Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Díky , takže když naše zafira má pouze tři žhaviče a permanentně je tam chyba P1635 díky tomu žhaviči , tak to znamená že máme shánět novou hlavu? ( nebo kde jsou upevněny ty žhaviče )
Opel Zafira 2.0 DTi /Y20DTH / 2001
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
U tvého r.v. se readiness nečte a ani to nejde,nemáš EOBD protokol.R0bin píše:Zdravím , chtěl sem se zeptat , zda umí čínský OP-COm vyčíst READINESS ? ( chci se podívat co mě čeká na STK ) Díky
Benzín EOBD -nejpozději 1/2001
Diesel EOBD -nejpozději 1/2005
Musí ti pouze vyčíst paměť závad a ta nesmí obsahovat emisně relevantní DTC.Ale těsně před měřením ji mohou vymazat a vesele měřit dál.
A jestli máš urvaný žhavič a někdo to nemršil nějakou vrtačkou,tak lze demontovat.
http://dennyd.rajce.idnes.cz/Demontaz_u ... k_po_kroku./
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Mohu poprosit o rozklíčování této hlášky - viz obrázek,
3 dny zpět se mi rozsvítila kontrolka chlazení - cca5 vteřin, ihned i kontrolka motoru, která dále svítila 10 vteřin, vše následně zhaslo, chování auta se nezměnilo.
Dlouhodoě mám problém s teplotou motoru, i když se motor ohřeje, auto topí tak jak by mělo, tak na cestě do práce, i při venkovních teplotách kolem +10°, se mi rafička teploty hne jen o kousek.
Protože je motor opravdu teplý, nemyslím, že by byl na vadě termostat...
Takže závadu očekávám na čidlu nebo v budících??
3 dny zpět se mi rozsvítila kontrolka chlazení - cca5 vteřin, ihned i kontrolka motoru, která dále svítila 10 vteřin, vše následně zhaslo, chování auta se nezměnilo.
Dlouhodoě mám problém s teplotou motoru, i když se motor ohřeje, auto topí tak jak by mělo, tak na cestě do práce, i při venkovních teplotách kolem +10°, se mi rafička teploty hne jen o kousek.
Protože je motor opravdu teplý, nemyslím, že by byl na vadě termostat...
Takže závadu očekávám na čidlu nebo v budících??
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Tak mám lepší diagnostiku a závadu P1540 - ať se snažím jak se snažím, je "špatný signál klimatizace" (Air Conditioning Pressure Signal valid - Not present. - vzhledem k tomu, klimu mám už asi 6 let prázdnou a nepoužívanou, co s tím? - má to cenu měnit čidlo klimošky, nebo je to něco jiného?
Další dotaz, řešil tady už někdo špatný ukazatel teploty, podle diagnostiky je teplota motoru Ok, ale mě se ručička sotva pohne. - na co se podívat?
samozřejmě děkuji za každou radu
Další dotaz, řešil tady už někdo špatný ukazatel teploty, podle diagnostiky je teplota motoru Ok, ale mě se ručička sotva pohne. - na co se podívat?
samozřejmě děkuji za každou radu
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
U obou aut co mám doma pomohl nový termostat pak bych ještě na diagnostice zkusil jesli ručička teploměru pracuje jak má.
Alespoň opcom to umí.
Alespoň opcom to umí.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Termostat je naprosto v pohodě - auto topí tak jak má, i podle diagnostiky na diagnostice mi teplota rostla ze 75-80° - ručička se mrcasila mezi spodníma dvěma čárkama na budíku. chyba musí být někde v budíku, nebo v přívodu do budíku.
Kdyby byl termostat špatný, tak je auto furt podchlazený a ten zvuk chodu je uplně jinej, krom toho po nastartování podle teploty padají i otáčky, když "šáhnu" na motor tak je horkej, tak jak má být....
Kdyby byl termostat špatný, tak je auto furt podchlazený a ten zvuk chodu je uplně jinej, krom toho po nastartování podle teploty padají i otáčky, když "šáhnu" na motor tak je horkej, tak jak má být....
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Nic neměň,máš ji prostě prázdnou a jednotka by ráda viděla nějakej tlak,ale ten tam nebude.Joska píše:Tak mám lepší diagnostiku a závadu P1540 - ať se snažím jak se snažím, je "špatný signál klimatizace" (Air Conditioning Pressure Signal valid - Not present. - vzhledem k tomu, klimu mám už asi 6 let prázdnou a nepoužívanou, co s tím? - má to cenu měnit čidlo klimošky, nebo je to něco jiného?
Další dotaz, řešil tady už někdo špatný ukazatel teploty, podle diagnostiky je teplota motoru Ok, ale mě se ručička sotva pohne. - na co se podívat?
samozřejmě děkuji za každou radu
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Skoro bych vsadil, že P1540 souvisí se slabou baterkou.
Je to něco o pulsním průběhu mezi jednotkou chlazení a motoru. Měl jsem to takřka celou zimu, tlak klimy mám ok. Teď jsem vyměnil baterku a je klid.
A mimochodem, padání budíků při startu je špatnou baterkou taky. Kdysi jsem zkusil i jinou barku, zase padaly ručičky při startu, rozebral palubovku, nic jsem nenašel, měřil jsem i poklesy napětí.
Až nová a fakt dobrá baterka to vyřešila.
To jen na okraj.
A jak psal pajak7, diagnostika umí testovat budíky po krocích.
Je to něco o pulsním průběhu mezi jednotkou chlazení a motoru. Měl jsem to takřka celou zimu, tlak klimy mám ok. Teď jsem vyměnil baterku a je klid.
A mimochodem, padání budíků při startu je špatnou baterkou taky. Kdysi jsem zkusil i jinou barku, zase padaly ručičky při startu, rozebral palubovku, nic jsem nenašel, měřil jsem i poklesy napětí.
Až nová a fakt dobrá baterka to vyřešila.
To jen na okraj.
A jak psal pajak7, diagnostika umí testovat budíky po krocích.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
mohu se zeptat jak, popř. může mi někdo ochotný poslat číslo do SZ, domluvil bych se s ním na radě, kde to najít. (na diagnostiku jezdím k jednomu klučinovi, ale ten je "kádr" spíše na škodule, s oplíkem to moc neumí...
Baterku zavrhuji, když rozsvítím a nastartuji, tak světla ani moc nepohasnou...budík mi nepadá, spíše nevyleze nahoru vůbec.
U té klimošky to taky nechápu, že by si najednou po 6 letech vzpomněla na tlak?
Baterku zavrhuji, když rozsvítím a nastartuji, tak světla ani moc nepohasnou...budík mi nepadá, spíše nevyleze nahoru vůbec.
U té klimošky to taky nechápu, že by si najednou po 6 letech vzpomněla na tlak?
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Hele kluci, když podle diagnostiky budíky fungují - krokují, teplota auta na diagnostice je taky OK, kde může být chyba, když se ručička pohybuje jen asi na jednom 1mm z rozsahu budíku?
Nebere třeba jednotka teplotu jinde než budíky, nebo něco takového? - nebo neposílá čidlo zvlášt teplotu do ŘJ a zvlášť do budíků?
Neporadil by někdo kde by mohla být chyba...
Nebere třeba jednotka teplotu jinde než budíky, nebo něco takového? - nebo neposílá čidlo zvlášt teplotu do ŘJ a zvlášť do budíků?
Neporadil by někdo kde by mohla být chyba...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Josko asi ti moc neporadím, ale jdu na to metodou logického uvažování: na našem voze je osazena ŘJ motoru Multec a ta podle schématu má čidlo teploty vody B12 zapojené přímo do ŘJ motoru (X54, pin 27 - modro-rudý 0,75) a vývod pro budík jde také přímo z ŘJ (X53 pin 30 - zelený 0,75) z motoru přes X2 pin 1 do přístrojovky. Ještě je na tom výstupu pověšená i ŘJ chlazení, která ovládá klimu a větráky. Chtělo by to vyzkoušet, jestli při zvýšené teplotě najedou ventilátory chladiče. Pořád mně to ale připadne, že do budíku jdou špatné hodnoty napětí. Kdybys nepořídil, tak bych mohl zkusit aspoň oměřit hodnoty napětí na čidle a teploměru při různých teplotách motoru, abys mohl porovnat, jestli je chyba na vstupu nebo výstupu z ŘJ.
Naposledy upravil(a) vasekpetr1 dne 24 úno 2016, 13:10, celkem upraveno 1 x.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Teď si nejsem jistý, ale neumí opcom kouknout do jednotky budíku a podívat se tam, co vidí za teplotu?
Jinak je to pořád jedna informace, snímač teploty vody vede do jednotky motoru a ta ho posílá budíkům.
Edit: Petr byl rychlejší, takže už to víš.
Zkus kouknout opcomem na teplotu v jednotce motoru, do budíků ( jestli tam ta hodnota je) a do jednotky chlazení. Tam je určitě a kupodivu mi ukazuje nesmysl, ale jinak vše funguje.
A ještě k té chybě P1540. I když jsem měl zapnutá světla, auto chytlo, pokles napětí podle žárovek minimální. Po výměně baterky už se mi tahle chyba neobjevila, jinak takřka pořád. A baterka stála fakt za prd.
Jinak je to pořád jedna informace, snímač teploty vody vede do jednotky motoru a ta ho posílá budíkům.
Edit: Petr byl rychlejší, takže už to víš.
Zkus kouknout opcomem na teplotu v jednotce motoru, do budíků ( jestli tam ta hodnota je) a do jednotky chlazení. Tam je určitě a kupodivu mi ukazuje nesmysl, ale jinak vše funguje.
A ještě k té chybě P1540. I když jsem měl zapnutá světla, auto chytlo, pokles napětí podle žárovek minimální. Po výměně baterky už se mi tahle chyba neobjevila, jinak takřka pořád. A baterka stála fakt za prd.
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 24 úno 2016, 13:14, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Připsal jsem to po editu: co větráky při delším stání a zvýšené teplotě motoru (nad 94 stupňů na chladiči) - najedou? To bysme věděli, že teplota z ŘJ jde správná.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
k chybě P1540 - závada se mi projevovala stále častěji, až zmizela, nechal jsem smazat a od té doby OK....všiml jsem si ke konci i toho, že rozsvítila po přejezdu kolejí (nebo nějaké větší nerovnosti na vozovce)...teď (14 dní už se neprojevuje vůbec....)
Díky za odpovědi, jak jsem psal, diagnostika "nějakou teplotu" motoru ukazuje a ta odpovídala odhadem skutečnosti (studenej motor cca venkovní teplota, 10 min po příjezdu cca 80°C), jak bude možnost zkusíme proměřit a kouknout na ty ventilátory, na ty jsem nekoukal...
pro doplnění,
Jaké hodnoty bych měl naměřit?
Když diagnostikou zkouším budíky tak zkouším přímo budíky nebo jde ten signál přes ŘJ?, (A mohl bych teoreticky tyto hodnoty zjistit, že?)
Díky za odpovědi, jak jsem psal, diagnostika "nějakou teplotu" motoru ukazuje a ta odpovídala odhadem skutečnosti (studenej motor cca venkovní teplota, 10 min po příjezdu cca 80°C), jak bude možnost zkusíme proměřit a kouknout na ty ventilátory, na ty jsem nekoukal...
pro doplnění,
Jaké hodnoty bych měl naměřit?
Když diagnostikou zkouším budíky tak zkouším přímo budíky nebo jde ten signál přes ŘJ?, (A mohl bych teoreticky tyto hodnoty zjistit, že?)
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky
Já měřákem při různých teplotách změřím, co mi leze z čidla a ty to na svém autě porovnáš, jestli jsme na tom plus mínus stejněJoska píše: Jaké hodnoty bych měl naměřit?
Na schématu ŘJ je to X53 pin 10 - odkaz na linii 433 DIAG, což je zásuvka diagnostiky (pin 6 v zásuvce). Krom toho jde ze zásuvky i linie 447 (pin 12) přímo do přístrojovky (linie 1640 pin 12 - hnědo-bílý), tak si vyber . Ale soukromý názor je ten, že diagnostika jde na přístrojovku přímo právě toto druhou cestou.Joska píše: Když diagnostikou zkouším budíky tak zkouším přímo budíky nebo jde ten signál přes ŘJ?, (A mohl bych teoreticky tyto hodnoty zjistit, že?)
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)