Stránka 17 z 20

Re: Rucni brzda

Napsal: 01 úno 2012, 10:55
od kukajz
to Bandyboss: No ako si na tom,už máš ten 5hran? Robil si niečo? :wink:

Re: Rucni brzda

Napsal: 01 bře 2012, 21:14
od PavelC
Já to dělal asi před měsícem a vystačil jsem si plochým klíčem, myslím vel. 22, a na zatlačování tubkovým klíčem. Takže v jedné ruce o dlaň opřený ten trubkový klíč a prstama jsem držel třmen. V druhé ruce ten stranový klíč. Současně jsem pootáčel a zatlačoval. Pěkně s citem a šlo to jak po másle :D

Re: Rucni brzda

Napsal: 13 bře 2012, 09:23
od Fanous
chlapi potřebuju poradit. Dle servisu mam v řiti lanovody, na internetu je jich ale hrozný kvantum, nevím jaký vybrat. Vzadu mam kotouče a před koncem lanovodu takový gumový špuntík.

Re: Rucni brzda

Napsal: 15 bře 2012, 19:08
od kukajz
Fanous píše:mam v řiti lanovody
:lol: :lol: :lol:

Niečo sa píše v tomto topicu na 7 a 8 strane

Re: Rucni brzda

Napsal: 28 bře 2012, 12:27
od VladaH
Mám Astru G kombi, r.v. 2000, X16XEL, kotoučové brzdy Bosch. Pokud jsou lanovody v pořádku a uvolněné a ruční brzda přesto brzdí, je problém většinou v tom, že se nevrací do základní polohy páčka u brzdiče, která je do základní polohy vracena pružinou. Sůl a podoné nečistoty se dostanou z venkovní strany do těsnícího kroužku u páčky brzdiče a ta se potom nevrací, protože pružina již nemá sílu ji do základní polohy vrátit. Základní polohu páčky lze zkontrolovat tak, že palcem ji jde do základní polohy dotlačit. Při dalším použitím brzd se problém opakuje, takže je nutno páčku uvolnit. Tento problém může dojít až tak daleko, že kolo stále brzdí a múže dojít z důvodu vysoké teploty při brždění až k popraskání brzdového kotouče. Na uvolnění jsem použil injekční stíkačku, nejprve odstraňovač na zarezlé šrouby s molykou a nakonec brzdovou kapalinu, kterou jsem stříkal ke hřídeli páčky. Je nutno ovšem vymontovat destičky a stále zašroubovávat pístek brzdiče. Postup čištění je nutno opakovat tak dlouho, až se páčka bez problémů vrací do základní polohy. Nejlépe je to provádět ve svěráku, ale potom je nutno celý systém odvzdušnit. Ale bez vymontování to jde také. Po nějakém čase je dobré zkontrolovat, jestli je páčka v základní poloze. Jinak mám zkušenost s tím, že je v podstatě skoro jedno, jestli ruční brzdu používám občas nebo často. Pokud jde o bubnové brzdy, doporučuji po aspoň 10000 km brzdový buben sundat a zkontrolovat, jestli na vnější straně nemá drážku. Pokud ano. je jí třeba odbrousit, protože potom je obrovský problém buben sundat. Tak ať se vám při opravách daří.

Re: Rucni brzda

Napsal: 01 dub 2012, 17:21
od kukajz
Mal už niekto úplne rozobratý ten brzdič? Chcem meniť komplet sadu gumičiek a neviem čo ma čaká... :(

Re: Rucni brzda

Napsal: 23 dub 2012, 12:41
od VladaH
Měl jsem rozebraný brzdič Bosch u Astry G kombi, r.v. 2000, motor X16XEL, koupil jsem gumičky i pístek které měly do tohoto typu pasovat, ale jedna část gumičky neseděla! Stejně tak i vzdálenost drážky uvnitř pístku ode dna pístku měla délku o 1 mm delší. Je proto třeba to nejprve rozebrat a potom s náhradními díly zkontrolovat, jestli je to stejné. Jinak je to nefunkční. Otázka je, kde to netěsní,ale je lepší koupit celý repasovaný díl (cena kolem 4000 Kč), protože jenom pístek a gumičky stojí kolem 2000Kč. Na repasovaný díl je navíc záruka, takže brzdy by měly být určitě funkční, což u částečné opravy se zaručit nedá.

Re: Rucni brzda

Napsal: 25 dub 2012, 19:46
od kukajz
A čo si vymyslel? Dalsi tam naspäť starú gumičku? Pomohla výmena gumičiek ručnej brzde?

Re: Rucni brzda

Napsal: 29 dub 2012, 12:55
od kukajz
Tak včera som sa pustil do komplet výmeny kotúčov a platničiek. Všetko prebehlo ok. Akurát som musel meniť gumičky v zadnom strmeni, lebo bol celý otečený od brzdovky.
Použil som gumičky od Frenkit. Mal som celý strmeň rozobratý aj ten päťhranný šrób sa mi podarilo odtiahnuť. Len neviem, z celej sady gumičiek mi ostali dve gumičky, ktoré som naozaj nevedel kam majú ísť :? Vymieňal som presne kus za kus. Mal som vybratý ten valček samostavu, a ten mi pripadal ako nerozoberatelný kus. Zložil som to naspäť a všetko ok. Len tie dve gumičky (O-krúžky) by ma zaujmalo kam idú... Zaujímavé je, že na tomto strmeni bol odvzdušnovák klasický, ako sa predáva k Bosch systému (obr.1). A na druhej strane je odvzdušnovák na 8mm klúčik (obr.2) zo systému Lucas. Tak neviem, či je tam iný strmeň či čo... Ale platničky sú tam rovnaké-Bosch. Som z toho trubka :?

Re: Rucni brzda

Napsal: 29 dub 2012, 13:06
od spermin
šroub netěsnil, tak někdo přeřezal závit a dal tam větší s jemným stoupáním- líp těsní.
Ale normalní člověk by to asi udělal u obou brzd- 8)

Re: Rucni brzda

Napsal: 29 dub 2012, 16:22
od kukajz
Neviem, ale podľa správnosti by tam mal byť originál ten väčší odvzdušnovák, preto som ich aj kúpil. Nikdy by ma nenapadlo, že by tam bol ten menší :(

Re: Rucni brzda

Napsal: 08 kvě 2013, 22:37
od Marko
Trošku bych mohl oživit téma. Pouze by mě zajímalo, zda je nutné mít obě zadní kola ve vzduchu nebo stačí zkoušet jedno kolo a pak druhé. Vzadu mám bubny. Všude se píše obě kola do luftu, ale jistě je tu plno lidí, kteří tu možnost nemají. Jedině na špalky.... :-)
Samozřejmě potom zajet třeba na STK a prověřit.

Re: Rucni brzda

Napsal: 06 črc 2013, 19:40
od Mojmec11
Já mám taky bubny a marně sháním návod jak sundat buben.V "Jak na to" o bubnech ani čárka :evil: :evil: Je přirezlej a něco mi tam šramotí.Je na to fígl nebo stahovák či co ? Kladivo,mazadlo ani nadávky nepomohly,ani postupně ani všecko najednou :mrgreen: :evil: :evil:

Re: Rucni brzda

Napsal: 07 črc 2013, 12:37
od Mojmec11
:arrow:

Re: Rucni brzda

Napsal: 07 črc 2013, 12:39
od spermin
já mám kotouče, ale kdybych viděl detailní foto bubnu, možna bych něco vymyslel a až potom to kladivo.