Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
R0bin
Příspěvky: 96
Registrován: 08 črc 2010, 21:57
Bydliště: Okres Vsetín

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od R0bin » 16 led 2016, 10:00

Díky ;) , takže když naše zafira má pouze tři žhaviče a permanentně je tam chyba P1635 díky tomu žhaviči , tak to znamená že máme shánět novou hlavu? :D ( nebo kde jsou upevněny ty žhaviče :) )
Opel Zafira 2.0 DTi /Y20DTH / 2001

Reklama
 

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od denny » 18 led 2016, 20:21

R0bin píše:Zdravím , chtěl sem se zeptat , zda umí čínský OP-COm vyčíst READINESS ? ( chci se podívat co mě čeká na STK :D ) Díky
U tvého r.v. se readiness nečte a ani to nejde,nemáš EOBD protokol.
Benzín EOBD -nejpozději 1/2001
Diesel EOBD -nejpozději 1/2005
Musí ti pouze vyčíst paměť závad a ta nesmí obsahovat emisně relevantní DTC.Ale těsně před měřením ji mohou vymazat a vesele měřit dál.
A jestli máš urvaný žhavič a někdo to nemršil nějakou vrtačkou,tak lze demontovat.
http://dennyd.rajce.idnes.cz/Demontaz_u ... k_po_kroku./

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 29 led 2016, 08:21

Mohu poprosit o rozklíčování této hlášky - viz obrázek,
3 dny zpět se mi rozsvítila kontrolka chlazení - cca5 vteřin, ihned i kontrolka motoru, která dále svítila 10 vteřin, vše následně zhaslo, chování auta se nezměnilo.

Dlouhodoě mám problém s teplotou motoru, i když se motor ohřeje, auto topí tak jak by mělo, tak na cestě do práce, i při venkovních teplotách kolem +10°, se mi rafička teploty hne jen o kousek.
Protože je motor opravdu teplý, nemyslím, že by byl na vadě termostat...
Takže závadu očekávám na čidlu nebo v budících??
Přílohy
chyb hláška.jpg
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 02 úno 2016, 12:07

Tak mám lepší diagnostiku a závadu P1540 - ať se snažím jak se snažím, je "špatný signál klimatizace" (Air Conditioning Pressure Signal valid - Not present. - vzhledem k tomu, klimu mám už asi 6 let prázdnou a nepoužívanou, co s tím? - má to cenu měnit čidlo klimošky, nebo je to něco jiného?

Další dotaz, řešil tady už někdo špatný ukazatel teploty, podle diagnostiky je teplota motoru Ok, ale mě se ručička sotva pohne. - na co se podívat?

samozřejmě děkuji za každou radu
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 533
Registrován: 10 čer 2012, 00:55
Bydliště: Tanvald-Žďár skoro v lese

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od pajak7 » 02 úno 2016, 12:13

U obou aut co mám doma pomohl nový termostat pak bych ještě na diagnostice zkusil jesli ručička teploměru pracuje jak má.
Alespoň opcom to umí.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.

Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 02 úno 2016, 14:57

Termostat je naprosto v pohodě - auto topí tak jak má, i podle diagnostiky na diagnostice mi teplota rostla ze 75-80° - ručička se mrcasila mezi spodníma dvěma čárkama na budíku. chyba musí být někde v budíku, nebo v přívodu do budíku.

Kdyby byl termostat špatný, tak je auto furt podchlazený a ten zvuk chodu je uplně jinej, krom toho po nastartování podle teploty padají i otáčky, když "šáhnu" na motor tak je horkej, tak jak má být....
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od denny » 02 úno 2016, 16:00

Joska píše:Tak mám lepší diagnostiku a závadu P1540 - ať se snažím jak se snažím, je "špatný signál klimatizace" (Air Conditioning Pressure Signal valid - Not present. - vzhledem k tomu, klimu mám už asi 6 let prázdnou a nepoužívanou, co s tím? - má to cenu měnit čidlo klimošky, nebo je to něco jiného?

Další dotaz, řešil tady už někdo špatný ukazatel teploty, podle diagnostiky je teplota motoru Ok, ale mě se ručička sotva pohne. - na co se podívat?

samozřejmě děkuji za každou radu
Nic neměň,máš ji prostě prázdnou a jednotka by ráda viděla nějakej tlak,ale ten tam nebude.

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Alzafir » 02 úno 2016, 16:18

Skoro bych vsadil, že P1540 souvisí se slabou baterkou.
Je to něco o pulsním průběhu mezi jednotkou chlazení a motoru. Měl jsem to takřka celou zimu, tlak klimy mám ok. Teď jsem vyměnil baterku a je klid.
A mimochodem, padání budíků při startu je špatnou baterkou taky. Kdysi jsem zkusil i jinou barku, zase padaly ručičky při startu, rozebral palubovku, nic jsem nenašel, měřil jsem i poklesy napětí.
Až nová a fakt dobrá baterka to vyřešila.
To jen na okraj.
A jak psal pajak7, diagnostika umí testovat budíky po krocích.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 02 úno 2016, 16:50

mohu se zeptat jak, popř. může mi někdo ochotný poslat číslo do SZ, domluvil bych se s ním na radě, kde to najít. (na diagnostiku jezdím k jednomu klučinovi, ale ten je "kádr" spíše na škodule, s oplíkem to moc neumí...

Baterku zavrhuji, když rozsvítím a nastartuji, tak světla ani moc nepohasnou...budík mi nepadá, spíše nevyleze nahoru vůbec. :?:

U té klimošky to taky nechápu, že by si najednou po 6 letech vzpomněla na tlak?
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 24 úno 2016, 12:35

Hele kluci, když podle diagnostiky budíky fungují - krokují, teplota auta na diagnostice je taky OK, kde může být chyba, když se ručička pohybuje jen asi na jednom 1mm z rozsahu budíku?

Nebere třeba jednotka teplotu jinde než budíky, nebo něco takového? - nebo neposílá čidlo zvlášt teplotu do ŘJ a zvlášť do budíků?

Neporadil by někdo kde by mohla být chyba...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 úno 2016, 13:04

Josko asi ti moc neporadím, ale jdu na to metodou logického uvažování: na našem voze je osazena ŘJ motoru Multec a ta podle schématu má čidlo teploty vody B12 zapojené přímo do ŘJ motoru (X54, pin 27 - modro-rudý 0,75) a vývod pro budík jde také přímo z ŘJ (X53 pin 30 - zelený 0,75) z motoru přes X2 pin 1 do přístrojovky. Ještě je na tom výstupu pověšená i ŘJ chlazení, která ovládá klimu a větráky. Chtělo by to vyzkoušet, jestli při zvýšené teplotě najedou ventilátory chladiče. Pořád mně to ale připadne, že do budíku jdou špatné hodnoty napětí. Kdybys nepořídil, tak bych mohl zkusit aspoň oměřit hodnoty napětí na čidle a teploměru při různých teplotách motoru, abys mohl porovnat, jestli je chyba na vstupu nebo výstupu z ŘJ.
Přílohy
Teplota1.png
Teplota.png
Naposledy upravil(a) vasekpetr1 dne 24 úno 2016, 13:10, celkem upraveno 1 x.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Alzafir » 24 úno 2016, 13:09

Teď si nejsem jistý, ale neumí opcom kouknout do jednotky budíku a podívat se tam, co vidí za teplotu?
Jinak je to pořád jedna informace, snímač teploty vody vede do jednotky motoru a ta ho posílá budíkům.
Edit: Petr byl rychlejší, takže už to víš.
Zkus kouknout opcomem na teplotu v jednotce motoru, do budíků ( jestli tam ta hodnota je) a do jednotky chlazení. Tam je určitě a kupodivu mi ukazuje nesmysl, ale jinak vše funguje.
A ještě k té chybě P1540. I když jsem měl zapnutá světla, auto chytlo, pokles napětí podle žárovek minimální. Po výměně baterky už se mi tahle chyba neobjevila, jinak takřka pořád. A baterka stála fakt za prd.
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 24 úno 2016, 13:14, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 úno 2016, 13:13

Připsal jsem to po editu: co větráky při delším stání a zvýšené teplotě motoru (nad 94 stupňů na chladiči) - najedou? To bysme věděli, že teplota z ŘJ jde správná.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od Joska » 24 úno 2016, 14:49

k chybě P1540 - závada se mi projevovala stále častěji, až zmizela, nechal jsem smazat a od té doby OK....všiml jsem si ke konci i toho, že rozsvítila po přejezdu kolejí (nebo nějaké větší nerovnosti na vozovce)...teď (14 dní už se neprojevuje vůbec....)

Díky za odpovědi, jak jsem psal, diagnostika "nějakou teplotu" motoru ukazuje a ta odpovídala odhadem skutečnosti (studenej motor cca venkovní teplota, 10 min po příjezdu cca 80°C), jak bude možnost zkusíme proměřit a kouknout na ty ventilátory, na ty jsem nekoukal...
pro doplnění,
Jaké hodnoty bych měl naměřit?
Když diagnostikou zkouším budíky tak zkouším přímo budíky nebo jde ten signál přes ŘJ?, (A mohl bych teoreticky tyto hodnoty zjistit, že?)
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Diagnostika - Dotazy na chybové hlášky

Příspěvek od vasekpetr1 » 24 úno 2016, 15:18

Joska píše: Jaké hodnoty bych měl naměřit?
Já měřákem při různých teplotách změřím, co mi leze z čidla a ty to na svém autě porovnáš, jestli jsme na tom plus mínus stejně :D
Joska píše: Když diagnostikou zkouším budíky tak zkouším přímo budíky nebo jde ten signál přes ŘJ?, (A mohl bych teoreticky tyto hodnoty zjistit, že?)
Na schématu ŘJ je to X53 pin 10 - odkaz na linii 433 DIAG, což je zásuvka diagnostiky (pin 6 v zásuvce). Krom toho jde ze zásuvky i linie 447 (pin 12) přímo do přístrojovky (linie 1640 pin 12 - hnědo-bílý), tak si vyber :D . Ale soukromý názor je ten, že diagnostika jde na přístrojovku přímo právě toto druhou cestou.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět