Kotoučové BRZDY v zadu..

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
james.r
Příspěvky: 169
Registrován: 26 pro 2008, 14:19
Bydliště: Ostrava

Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od james.r » 01 úno 2009, 19:04

Lidi, víte někdo, kolik milimetrů je minimalní hrubost kotouče u zadních brzd? Teď sem naměřil 8mm a nevim, jestli to je málo nebo dost...
Asterka 1.8 16V sedan

Reklama
 

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 255
Registrován: 27 říj 2006, 07:50
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od Bobik » 01 úno 2009, 19:10

Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299

james.r
Příspěvky: 169
Registrován: 26 pro 2008, 14:19
Bydliště: Ostrava

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od james.r » 01 úno 2009, 20:03

a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..
Bobik píše:Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
Asterka 1.8 16V sedan

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od spermin » 01 úno 2009, 20:08

pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

james.r
Příspěvky: 169
Registrován: 26 pro 2008, 14:19
Bydliště: Ostrava

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od james.r » 01 úno 2009, 20:09

jo a ta vyměna, liši se to nějak od předních kotoučů? nebo od jiných kotoučů???
Bobik píše:Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
Asterka 1.8 16V sedan

james.r
Příspěvky: 169
Registrován: 26 pro 2008, 14:19
Bydliště: Ostrava

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od james.r » 01 úno 2009, 20:15

co myslíš tím je??? kotouče nebo destičky a co myslíš tím zvlněné???? jakože při točení plavou??
spermin píše:pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.
Asterka 1.8 16V sedan

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od MAX - CZ » 01 úno 2009, 20:19

Obrázek
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od spermin » 01 úno 2009, 20:55

pokud více brzdíš, kotouče se přehřívají a můžou se zvlnit. Takže je důležitý styl jízdy, ale před jízdou na delší dovolenou doporučuji vyměnit, pro jistotu. Ale zvlěné kotouče ani já pravděpodobně nepoznám. snad jedině zvednout kolo a otáčet, aby kotouč nedřel. :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

james.r
Příspěvky: 169
Registrován: 26 pro 2008, 14:19
Bydliště: Ostrava

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od james.r » 01 úno 2009, 21:59

díky za tu tabulku, konečně něco konkrétnějšího... 8)
MAX - CZ píše:Obrázek
Asterka 1.8 16V sedan

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od Vojta » 01 úno 2009, 22:04

mám nové originál destičky za 850 kč (v oplu stojí 1650), jsou tam dva typy, system lucas nebo bosch, mám oba
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od Trdlo » 01 úno 2009, 22:20

james.r píše:a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..
Protože staré destičky jsou vydřené podle kotouče, prostě si zkopírovaly jeho kompletní nerovnosti, drážky apod. Pokud je dáš na nové kotouče, v lepším případě budou chvíli hůř brzdit, než si sednou na nové kotouče jak mají, v horším případě pokud budou destičky hodně tvrdé, vyrejou ti drážky do nových kotoučů....
Prostě se to dává komplet nové... proč zničit nové kotouče, když desky stojí mnohem míň... :wink:
END

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od tappaja » 02 úno 2009, 11:57

Pridam par rad, ted sem se potykal a vlastne stale potykam, s nejakyma problemama.

Az budes davat novy desky a kotouce, je potreba zatlacit ten pist, je na to specialni stahovak, ale da se to i v domacich podminkach. Bud si udelas ze silnejsiho plechu "udelatko", ktery zapadne do tech vyrezu v pistku nebo pouzijes kleste "nosovky" (nejaky starsi, kterejch ti nebude lito.
jde o to, ze musis jakoze sroubovat pistek dovnitr a zaroven na nej tlacit. Jakmile bys na to pouzil stahovak, tak to stejne nezajede a jeste to znicis. A protoze je to nerozebiratelny a neopravitelny, je to pak akorat tak do popelnice. Ja si jeste povolil hadicku a tu kapalinu co vytejkala pri zatlacovani pistku jsem zachytil do hadru. Odvzdusnuju podtlakovou pumpou, protoze nemam zadnyho pomocnika :cry:

No a pak se modli, aby brzdic mel dobry tesnici gumicky a pistek byl neorezlej. ja puvodne menil desticky, jeden brzdic mi slzel, tak jsem koupil jetej tady na foru a u druhyho zacal slzet prave po tom zatlaceni pistku, takze sem menil i ten druhej.

A jeste jedna dost podstatna vec, az budes mit vse v kupe a budes chtit nasadit bowdeny rucky, musis to udelat nasledovne:
Bez nasazenejch bowdenu proslapni nekoliktar brzdu (to se usadi desky a vymezi samostav, ale to se udela stejne pri klasickym odvzdusnovani, kdy ti nekdo slape)
v kabine oddelej manzetu a povol tu matici co tam je jak jen to pujde. Pak nasadis lehce bowdeny na brzdice, zatahnes rucku na 2 zuby tusim a pritahujes matici tak dlouho, az se volne protacejici kolo zacne trosku pribrzdovat.


jakmile se budes snazit nasadit bowdeny jinak, tak je velka pravdepodobnost, ze ti to bude pribrzdovat a to je pak peklo.

Pak jeste pisou ujet co nejpomalejs asi 300m se zatazenou ruckou, nevim proc, asi aby si to aspon trochu vzajemne sedlo.

Tot z moji zkusenosti.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Štráda
Příspěvky: 1679
Registrován: 02 led 2009, 23:08
Bydliště: Mar. lázně (Marihuánky)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od Štráda » 02 úno 2009, 19:03

Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!) :wink:
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!
High Flow Head-Modrá Raketa z ML... michalstrasser@seznam.cz qip 387819619 tel.737117644 Facebook Michael Štráda
Hellracer Štráda

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od tappaja » 02 úno 2009, 19:24

Štráda píše:...na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc...

Tak prave toho se vyvaruj, pisu, ze u ZADNIHO brzdice musis zaroven celym pistkem otacet po smeru hodinovejch rucicek a zaroven ho tlacit dovnitr. Na nekolik otacek zaleze celej dovnitr. Je to prave kvuli tomu samostavu na rucni brzdu. Jinak s manzetama souhlas...
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotoučové BRZDY v zadu..

Příspěvek od denny » 02 úno 2009, 21:00

Štráda píše:Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!) :wink:
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!
Ha ha ha.Kolikrát jsi dělal zadní brzdy na astrách s kotoučema?Asi spíš nikdy ,co?

Odpovědět