Vynechává dobíjení

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 08 pro 2015, 13:40

Ahoj chlapi, rychlý dotaz: po dlouhém stání v dnešních teplotách se mi stává, že vyjedu a nedobíjím. Kontrolka dobíjení mlčí, poznám to jen podle toho, že po pár stech metrů pohasnou budíky a všechno, po chvíli vypadne ABS+TC a za chviličku i servo. Pak jsem zhasnul světla, abych ještě kousek dojel a dobíjení se zas rozběhlo (budíky se rozzářily na původní intenzitu a servo s ABS naskočily).

Diodový můstek nebo regulátor?

Alt je po částečné repasi před 3 měsíci - ložiska, kroužky, uhlíky.

Při volnoběhu kolísá napětí v palubní síti - pohasínají budíky a všechno osvětlení. Ověřeno i měřením - kolísá z 14,4V na 13,2V a zpět. Po libovolném přidání plynu to nad 14.4V nejde.

Díky všem za rady.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od vasekpetr1 » 08 pro 2015, 15:31

Klasická rada:
1) kontrola silové kabeláže a ok na baterce, alternátoru, starteru
2) baterka je v jaké kondici a stáří? (i když to není rozhodující argument)
3) proč proběhla pouze částečná repase alternátoru?

osobně bych to viděl na regulátor.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od Alzafir » 08 pro 2015, 16:29

Regulátor nebo probroušený komutátor.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 09 pro 2015, 07:34

vasekpetr:
1. kabely a svorky na baterce dobré, zbytek raději projdu.
2. baterka je ještě původní, 45Ah (po výplatě mám v plánu zajet pro novou, než začnou pořádný mrazy). zatím jsem s ní nastartoval vždycky i minulou zimu bez větších problémů. Nabitá drží na 12.7V, při startování padá na 10.6V, pod 10V nespadla vůbec.
3. že byla repase částečná, jsem se dozvěděl až včera když jsem pánovi volal, přiznal že to neměnil. prý regulátor tehdy neudělal protože to měřil a zdál se ok, napětí nekolísalo (pravdaže v té době ještě neblbnul, repasovalo se hlavně proto, že hučelo jedno z ložisek). Přebíral to od něj a platil tchán (jako protislužbu za nějaké opravy PC), jelikož já byl bez auta, takže prakticky ani nevím, kolik přesně si za to řekl. :roll:

Alzafir: komutátorem myslíš sběrací kroužky? pokud ano, tak ty prý byly prodřené - vyměňoval.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
marcus_Astra_
Příspěvky: 505
Registrován: 01 pro 2013, 21:29
Bydliště: Blatná na Ostrove

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od marcus_Astra_ » 09 pro 2015, 08:13

45 Ah ? To tam máš nejakú slabú ne ? Ja mam podľa VIN-ja od výroby min. 54 Ah
Marcus_Astra_G_1,8_X18XE1_1998_220 000 tkm_Run_to_OPC-Line_from_GM_Parts
Vectra_B_Caravan_2.2_DTi_Y22DTR_2001_360 000 tkm_Original_Crankshaft_and_Engine_
OP-COM-diagnostika_v.1.39_EN

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 09 pro 2015, 08:45

Jo, vím že 45Ah je na 1.8 zoufale málo ale doteď i přes zimu točila úplně normálně tak jsem ji nechával. Ale větší dávat budu 8)
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od Alzafir » 09 pro 2015, 23:09

monty.roman píše: komutátorem myslíš sběrací kroužky? pokud ano, tak ty prý byly prodřené - vyměňoval.
To snad vyměnit nejde.....to je součást celé osy rotoru. A že by měnil rotor....no proč ne? Ale ověř si to.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 10 pro 2015, 10:44

volal jsem mu - rotor neměnil. z pana mechanika to leze jak z chlupatý deky, vsadím se že nakonec z něj vypadne že vyměnil jen ty pitomý ložiska a na zbytek se vybodnul. :x

no, o víkendu to vyndám a musím to okouknout
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 23 bře 2016, 07:54

tak se vracím k problému s alternátorem...kvůli rodinným problémům nebyl poslední měsíce vůbec čas řešit cokoliv na autě (naštěstí se ani nic nového nepokazilo).

problém přetrvává (jak jinak když jsem ho zatím neřešil), napětí stále kolísá při volnoběhu (< 900 ot./min.) zhruba z 14,1V na 13,2V. za jízdy napětí v palubní síti 14,2V max.

po dlouhé době se mi zas nechtělo probudit dobíjení, čekal jsem skoro 2 minuty než najednou vyskočilo napětí na potřebných 14,2V.

jelikož kabely a svorky jsem kontroloval - bez poškození a oxidace, rozdíly mezi svorkami alternátoru a baterií jsem měřil - zanedbatelné (cca 0,05-0,1V), tak postup bude následující:

1. půjčím baterii (mám na zkoušku k dispozici vartu 55Ah) a uvidíme, jestli to něco změní
2. vyměním regulátor napětí i s uhlíky
3. pokud 1 ani 2 nepomůže, pak asi nový alt.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

davos000
Příspěvky: 29
Registrován: 06 kvě 2012, 19:53
Bydliště: Havířov / Ostrava

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od davos000 » 23 bře 2016, 23:53

monty.roman píše:tak se vracím k problému s alternátorem...kvůli rodinným problémům nebyl poslední měsíce vůbec čas řešit cokoliv na autě (naštěstí se ani nic nového nepokazilo).

problém přetrvává (jak jinak když jsem ho zatím neřešil), napětí stále kolísá při volnoběhu (< 900 ot./min.) zhruba z 14,1V na 13,2V. za jízdy napětí v palubní síti 14,2V max.

po dlouhé době se mi zas nechtělo probudit dobíjení, čekal jsem skoro 2 minuty než najednou vyskočilo napětí na potřebných 14,2V.

jelikož kabely a svorky jsem kontroloval - bez poškození a oxidace, rozdíly mezi svorkami alternátoru a baterií jsem měřil - zanedbatelné (cca 0,05-0,1V), tak postup bude následující:

1. půjčím baterii (mám na zkoušku k dispozici vartu 55Ah) a uvidíme, jestli to něco změní
2. vyměním regulátor napětí i s uhlíky
3. pokud 1 ani 2 nepomůže, pak asi nový alt.
Nejprve bych koukl na uhlíky. Celé to pouzdro rozebrat a kouknout se, jestli jsou drátky k uhlíků OK. Mě se stalo to, že se drátek utrhl, pak to nedobíjelo vůbec. Regulátor by měl jít proměřit, jestli správně budí rotor?!
Astra G caravan X17DTL

Diagnostika OP-COM v1.64

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 24 bře 2016, 07:52

ok, proměřit můžu.

otázkou je jak ho lze měřit (předpokládám že za chodu ale které svorky) a jaké hodnoty očekávat.

vzhledem k té odfláknuté repasi to může být cokoliv od uhlíků, přes odcházející regulátor, až po prodřené sběrací kroužky.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

davos000
Příspěvky: 29
Registrován: 06 kvě 2012, 19:53
Bydliště: Havířov / Ostrava

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od davos000 » 25 bře 2016, 19:54

monty.roman píše:ok, proměřit můžu.

otázkou je jak ho lze měřit (předpokládám že za chodu ale které svorky) a jaké hodnoty očekávat.

vzhledem k té odfláknuté repasi to může být cokoliv od uhlíků, přes odcházející regulátor, až po prodřené sběrací kroužky.
koukni tady https://www.youtube.com/watch?v=5lWChjeAYHA
Astra G caravan X17DTL

Diagnostika OP-COM v1.64

lga
Příspěvky: 30
Registrován: 02 dub 2015, 20:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od lga » 29 bře 2016, 14:48

davos000 píše:Nejprve bych koukl na uhlíky. Celé to pouzdro rozebrat a kouknout se, jestli jsou drátky k uhlíků OK. Mě se stalo to, že se drátek utrhl, pak to nedobíjelo vůbec. Regulátor by měl jít proměřit, jestli správně budí rotor?!
Jak se pouzdro rozebírá? Nechtěl jsem to toho moc dloubat šroubovákem, aby neprasklo.
Uhlíky mám už krátké, když to srovnám s těmi na fotce. Tak je nemám ani změřené, které tam patří.

Jaké napětí má být na tenkém kabelu od alternátoru (asi ke kontrolce dobíjení) vůči nule na baterce? Naměřil jsem cca 0,6 V.
Alternátor se ukostřuje kabelem nebo jen přes blok motoru? :(
Astra G 1.6 Caravan - X16SZR

Prodám kabinový filtr Bosch 1987432040 292x199x30 mm (Delphi) za 200 Kč včetně poštovného
případně vyměním za 258x233x30 mm (BEHR)

Uživatelský avatar
monty.roman
Příspěvky: 473
Registrován: 25 kvě 2014, 13:47
Bydliště: Chrudim/Slatiňany

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od monty.roman » 29 bře 2016, 15:24

rád bych přeměřil, momentálně sháním regulovanej zdroj, doma nic nemám (jen skokovej 6-8-10-12V).

jinak aku jsem vyměnil za předepsanou 55Ah, abych vyloučil problém tam. kolísání se zmírnilo, ne-li vymizelo. to zpožděné vybuzení alternátoru se mi ale i tak dvakrát stalo.

takže teď kouknout na uhlíky atd.
[b]Astra G sedan 1.8, X18XE1, 100 edition, Ethanol E85, OPCOM 1.39 ENG[/b]
Galerie zde: http://1drv.ms/1JE7gpZ

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Vynechává dobíjení

Příspěvek od vasekpetr1 » 29 bře 2016, 15:29

lga píše: Jaké napětí má být na tenkém kabelu od alternátoru (asi ke kontrolce dobíjení) vůči nule na baterce? Naměřil jsem cca 0,6 V.
Alternátor se ukostřuje kabelem nebo jen přes blok motoru? :(
To napětí 0,6V bude v případě stojícího motoru v pořádku - v přístrojovce je ledka opřená o kladných 12V a pokud altík nedobíjí, je "přikostřena" přes regulátor (ledka svítí). Za běžícího motoru by napětí v případě dobíjení mělo vystoupat na napětí sítě (13,5V - ledka zhasnutá).
Ukostření alternátoru a starteru je na blok motoru a ten by měl být s karoserií propojen měděným dracounem někde na spodku motoru. Kdyby bylo nedokonalé ukostření, šlo by špatně startovat a i motor by se choval "podzřele".
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět