Ŕídící jednotka

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
kuře
Příspěvky: 2
Registrován: 24 bře 2009, 22:13

Ŕídící jednotka

Příspěvek od kuře » 24 bře 2009, 22:29

Zdravím, včera když jsem byl na cestách, tak se mi při jízdě rozsvítila kontrolka řídící jednotky, v tu ránu to bylo jako kdybych sundal nohu z plynu měl sem tam zařezenou 4ku, motor začal brzdit a plyn nereagoval až sem pomalu zaastavil a motor se zadusil, nevěřil jsem svým očím vypl jsem zapalování a po chvíli zase zapnul a znova nastartoval, říkal jsem si že jsem někde natankoval špatný benzín, ale po pár set metrech to udělalo znova, bohužel jsem byl zrovna na 4proudové silnici tak sem to jen tak nemohl nechat stát u kraje, jezdily kolem mě kamiony, MHD atd. tak sem moji astru takhle trápil ještě další KM na nejbližší parkoviště, odkud mě odtáhnul kamarád automechanik, podle diagnostiky jsme zjistili že vysokonapěťová cívka nedává šťávu svíčkám ve válcích 1,3,4, tak mi sdělil, že nová mě bude stát asi 5tis. říkám no sice je to blbé ale ještě to překousnu, ale když ji koupil, tak to dělalo to samé, dokonce sme ji měřili a byla OK. pak jsme zjistili že v určitém okamžiku ŘJ přestane dodávat napětí a jde to do zkratu, který odpálil původní vys. napěťovou cívku. chtěl bych se zeptat jestli měl někdo podobný problém a jestli nejde s ŘJ jen něco provést aby zase šlapala protože 30tis se mi za novou teda dávat nechce, jestli jsou i jiné alternativy, kamarád mi tvrdí že ne, ale ptal se nato mechaniků z Opelu a sice nic proti, ale většinou to dělají tak aby toho co nejvíc mohli vyměnit a mi co nejvíc zaplatili. Mám Opel astra G r.v. 1998 s motorem X14XE. Děkuji za odpovědi. napíšu sem i mail: sidr@centrum.cz ICQ:282209644. Jakoukoli pomoc vítám.

Reklama
 

Uživatelský avatar
kukajz
Příspěvky: 383
Registrován: 14 říj 2007, 14:12
Bydliště: Vrbové - tam gde mačky robiá mnauu

Re: Ŕídící jednotka

Příspěvek od kukajz » 25 bře 2009, 06:49

Opýtaj sa niekde na vrakáči, tam to máš o moc lacnejšie... :wink:
Ale neviem potom ako je to s imobilizerom :?
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Ŕídící jednotka

Příspěvek od Arwy » 25 bře 2009, 15:16

Skús ešte mrknúť na relé K16, to mapája aj zapaľovací modul. RJ motora potom uzemňuje jednotlivé cievky valcov zapaľovacieho modulu. Skús poriadne prekontrolovať príslušné konektory - spoje - uzemnenia, ale ak máš dobrého mechanika a ten povie že RJ tak Ti asi nič iné nezostane, i keď už sa v Tvojom prípade raz pomýlil ........
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Ŕídící jednotka

Příspěvek od langdon2 » 25 bře 2009, 15:26

tak tak, prave preto ze sa pomylil, by som skusil este tie RELE.A ak nie, tak novu by som urcite nekupoval....skus vrakace, havarovane Astry a pod.....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ŕídící jednotka

Příspěvek od denny » 25 bře 2009, 19:53

http://www.workshopdata.com/workshop/im ... ectude.gif
Zapojení jednotky.Cívka je 11.Napájení 12V je na F/bez relé/E je kostra.A,B,C,D jsou kostry ovládané řídící jednotkou.Jestli není signál z ř. j. A,C,D/1.3.4.válec/,tak je ř.j.KO.
Jak je to přesně s použitím starší ř.j.napiš Romank.Vím,že před demontáží z vozu by se měla pomocí TECH2 resetovat,aby se dala použít do jiného.Samo,že musíš mít carpass a znát security code pro immo.Druhá možnost vzít z vraku jednotku,immo,spínačku s klíčem a dát to tam/to vrakaři vědí/jen security vozu z vraku se už nikdy nedozvíš,ale jezdíš.
Když nechceš mít od dveří a spínačka různé klíče,tak použiješ jen říd. jednotku,pak immo a v klíčku přehodíš čip.

kuře
Příspěvky: 2
Registrován: 24 bře 2009, 22:13

řídící jednotka

Příspěvek od kuře » 25 bře 2009, 22:24

Tak nakonec to dopadlo celkem, dobře, kamarád automechanik měl nějakého známého, který se ŘJ zabívá a za 3tis mi ji spravil, vyměnil 2 součástky, taky jsem si myslel, že tam bude něco takového, sice jsem elektrikář,ale ne auto. Jinak vysokonapěťovou cívku jsem dal raděj novou, ta stará už ukazovala zajímavé čísla, takže mě ta oprava vyšla na 9 tis. není to málo,ale taky to není 35tis, co sem počítal v případě nové ŘJ.Děkuju vám za přízpěvky a hlavně za schémátko :-)

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Ŕídící jednotka

Příspěvek od Arwy » 26 bře 2009, 20:36

denny píše:http://www.workshopdata.com/workshop/im ... ectude.gif
Zapojení jednotky.Cívka je 11.Napájení 12V je na F/bez relé/E je kostra.A,B,C,D jsou kostry ovládané řídící jednotkou.Jestli není signál z ř. j. A,C,D/1.3.4.válec/,tak je ř.j.KO.
Jak je to přesně s použitím starší ř.j.napiš Romank.Vím,že před demontáží z vozu by se měla pomocí TECH2 resetovat,aby se dala použít do jiného.Samo,že musíš mít carpass a znát security code pro immo.Druhá možnost vzít z vraku jednotku,immo,spínačku s klíčem a dát to tam/to vrakaři vědí/jen security vozu z vraku se už nikdy nedozvíš,ale jezdíš.
Když nechceš mít od dveří a spínačka různé klíče,tak použiješ jen říd. jednotku,pak immo a v klíčku přehodíš čip.
Máš to zapojenie aj overené v praxi? Pretože v origo Opel schéme je cievka napájaná cez relé. Zaujíma ma ktorá schéma je zle nakreslená ...............
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Odpovědět