ondrazalsky píše:AstraDTI píše:
Ten teoretickej dotaz sem moc nepochopil - jako ze je zarazena 1, auto je v pohybu, spojka vyslapnuta, otacky na volnobehu a ty pustis spojku?
presne tak. stalo by se motoru (prevodovce) stejne zlo, jako kdyz se tam treba snazim narvat jednicku za jizdy?
jinak je mi jasne, ze cim nizsi prevodovy stupen je zarazeny, tim vetsi raz motor a prevody pri pusteni spojky za jizdy (bez plynu) dostanou.
1, ak tam máš jednotku zaradenú tak pri púšťaní spojky sa cez jej trecie kotúče – lamely zrovnajú otáčky medzi vstupným hriadeľom prevodovky a výstupným hriadeľom motora. Pokiaľ to neurobíš pri extrémnej rýchlosti (hrozilo by pretočenie motora), tak si to odnesie len obloženie v spojke, čo je bežný „spotrebný materiál“.
2, pokiaľ jednotku nemáš zaradenú a snažíš sa ju zaradiť za jazdy pričom Ti to ide ľahko, tak je to to isté ako prvý prípad. Ak sa Ti však radí ťažko, že cítiš akoby to išlo cez zuby, alebo vyvíjaš veľmi veľkú silu na radiacu páku, tak to v krajnom prípade môže spôsobiť poškodenie ozubených kolies v prevodovke, alebo radiaceho mechanizmu.
Tak ako to je s tou jednotkou. Má synchronizáciu alebo nie? Jedni tvrdia že má, iní zase že nie.
Nemáte niekto nejakú fintu, ako odstrániť vôľu, alebo zamedziť jej zväčšovaniu v kĺbe radiacej páky pod koženou manžetou (okrem riadneho mazania)?
Akým spôsobom funguje mazanie prevodovky? Maže sa to len rozstrekovaním oleja, alebo je celý mechanizmus ponorený v oleji?