Právě je 21 črc 2019, 21:09





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 20:04 
Offline

Registrován: 26 pro 2008, 15:19
Příspěvky: 169
Bydliště: Ostrava
Lidi, víte někdo, kolik milimetrů je minimalní hrubost kotouče u zadních brzd? Teď sem naměřil 8mm a nevim, jestli to je málo nebo dost...

_________________
Asterka 1.8 16V sedan


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 20:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2006, 07:50
Příspěvky: 255
Bydliště: Kadaň
Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..

_________________
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:03 
Offline

Registrován: 26 pro 2008, 15:19
Příspěvky: 169
Bydliště: Ostrava
a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..
Bobik píše:
Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..

_________________
Asterka 1.8 16V sedan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 led 2007, 10:21
Příspěvky: 3499
Bydliště: OSTRAVSKO
pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.

_________________
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:09 
Offline

Registrován: 26 pro 2008, 15:19
Příspěvky: 169
Bydliště: Ostrava
jo a ta vyměna, liši se to nějak od předních kotoučů? nebo od jiných kotoučů???
Bobik píše:
Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit :wink: .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč :twisted: .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..

_________________
Asterka 1.8 16V sedan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:15 
Offline

Registrován: 26 pro 2008, 15:19
Příspěvky: 169
Bydliště: Ostrava
co myslíš tím je??? kotouče nebo destičky a co myslíš tím zvlněné???? jakože při točení plavou??
spermin píše:
pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.

_________________
Asterka 1.8 16V sedan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Příspěvky: 2251
Bydliště: Kroměříž
Obrázek

_________________
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 21:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 led 2007, 10:21
Příspěvky: 3499
Bydliště: OSTRAVSKO
pokud více brzdíš, kotouče se přehřívají a můžou se zvlnit. Takže je důležitý styl jízdy, ale před jízdou na delší dovolenou doporučuji vyměnit, pro jistotu. Ale zvlěné kotouče ani já pravděpodobně nepoznám. snad jedině zvednout kolo a otáčet, aby kotouč nedřel. :?

_________________
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 22:59 
Offline

Registrován: 26 pro 2008, 15:19
Příspěvky: 169
Bydliště: Ostrava
díky za tu tabulku, konečně něco konkrétnějšího... 8)
MAX - CZ píše:
Obrázek

_________________
Asterka 1.8 16V sedan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 23:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2006, 13:39
Příspěvky: 8039
Bydliště: Liberec
mám nové originál destičky za 850 kč (v oplu stojí 1650), jsou tam dva typy, system lucas nebo bosch, mám oba

_________________
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 01 úno 2009, 23:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Příspěvky: 6220
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd
james.r píše:
a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..


Protože staré destičky jsou vydřené podle kotouče, prostě si zkopírovaly jeho kompletní nerovnosti, drážky apod. Pokud je dáš na nové kotouče, v lepším případě budou chvíli hůř brzdit, než si sednou na nové kotouče jak mají, v horším případě pokud budou destičky hodně tvrdé, vyrejou ti drážky do nových kotoučů....
Prostě se to dává komplet nové... proč zničit nové kotouče, když desky stojí mnohem míň... :wink:

_________________
END


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 02 úno 2009, 12:57 
Offline

Registrován: 31 led 2007, 01:15
Příspěvky: 347
Bydliště: Úvaly
Pridam par rad, ted sem se potykal a vlastne stale potykam, s nejakyma problemama.

Az budes davat novy desky a kotouce, je potreba zatlacit ten pist, je na to specialni stahovak, ale da se to i v domacich podminkach. Bud si udelas ze silnejsiho plechu "udelatko", ktery zapadne do tech vyrezu v pistku nebo pouzijes kleste "nosovky" (nejaky starsi, kterejch ti nebude lito.
jde o to, ze musis jakoze sroubovat pistek dovnitr a zaroven na nej tlacit. Jakmile bys na to pouzil stahovak, tak to stejne nezajede a jeste to znicis. A protoze je to nerozebiratelny a neopravitelny, je to pak akorat tak do popelnice. Ja si jeste povolil hadicku a tu kapalinu co vytejkala pri zatlacovani pistku jsem zachytil do hadru. Odvzdusnuju podtlakovou pumpou, protoze nemam zadnyho pomocnika :cry:

No a pak se modli, aby brzdic mel dobry tesnici gumicky a pistek byl neorezlej. ja puvodne menil desticky, jeden brzdic mi slzel, tak jsem koupil jetej tady na foru a u druhyho zacal slzet prave po tom zatlaceni pistku, takze sem menil i ten druhej.

A jeste jedna dost podstatna vec, az budes mit vse v kupe a budes chtit nasadit bowdeny rucky, musis to udelat nasledovne:
Bez nasazenejch bowdenu proslapni nekoliktar brzdu (to se usadi desky a vymezi samostav, ale to se udela stejne pri klasickym odvzdusnovani, kdy ti nekdo slape)
v kabine oddelej manzetu a povol tu matici co tam je jak jen to pujde. Pak nasadis lehce bowdeny na brzdice, zatahnes rucku na 2 zuby tusim a pritahujes matici tak dlouho, az se volne protacejici kolo zacne trosku pribrzdovat.


jakmile se budes snazit nasadit bowdeny jinak, tak je velka pravdepodobnost, ze ti to bude pribrzdovat a to je pak peklo.

Pak jeste pisou ujet co nejpomalejs asi 300m se zatazenou ruckou, nevim proc, asi aby si to aspon trochu vzajemne sedlo.

Tot z moji zkusenosti.

_________________
99' Astra Caravan 1.6 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 02 úno 2009, 20:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 led 2009, 00:08
Příspěvky: 1679
Bydliště: Mar. lázně (Marihuánky)
Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!) :wink:
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!

_________________
High Flow Head-Modrá Raketa z ML... michalstrasser@seznam.cz qip 387819619 tel.737117644 Facebook Michael Štráda
Hellracer Štráda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 02 úno 2009, 20:24 
Offline

Registrován: 31 led 2007, 01:15
Příspěvky: 347
Bydliště: Úvaly
Štráda píše:
...na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc...



Tak prave toho se vyvaruj, pisu, ze u ZADNIHO brzdice musis zaroven celym pistkem otacet po smeru hodinovejch rucicek a zaroven ho tlacit dovnitr. Na nekolik otacek zaleze celej dovnitr. Je to prave kvuli tomu samostavu na rucni brzdu. Jinak s manzetama souhlas...

_________________
99' Astra Caravan 1.6 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
PříspěvekNapsal: 02 úno 2009, 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Příspěvky: 3291
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Štráda píše:
Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!) :wink:
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!

Ha ha ha.Kolikrát jsi dělal zadní brzdy na astrách s kotoučema?Asi spíš nikdy ,co?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz