Správné napětí alternátoru
Napsal: 16 zář 2016, 20:44
Zdravím dámy a pánové - asi už tady tohle téma někde na fóru je, ale chtěl bych to tady trošičku rozvést konkrétně na mojí astře. Alternátor mi v oplu zrepasovali asi měsíc zpátky a upozornili mě na špatnou baterku, která se tak trošku dodělala za posledních pár měsíců díky rádiu, které ji neustále vybíjelo. No, jenže já začínám mít obavu, že to nebude jen baterkou a rádiem. Dneska jsem si jen tak pro jistotu pročetl, kolik by měl alternátor dobíjet i při více zapnutých spotřebičích v autě a docela jsem zůstal v šoku, prý se má držet min. na 14 V a pokud je to menší, je to špatný.
No, moje hodnoty jsou asi takto:
Když nahodím motor a nezapínám ještě vůbec nic, ani světla, je napětí 14,1 - 14,3
Zapnu hlavní světla, pak je většinou 13,9 - 14,1
Při jízdě si bere něco posilovač atd. tak pokud točím volantem, je to třeba 13,7 V, pokud jedu po dálnici, klidnou jízdu, zvedne se na těch 14 V
Když zapne sahara, spadne na 12,6 V..
Zajímavý je, že když zapnu subwoofer, nebo zesílím rádio, nemá to vůbec vliv na hodnotu napětí...
Mimo město je to třeba průměrně těch 13,8 - 14,1 V
Jinak baterku jsem vyměnil, ta první byla od BOSHE, po dvou letech odešla, ale to teda díky tomu rádiu atd. Teď jsem koupil Vartu, takže obě baterie jsou od kvalitního výrobce.
Řemen jsem kontroloval, dotáhl, ale to vliv nemělo.
Tak se chci zeptat, co je špatně? Špatně to zrepasovali, nebo je to takhle normální?... jsem z toho fakt už zoufalej ty jo, chci mít prostě auto, kde se nemusím bát, že nenastartuju a neřešit furt něco s pos*anou baterkou, nebo alternátorem, kterej byl na repasu už po druhý
... Díky všem za rady
No, moje hodnoty jsou asi takto:
Když nahodím motor a nezapínám ještě vůbec nic, ani světla, je napětí 14,1 - 14,3
Zapnu hlavní světla, pak je většinou 13,9 - 14,1
Při jízdě si bere něco posilovač atd. tak pokud točím volantem, je to třeba 13,7 V, pokud jedu po dálnici, klidnou jízdu, zvedne se na těch 14 V
Když zapne sahara, spadne na 12,6 V..
Zajímavý je, že když zapnu subwoofer, nebo zesílím rádio, nemá to vůbec vliv na hodnotu napětí...
Mimo město je to třeba průměrně těch 13,8 - 14,1 V
Jinak baterku jsem vyměnil, ta první byla od BOSHE, po dvou letech odešla, ale to teda díky tomu rádiu atd. Teď jsem koupil Vartu, takže obě baterie jsou od kvalitního výrobce.
Řemen jsem kontroloval, dotáhl, ale to vliv nemělo.
Tak se chci zeptat, co je špatně? Špatně to zrepasovali, nebo je to takhle normální?... jsem z toho fakt už zoufalej ty jo, chci mít prostě auto, kde se nemusím bát, že nenastartuju a neřešit furt něco s pos*anou baterkou, nebo alternátorem, kterej byl na repasu už po druhý
