řidičák B+E

Co se jinam nehodí pište sem
Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

řidičák B+E

Příspěvek od Mike.S » 31 říj 2010, 08:45

řeším teď problém, jestli potřebuju ke skupině B i Ečko (B+E)
mám Zafiru, jejíž pohotovostní hnotnost je dle TP 1445 kg
mám tažné, s nímž můžu táhnout brzděný vozík o max. hmotnosti 1300 kg
a to co na něm povezu má váhu jenom 860 kg - malotraktor

když budu počítat, že vozík, na kterém ten traktor povezu má cca 300 kg, tak do 1300 kg max. váhy přípojného vozidla se vlezu a zároveň tím nepřekračuju pohotovostní hmotnost auta

takže podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, §81 odst. 4 písm. c - http://business.center.cz/business/prav ... 1h3d1.aspx - by mi měla na přepravu stačit skupina B, takže když budu počítat s maximálními hmotnostmi, tak 1445 kg (pohotovostní váha auta) + 1300 kg (váha vozíku i s traktorem) = 2745 kg takže v autě ještě můžu vézt teoreticky ještě 755 kg nákladu

skupinu B+E bych podle §81 odst. 10 potřeboval pouze v případě, že bych nedodržel hmostnosti podle odst. 4 písm. c

je to tak nebo se mýlím a Ečko prostě mít musím?
a ještě jedna podotázečka - jak funguje brzděný vozík? :oops: :D
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Reklama
 

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od MAX - CZ » 31 říj 2010, 08:59

Miku, bohužel tak to není. Neberou se okamžité hmotnosti, ale papírově celkové hmotnosti Já mam u Zafiry 2075kg ale ta není podstatná. Podstatná je celková hmotnost vozíku 1300kg, tak i kdyby jsi jel s prázdným vozíkem (bez ohledu na hmotnost auta), tak musíš mít E-čko!!! Jednoduše, pokud budeš mít vozík s celkovou hmotností převyšující 750kg musí být vždy E.
Opakem kdy nemusíš mít E-čko je např tento: Budeš mít vozidlo (nějaká dodávka s celkovou hmotností 3500kg na to ti stačí B, zapříhneš vozík s celkovou hmotností do 750kg. Když budeš i plně naložený a souprava bude mít tedy celkem 4250kg tak ti furt stačí pouze B.
Další možnost co lze max. na kombinaci B+E je tato: Máme VW Crafter s celkovou 3500kg a za tím tahám vlek na auta 2500kg - takže jezdím se soupravou celk. 6000kg a furt mi stačí B+E.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: řidičák B+E

Příspěvek od manli2 » 31 říj 2010, 09:07

přesně tak.. celková na okamžitou se nehraje :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od HerryCZ » 31 říj 2010, 09:14

Jo je to tak, jak pisou kluci. Ja jsem taky chtel prevezt tezsi bremeno, tak jsem zjistil, ze maximalne vozik do 750kg. Takze jsme to vyresili, tak, ze jsem mel kamosuv vozik (papirove do 750kg) a prelozili jsme ho. Vzhledem k jeho konstrukci to nebyl problem, protoze vozik byl samovyroba a byl udelany bitelne. Samozrejme potom s takovym vozikem neni radno jezdit vice jak 50. Ale to mi nevadilo, protoze jsem jel cca 10km.
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: řidičák B+E

Příspěvek od manli2 » 31 říj 2010, 09:17

jinak ted jsem to přeluštil celý a poznatky z praxe... jde to i bez Ečka vlek nad 75o kg... ale za ppředpokladu že souprava složená z auta a vleku nemá víc jak 3.5 tUNY A zároven vlek nemá větší pohotovostní hmotnost než auto... tzn auto 2T a tvlek 1T stačí B :o)

a zákon po ty co mi nevěří :o)
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích paragraf 80, bod 4 odstavec c
řídicské oprávnění skupiny B opravnuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Mike.S » 31 říj 2010, 09:42

no právě proto jsem uvedl i ty hmotnosti a podle mně by to mělo jít jenom s Bčkem, hmotnost vozíku bude pořád měnší než pohotovostní hmotnost auta, přesně jak manli cituje zákon, mám ještě známého co má autoškolu, takže mu ještě zítra zavolám a zjistím jak to teda je
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: řidičák B+E

Příspěvek od manli2 » 31 říj 2010, 09:44

normálně si vytiskni zákon, zapoj vlek za zafiru a hurá na cesty :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Mike.S » 31 říj 2010, 09:47

už jsem o tom přemýšlel :mrgreen:
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Radoš 92 » 31 říj 2010, 11:01

A nesmí být brzděný, na brzděný přívěs potřebuješ už B+E.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Mike.S » 31 říj 2010, 11:07

a jak přesně funguje ten bržděný přívěs, čím/jak je bržděný? je nějaký rozdíl v tažném zařízení pro bržděný /nebržděný vozík? na netu nějak nemůžu nic najít a nikdy jsem takový vozík nezapřahal :(
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Mike.S » 31 říj 2010, 11:07

Radoš 92 píše:A nesmí být brzděný, na brzděný přívěs potřebuješ už B+E.
psali kde?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Radoš 92 » 31 říj 2010, 11:19

Ptal jsem se na to před 14 dny na školení, když náš školil učitel autoškoly. Taky jsem to řešili.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: řidičák B+E

Příspěvek od hant » 31 říj 2010, 11:35

bržděný vlek má úpravu na tom co připínáš na tažný. a tím když brzdíš tak vlek tě dojíždí a tlačí přes kouli a systém tátel způsobí tlak na brzdy vleku a ten brzdí. těžko se to popisuje lepší je to vidět až to připojíš. Ale na tvém tažném zař. to nepotřebuje změny. Jen je s tim trochu jiná jízda jde o zvyk :)
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
genius0011
Příspěvky: 2289
Registrován: 24 říj 2007, 22:46
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: řidičák B+E

Příspěvek od genius0011 » 31 říj 2010, 11:43

Radoš 92 píše:Ptal jsem se na to před 14 dny na školení, když náš školil učitel autoškoly. Taky jsem to řešili.
:o je to tak jak píše manli je to cca měsíc co jsme ve firmě řešili přesně tento problém a na celkovou do 3500kg opravdu stačí B 8)
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Re: řidičák B+E

Příspěvek od Gallo » 31 říj 2010, 11:44

hant píše:bržděný vlek má úpravu na tom co připínáš na tažný. a tím když brzdíš tak vlek tě dojíždí a tlačí přes kouli a systém tátel způsobí tlak na brzdy vleku a ten brzdí. těžko se to popisuje lepší je to vidět až to připojíš. Ale na tvém tažném zař. to nepotřebuje změny. Jen je s tim trochu jiná jízda jde o zvyk :)
Klasická náběhová brzda.....

Odpovědět