Stránka 1 z 2
Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 12:10
od PeterToretto
ahojte .. už asi mesiac navštevujem toto forum a teraz som sa prihlasil. Už dlhšiu dobu pozeram ake auto kupiť a som už rozhodnuty pre Astru len mam dilemu s motormi. Neviem či sa mi oplati zhanať 1.2 alebo kupiť 1.4 tych jedna dvojek je sakra malo ale odradza ma 1.4-ka preto že som čítal dosť problemov s riadiacimi jednotkami. 1.6tka je tiež v pohode ale pre mna je podstatna ekonomika. Teraz mam swifta 1.6 .. mam ho už 4,5 roka a max. spokojnosť a spotreba do 6litrov len už sa pomaly rozpada

Najazdim ročne asi 15.000km no a ak sa zmestim tiež do 6litrov tak by som bol rad. Aj nad dieselom som uvažoval ale tam su problemy s čerpadlami ako som sa dočital tak to by sa mi mohlo pekne predražiť. Tak otazka teda je že aký motor

Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 12:27
od Lake292
kde si sa docital ze 1.4 maju problemy s RJ? Co viem tak to maju problem 1.6ky
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 12:54
od PeterToretto
tu na som to videl ..

Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 12:57
od Lake292
ved daj priklad

Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 12:58
od kubeSRi
1.2

vem 1.6 8v a budeš v klidu
odobně mám 1.4 a spíš bych se bál ventilů taky může běhat na 3 válce třeba nahodile...pozlobit tě může jakýkoliv motor
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 13:02
od Respo
problém z RJ má hlavne 1.8 85kw x18xe1 ...
1.6 16V má zlú ovalitu valcov a často sa tak stáva že žere viac oleja ako benzínu ...
1.4 16V z14xe , x14xe neviem o nejaký zásadných problémoch ... jedine že ak jazdíš pod otáčky a nevytáčaš to tak sa ti podpalujú ventily ... ale to u každého vysoko a vyžšie otáčkového motora ...
alebo zapalovacia lišta ... ale to má asi každý motor keď tak pozerám
ja mam z14xe a hlavne mesto jazdím a som okolo 8l/100km je to asi najrealnejšia spotreba mam to spriemerované na 120 000km a 90% stoho je mesto
osobne by som šiel do 1.8 92kw z18xe alebo do 2.0 16V x20xev super motory stým že ten 1.8 vie jazdiť po meste kludne aj za 8l ako moja 1.4
alebo potom teda 2.0 ktorých je tiež pomerne málo a ak aj je tak je to vylagrovaný motor
ak uvažuješ však 1.4 alebo 1.2 tak rozhodne 1.4 ... rv. už je na tebe ak si chceš dorábať nejakú výbavu do auta tak 98,99 tie majú predprípravu fakt na všetko
alebo potom novšie ale to už sú z14xe ( elektronická škrtiaca klapka ) ja to mam a spokojnosť aj keď mne je sympatickejšie lanko

Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 14:54
od MaR
já osobně mám s 1.4 naježděno přes 160 000 a kromě zapalovací lišty a přetěsnění hlavy prakticky žádný problém... Takže nemyslím že by ten motor byl špatný...
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 15:40
od ála
vem 1.4 twinport... mas tam uz retez a nemusis resit rozvody
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 17:42
od mexxo
1.2 určite nie
Ja osobne by som bral Z22SE, alebo Z18XE.
Ale ak chceš niečo z tých menších, tak tú 1.4 twinport (aj keď aj tie staršie 1.4ky sú v pohode), ako píše
ála, alebo tá 1.6 8ventil, čo píše
kubes. Ideálne 62kw.
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 17:46
od kubeSRi
tak ty dva zmin'ované bych mu vubec nedoporučil

..navíc píše že chce jezdit úsporně,,,taky si mohl napsat jaký máš rozpočet
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 18:02
od Samothe
1.6 8V
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 18:14
od Fritol
ála píše:vem 1.4 twinport... mas tam uz retez a nemusis resit rozvody
by ses divil

se to nahatuje jak kšandy.. dyt tam je řetizek jako mam ja na krku řetízek..
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 23:08
od PeterToretto
no chalani ste mi relativne dosť pomohli .. vidim to asi na tu 1.4 s lankom .. teraz neviem či ma ten motor X alebo Z

mam doma ešte focusa 99 ale tam citiť male oneskorenie plynu asi tak sekundu .. na swifte mam lanko a je to podstane živšie auto .. teda aspon na pocit. Čo sa tyka tej astriny tak rozpočet nejaky nemam ale chcem brať niečo od spodu .. teda z tych lacnejšich variant s tym že konečne chcem mať auto na obraz svoj takže postupne ho malinko vyladiť

šak to každy pozna .. ako počitam s tym že investicie budu donho stale ale snad vyberiem ten spravny kus

Prve auto /swift/ som kupoval ked som mal 18 a skusenosti žiadne .. aj to tak dopadlo keby nebolo take zhnite tak v pohode .. potom som kupoval focusa a ten zatial pol roka bez chybičky jazdi nič som na tom nemenil .. len som ho komplet popozeral ale je to dovoz ..
a ešte k tomu motoru .. tak X14 alebo Z14? .. liši sa to nejako kilowatmi??
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 12 dub 2012, 23:46
od Respo
x14xe škrtiaca klapka je na lanko ... v porovnaní so Z je ten istý motor ibaže Z ma "lepšie" emisie a má elektronickú škrtiacu klapku Z má katalizátor na zvodoch a 2 lambda sondy jednu pred a druhú za katom .
X ( ak sa pletiem opravte ma ) ma kat za zvodmi a jednu lambdu pred katom
a neviem presne do kedy sa x14xe vyrabalo ale do 99 určite ( teda predpríprava na takmer veškerú výbavu )
oba maju rovnaký krútiaci moment aj kw ... ibaže podla mna tá lanková X pocitovo ide lepšie ( ta odozva na plynový pedal je mi sympatickejšia u lanka )
Re: Astra 1.2 vs. 1.4
Napsal: 14 črc 2012, 14:31
od Arwy
Musíš sa rozhodnúť sám, či chceš motor staršej generácie X..... alebo novšej Z..... . Aký je medzi rozdiel Ti už chalani napísali. Počítaj s tým, že X motory na reguláciu voľnobehu používajú obtokový ventil a krokový motorček - budeš musieť dbať na čistotu škrtiacej klapky a krokáča. Inak budeš mať problém s kolísaním otáčok, prípadne so stopovaním motora po zošliapnutí spojky. Na X motor sa horšie dorába tempomat. Na druhú stranu má katalyzátor pod motorom a jednu lambda sondu, regulátor tlaku paliva a vratné palivové potrubie.
Z motory nemajú problémy s kolísaním voľnobehu, nemajú obtokový ventil pre voľnobeh, všetky podporujú funkciu tempomantu (ale bude potrebné dorobiť kabeláž), nemajú vratné palivové potrubie. Ak sa rozhodneš pre Z16XE, tak sa na nej dá softvérovo deaktivovať EGR ventil (pri 1.4 až od tuším 2003, alebo 2004). Na druhú stranu majú katalizátor spojený so zvodmi a dve lambda sondy. Často sa stáva, že tieto Z motory majú problém s RJ motorov (konštrukčné riešenie, umiestnenie RJ na bloku motora, zaťažovanie vybráciami a teplom), ale je to tým, že ich u nás jazdí najviac (pozri inzerciu na SK, všetko sú 1.4 a 1.6. Kúpiť 1.8 je takmer nemožné a o nejakých 2.0 už ani nehovorím). 16 ventilové motory pri podtáčaní, jazdení po meste pri nedostatočne zohriatom motore a jazdení na "spotrebu" trpia pridieraním ventilov. Čo sa týka spotreby, tak rozdiel medzi 1,4 a 1,6 je minimálny ak vôbec nejaký. Kompromis by som videl v Z16SE, čo je 1.6 s elektronickým plynom a 8 ventilovou technológiou.
No každopádne počítaj s tým, že ak chceš kupovať 10 až 12 ročné auto, tak nejakým investíciaám sa nevyhneš a vždy to bude mačka vo vreci nech Ti tu poradíme čokoľvek.
Ja osobne, ak by som kupoval znovu G-čko, tak by som bral Z18XE.