Stránka 1 z 2

Projekt. 6kvalt prev. F40 do ZA. "FINALE"

Napsal: 17 srp 2014, 01:39
od jerry mouse
Dneska sa po motani na nete som nahodou narazil na prevodovku F40 vo verzii na blok motora ako u Y22DTR/20DTH, Z20LET a podobne a motory staršich ročnikov :arrow: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -1-mt-0718 ovladanie a uchytenie motora No problemo ale, ostava vyriešiť poloosy a ozubenie vystupnej hriadele z prevodovky na osadenie vhodnej lamely. Preto by som chcel niekoho poprosiť o laskavosť kto ma možnost fizicky pozrieť na tuto prevodovku a niečo pomerať a zistiť! 8) Konkretne sa tato prevodovka použivala iba u dizlovej V6 3,0cdti a z kodom motora Y, to kvôli lepšemu celkovemu prevodu oproti kodu Z ale pre učely merania je to v podstate celkom jedno! :wink: Planujem to použiť v zafke nakoľko sučasne upgrade je dobre az vyborne do mesta + mimo obce ale na dialnici ist viac ako 120km tak mi to zvyšuje markantne celkovu spotrebu napr. pri 3000otm mi ide autak cca 130kmh a to je asi o 12 percent viac otačok ako pri starej F35-ke. Tato prevodovka je aktualne použivana v autach vyššej triedy oproti bežnym soc. astram a myslim si že bude na tom z kvalitou o dosť lepšie ako slavna M-32. Cena je taktiež dosť zaujimava aby sa to dalo zrealizovať, už len zistiť pár dôležitých detailov a ked to sadne tak hurááá do prestavby! 8) https://www.dropbox.com/sh/9g2333yfv3l7 ... YbR2FFZlFa Z toho to musim vykuzliť riešenie, pomohlo by mi vedieť celkove dlžky tých rovnych osiek! http://allegro.pl/polos-prawa-podpora-o ... 69961.html https://www.dropbox.com/sh/9g2333yfv3l7 ... .25.25.jpg http://allegro.pl/polos-prawa-wewn-opel ... 05991.html http://servis.opel.sk/otc/cennik.xhtml http://oprava-prevodovek.auto-apko.cz/

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 17 srp 2014, 08:45
od conny
Zeptám se kamoše, jestli ju nemá, a dal bych vědět. Takovejmdle vývojum fandim.

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 11:40
od jerry mouse
8)

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 12:17
od langdon2
Jerry, chcelo by som mat take otacky pri 130km/h ako mas ty teraz..

Ja na mojej Astre tocim pri 130km/h presne 4000ot.min :lol:

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 14:20
od jerry mouse
4000ot.:shock: je už moja smrť!

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 14:26
od langdon2
Ano, 4000ot.min toci Astra G pri 130km/h.
Aj 1,6 16V ma tak nastavene otacky.. az 1,8 16V to ma trocha posunute dolu.

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 16:06
od kroup
Astra G 1.6 16V Z16XE s převodovkou F17+CR (5st manuál) točí při 130km/h přesně 3750 otáček

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 18 srp 2014, 21:09
od p.somik
Nevím, na co si stěžujete, tady máte přesně 130 km/hod, z18xe, převodovka F17CR
A kde udělali soudruzi chybu,- není tam 6-tka :cry:

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 02 zář 2014, 21:24
od jerry mouse
Tak zatial testovacia prevodovka F40 je už doma, na motor 2,2dtr sedi skvele, dokonca aj umiestnenie vystupnych otvorov na poloosy je na pičny chlp presne ako u pôvodnej F35 resp. aj F23! 8) Dražkovanie vnútornych klbov je taktiež identické ako u F35 8) ale nevhodne pre F23 :lol: tym že je tam možnosť použiť konštrukčne dvojake klby z identickym dražkovanim tak sa vytvara množstvo kombinacii 8) ! Tym že mi sedi vystup hriadeľov tak mi sedi aj domček pravej poloosi akorát, že je potrebné vymeniť pôvodnu kratšiu pevnu osku za krapet dlhšiu, konkretne o 4.5cm z VC alebo IA kde je to potrebne dlhšie a hlavne full kompatibile. 8) Jedinou vecou čo treba vyrobiť je adapter na zadný uchyt motora, konkretne ten pri riadeniu v hrubke bud to 26mm alebo 31mm to podľa toho či použijem alu. podložku medzi motorom a prevodovkou v pôvodnom vyrobnom prevedeni z F35. Taktiež z nutných ale aj chcených dôvodov pôjde na auto dvojhmota z VC, spojkova lamela pojde zase z VC-AH 1.9CDTI ktorá ma iné dražkovanie ako pôvodna F35 s 14z. na nové 23z ako je v novom štandarte už skoro vsjo u GM. Tuto novšiu prevodovku F40 aktuálne okrem novej astry použiva aj Antara, Insignia aj vo verzii 4x4 ako aj nove OPC-čko. Zatiaľ všetok vyvoj je zhruba na 90 percent vyriešeny od počitača a všetko zatiaľ skvele pasuje a sedi. :) Chviľkova úvaha bola i nad verziou 4x4 ale z iných dôvodov bola zatiaľ tato myšlienka zastavena aj ked by to konštrukčne k danej prevodovke bolo celkom možne ale, to by bol už iný level! :lol: Aktuálne potrebujem vyriešiť či by bola možna vymena koncoveho prevodu na diferaku za krapet menši ako je tam teraz z inej specifikacie danej prevodovky. Aktualne tam je 3.35 čo je moc rychle ale na vyber sú aj ine pomery ako napr. 3.55, 3.75, 3.89 alebo 3.91 zo Z20NET alebo A20NFT čo je nové J-čkové OPC-čko + posledny pomer pre kategoriu ťahačov v pomere 4.18! :lol: Tie predposledne dva pomery mi tabuľkovo asi celkovo najviac vyhovuju k danej F23 ktora je o cca 15 pomalšia ale, zase o 1l. uspornejšia teda ked to neklatim po dialnici 130-kou! :lol:

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 02 zář 2014, 21:39
od p.somik
Teda hezké počteníčko,jen je škoda, že nemáš ZA s motorem 1.8 / 92kw se sportovní převodovkou aby jsi něco vykoumal i pro tento motor :lol: :lol: :lol:
Tak ať se ti to povede :)

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 02 zář 2014, 21:45
od jerry mouse
Zastavba je vhodna aj pre ten tvoj motor ako aj pre Z20let a podobne motory! Je jasne že je to už z hladiska hmotnosti pre slabšie objemy nevhodne. Prevodovku F40 kúpiš o dosť lacnejšie 8) ako tu mrdkavu F32 čo ju každy za 500,é regeneruje bo sa na nej vyjebkavaju ložiska! :lol:

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 22 zář 2014, 22:46
od jerry mouse
Dvojtyždnova testovacia fotka z mobilu! https://www.dropbox.com/s/8d7f3nu5abfwt ... 0.jpg?dl=0 Na obrazku je patrne že nutnosťou je trochu dlhšia pevna poloos, konkretne z VC 2.2DTI! 8)

Re: Info. zastavba prevodovky F40 do ZA

Napsal: 07 pro 2014, 21:07
od jerry mouse
Teraz v sobotu po dlhšom čase opäť maličky pokrok, konečne sa minuli tyžden podarilo vyrobiť na X-tý pokús :lol: :lol: testovaci adapter na zadný úchyt prevodovky, myslim ten u servoriadenia! Ako hlavnu konzolu som použil úchyt z prevodovky M32 ktorý asi najviac vyhovoval danej veci, jednak hrubkou aj pevnostou k pôvodnej konzole. Motor-prevodovka a aj servoriadene bolo namontovane na podmotorovy hlavný ram a následne implantovane do testovacej karoserie, najviac som sa obaval ľaveho hlavneho nosnika karoserie, ale ako to vyzera tak mám tam rezervu okolo 3cm, čo je uspokojive. Tento tyžden chcem doriešiť vrchne uchytenie prevodovky do nosnika karoserie, to pôvodne moc nesedi tak sa bude provizorne vyrabať zjednodušeny oceľovy plat vypalenim na laseru a z použiťim vrchného AL trojuholnika ktorý bude origo z AG Z20LET alebo Y20DTH ten ktorý pri nehode sa ma rozsypať aby predišlo poškodeniu prevodovky. Medzitym sa v Brne zohnala jedna firma ktorá bude riešiť pripadnu vyrobu inej kratšej prednej ľavej poloosy, dlhšiu pravu budem bud to riešiť dlhšou pevnou osou z VC +45mm a kratšou pôvodnou poloskou z ľavej strany ktora sa tam može celkom hodiť a na jej miesto pride ina z toho Brna! Tie čachre z poloosami sú nutne preto že nová prevodovka je vysunuta kvôli dvojhmote o 21mm viac do ľavej strany ako tomu je u prevodovky F35 alebo M23 ktore v klaickych verziach sú kratšie v oblasti zotrvačnika. Priebežne sem dam nejake fotky, ale až ked bude jasne že už sme za vodou z tymi úchytmi a oskami. Tak mi borci držte palce! 8) EDIT: ľava hola poloosa AG-ZA Y22DTR je 340 mm, ľava hola polosa Z20LET je 3xx mm, pevna prava osa AG-ZA Y22DTR 420mm dtto VC-Y22DTI 465mm, pravá klbova osa AG-ZY Y22DTR 380mm ta ista zo Z20LET je dosť dlhšia, tipujem tak 9-12cm!

Re: Projekt. zastavba 6kvalt prev. F40 do ZA

Napsal: 08 pro 2014, 23:02
od HerryCZ
Na kolik te to vlastne uz prislo, nebo respektive na kolik potom vyjde finalni verze ?

Re: Projekt. zastavba 6kvalt prev. F40 do ZA

Napsal: 09 pro 2014, 09:46
od jerry mouse
To ešte bohužiaľ neviem k danym okolnostiam odhadnuť, :( všetko bude asi dosť zavisieť od konečnej ceny ľavej holej osky, tie adaptery nie sú až taka položka ako by sa mohlo zdať! Obavam sa že k možnostiam celoveho prevodu to asi nebude nič moc pre benziny z jednoducheho dôvodu ktorym sú o dosť nižšie otačky dizloveho motora oproti benzinovym na ktore je inač nastaveny celkovy prevod.Asi ideál je to pre VC Y22DTI ako aj pre AG-ZA Y22DTR resp. možno aj Y20DTI-H. Pre vaše potreby bude asi lepšia voľba M32 v benzinovej verzii nakoľko dizlove sú mrdky a stoja v nakupe hotovy majland celkovo viac ako 500,-é za použitu, dôvod takej vysokej ceny je ich kazovosť a dopyt! 8) V mojom pripade dufam, že to bude menej ako polovica. :wink: