Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od matozippi » 10 říj 2012, 14:38

csala píše:Ako rýchlo sa motor zohreje, záleží samozrejme aj od zaťaženia motora.
Pri jazde po rovine a ustálenej rýchlosti napríklad 80km/hod auto si vystačí aj s menej ako 20kW výkonu. Možno že len 10kW.
Pri účinnosti motora 60% sa v takom prípade do kabíny dostane len 1 kW tepelného výkonu a to nie je veľa.
Len pre zaujímavosť, ak chceme v lete interiér auta schladiť o 20°C (napríklad zo 40°C na 20°C), tak zapneme klimakompresor. Ten má výkon 7,5kW a tiež mu to nejaký čas trvá, kým interiér vychladí.
pokial viem tak ucinnost motora je niekde na urovni 30%
neviem ako tie kW pocitas ale asi takto: ak na pohyb 80tkou potrebujes 15kW a to je len 30% z toho co mozes teoreticky z nafty dostat.. motor produkuje vyrazne viac ako 1kW odpadoveho tepla, inak by si interier nikdy nevykuril, neviem aky vykon ma radiator kurenia, ale napr bufik ma min 2kW takze kurenie ma nepomerne viac...
a klima - nejde o to aky vykon/prikon ma kompresor ale kolko energie vie preniest
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Reklama
 

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od csala » 10 říj 2012, 15:44

Áno, máš pravdu, diesel s priamym vstrekom nemá účinnosť 60% ale straty 60%. Zle som si to zapamätal :oops: Takže účinnosť takého DTI môže byť cca 40%.
Takže aj keď sa z tých 10kW výkonu viac ako polovica energie z nafty premení na odpadové teplo, nie všetko teplo vieš využiť na kúrenie interiéru, pretože minimálne polovica tepla vyletí do výfuku. A v zime je motor celkom účinne ochladzovaný aj vzduchom prúdiacim okolo motora. Dohodnime sa na výkone 2kW do interiéru :wink:
Bufík má 4kW a viac.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Marťasek » 11 říj 2012, 13:56

bufík je supr věc ale zpět k tématu - určitě bych nedával 2500kč za blbej termostat to je ´kravina...


Autokelly
Termostat WAHLER
Objednací kód: WH 4198.92D


Vaše cena s DPH

1 512 Kč
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 12 říj 2012, 06:38

To je fakt,myslim ze je jedno jakej pokud to nebude starline. Doufam,ze koupim spravnej. Dival jsem se,ze jsou ruzne termostaty. Tak aby me pasoval. Jeste jednou diky za rady a nazory.
Astra G 2.0 DTi caravan

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Alzafir » 12 říj 2012, 07:53

Napiš členovi MirekG, ten umí sehnat origo za dobrý peníz 8) , před týdnem jsem taky měnil origo od pana Wahlkera :D
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět