do prava, jedu po rovince, pustím volant, ten se jakoby srovná , ale auto táhne doprava, kola jsem dofouknul, ještě mě napadá zkontrolovat vyvážení kol no anebo potom geometrii znovu, ale jinde