Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 20 úno 2008, 21:52

Ne, ale jak tam zavoláš, řekneš co chceš, tak za 3 dny ho máš doma...
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Reklama
 

Lysek Vladimír
Příspěvky: 208
Registrován: 21 úno 2006, 09:28
Bydliště: kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

termostat

Příspěvek od Lysek Vladimír » 20 úno 2008, 22:04

Já měnil celý termostat a stálo mě to asi 1.600,-Kč. Výsledek je ale stejný, jako předtím. Mám 2.0 DTi 16V a motor se mi teď v zimě zahřeje po ujetí cca 20 km na teplotu asi 70 stupňů a klidnou jízdou to opět klesne na 60. Všude mi řekli, že to tak má být a že samotná vložka se do tohoto typu motoru nedá koupit. Tak a teď fakt nevím. L
2.0 DTI 16V, 2001 CDX, CARAVAN Z147

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 09 říj 2012, 13:25

Nechci zakladat nove tema,tak poprosim o odpoved tady. Rano cestou do prace kolem nuly rano a rucicka se mi pohne az tak mezi 20az25km. Jedu stale skoro na petku cca 90km/h a otacky 2tis. Topeni na 3stupen. Je to ok? Topi to. Sice to neni zadna sauna,ale topi. Dik za odpovedi. Michal.
Astra G 2.0 DTi caravan

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Marťasek » 09 říj 2012, 14:09

Co chceš slyšet, že máš odepsanej termostat? Mělo by to bejt zahřátý takpo cca 3-5km a topit trošku dřív. dle mého máš ten termostat pořád otevřený.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
Naahk
Příspěvky: 79
Registrován: 22 kvě 2011, 14:17
Bydliště: Šumperk

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Naahk » 09 říj 2012, 14:39

Ahoj.Já menil termostat loni protože se mi zdálo že je to na prd ale nic se nezměnilo.Auto topí ale po 20 km ještě nemám ani 70 stupnů.Tak se nestresuj.Všechno OK. 8)
Zafira 2.0 Dti Elegance Y 20 DTH 2002

before: Škoda OktáFka 1.9 tdi 66kw
Hyundai Coupe GK 2.0 16v 103kw

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Marťasek » 09 říj 2012, 16:06

to kolik máš stupňů na budíku je šumák! jde o topení a to je v tvz prvním okruhu. Po dosažení určité teploty v prvním okruhu (většinou je to pouze blok + výměník topení) termostat přepouští třeba nad 90°/95°C ohřátou vodu do okruhu č.2 a to je už Chladič! jestli tedy mu ani po 20km nejde topení je asi něco... špatně - otevřený termostat a nedostaneš se s teplotou ani k těm 70°C
Tak že vytáhni termostat - pokud bude otevřenej je to jasný. Pokud ne dej ho do hrnce s vodou a pusť plyn sleduj kdy a jestli se vůbec otevře.

No a pak:

1, výměna termostatu + kontrola okruhu (třeba tvrdá studená hadice při zahřátém motoru značí ucpaný okruh nebo vzduchová bublina...
2, bacha na termostat při koupi na jeho teplotní bod otevření!
3, i nový termostat po montáži nemusí fungovat! - To když si koupíš levý shit!

Dle mých (a nejen mých) zkušeností je problém s topením z 90% v termostatu...

tak že bych se stresoval :mrgreen: páč to pak víc žere a i se opotřebovává víc motor...
Naposledy upravil(a) Marťasek dne 12 říj 2012, 14:10, celkem upraveno 1 x.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
Naahk
Příspěvky: 79
Registrován: 22 kvě 2011, 14:17
Bydliště: Šumperk

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Naahk » 09 říj 2012, 19:19

To je mi jasný že je šumák kolik je na teploměru. Píše že mu to topí ale že to není žádna hitparada.Ja to mam stejně i po výměně termostatu. Měnil jsem ho komplet i s pouzdrem a original.Stal mě kolem 2500 kč.Topí to už tak po 5 min ale nic moc.To je prostě u dieselu normál. 8)
Zafira 2.0 Dti Elegance Y 20 DTH 2002

before: Škoda OktáFka 1.9 tdi 66kw
Hyundai Coupe GK 2.0 16v 103kw

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 09 říj 2012, 19:57

Presne tak,topim po trech km,ale aby me bylo teplo,tak foukam na trojku,mam rad teplo. Ale prave pak se me ta rafika ne a ne odlepit. Kdyz jsem jel zpet odpo,tak sem nefoukal vubec a rafika zacala lezt po 5km. To ale bylo 15st. Pak se me drzi mezi 80 a 90 a nepada me nebo neco podobnyho. Jak se zahreje,tak pod 80 proste nejde. Ja jen ze to tak dlouho trva rano nez se pohne. Ja jen jestli mam napsat Jeziskovi o termostat :-D
Astra G 2.0 DTi caravan

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od matozippi » 09 říj 2012, 20:47

ono sa to nezda, ale ventilator na 3 a kurenie na max vie riadne predlzit cas ohrievania...
ale po 20km sa rucicka pohnut musi...
rano ked pojdes do prace a auto zacne fukat teply vzdchu, zastav, vystup a skus je hadica ktora ide do predneho chladica tepla
ak ano, treba novy termostat
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 10 říj 2012, 06:09

Tak dnes skoro 30km a nic. Nic,vymenim termostat. Pak dam vedet jestli to pomohlo.
Astra G 2.0 DTi caravan

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od csala » 10 říj 2012, 09:45

Však najprv vyskúšaj teplotu tej hadice do chaldiča, jak ti radil matozippi.
Ináč môžeš dopadnúť ako väčšina majiteľov dieslov s priamym vstrekom, že im výmena termostatu nepomohla.
Dieslový motor s turbom a priamym vstrekom (TDI, DTI, HDI,...) majú tak vysokú účinnosť spaľovania, že vyrobia fakt veľmi málo odpadového tepla.
My by sme chceli s piatimi litrami nafty pohybovať auto 100 km a zároveň mať po celý ten čas v aute saunu, hoci je vonku -10°C.
Ak je účinnosť motora DTI Ecotec napríklad 60% tak 3 litre nafty spáliš na pohyb a dva litre nafty je ten "odpad". Polovica z toho "odpadu" vyletí do výfuku. Zostáva ti liter nafty na kúrenie. Motor je celkom kvalitne chladený aj vzduchom (pokiaľ na aute nemaš spodný kryt motora, dečku pred chladičom,...), takže ďalšia časť odpadového tepla je odfuknutá z motorového priestoru do éteru. Ale ty chceš mať v aute teplo :mrgreen:
Pokiaľ nemáš bufík, tak na teplo môžeš zabudnúť.
A ak ti niekto povie, že jeho diesel rýchlo a kvalitne topí, tak buď má nejakú starú nenažranú rachotinu, alebo klame :mrgreen:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 10 říj 2012, 09:58

Vzpomel jsem si na to asi po 15km. Raficka byla dole a hadice byla tepla. Kolik stoji original dil? Diky.
Astra G 2.0 DTi caravan

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od matozippi » 10 říj 2012, 10:20

15km je uz vela, i ked rucicka termostatu by sa mala pohnut... spomen si skor, alebo vyskusaj cestou z prace
termostat: mas dve moznosti, kupis cely, alebo len vlozku
ak je nefunkcna vlozka a sedlo je OK, staci vlozku, ak je zodrane sedlo (dost pravdepodobne) potrebujes cely novy
aky si kupit najdes tu v diskusiach (ja mam asi febi)

moj pripad dnes rano:
boli 3-4 stupne, po 7km (rovina, polovica mestom, polovica 90kmh) sa rucicka pohla, dalsie 2 (ciastocne hore kopcom) bola na 90, traja ludia v aute
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od csala » 10 říj 2012, 10:48

Ako rýchlo sa motor zohreje, záleží samozrejme aj od zaťaženia motora.
Pri jazde po rovine a ustálenej rýchlosti napríklad 80km/hod auto si vystačí aj s menej ako 20kW výkonu. Možno že len 10kW.
Pri účinnosti motora 60% sa v takom prípade do kabíny dostane len 1 kW tepelného výkonu a to nie je veľa.
Len pre zaujímavosť, ak chceme v lete interiér auta schladiť o 20°C (napríklad zo 40°C na 20°C), tak zapneme klimakompresor. Ten má výkon 7,5kW a tiež mu to nejaký čas trvá, kým interiér vychladí.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Orec
Příspěvky: 156
Registrován: 26 kvě 2007, 23:35
Bydliště: Brno

Re: Ohřívání motoru Z 2,0Dti

Příspěvek od Orec » 10 říj 2012, 11:43

Urcite koupim celej. V opel stoji 2456kc. To je hodne. Ja jedu rano okolo pul seste,je okolo nuly a rychlost mam stale tech 90 a topeni na trojku. Ale je pravda,ze kdyz ho nezapnu,tak asi po 12km zacne rucicka oživat. Ja jen nechci ublizit nejak motoru. Diky vsem za vase rady a nazory 8)
Astra G 2.0 DTi caravan

Odpovědět