ventilátor topení

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
mazzllik
Příspěvky: 17
Registrován: 12 kvě 2008, 01:44
Bydliště: Ostrava

ventilátor topení

Příspěvek od mazzllik » 16 říj 2014, 21:47

Prosím o radu, klasicky nefungoval 1,2,3 stupeň-4 fungoval jen někdy, tak jsem vyměnil tepelnou pojistku u předřadného odporu a....nic.Nefunguje. Co může být ještě špatně? ?

Reklama
 

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor topení

Příspěvek od langdon2 » 16 říj 2014, 21:57

Napetie do predradneho odporu ide? Pri vsetkych polohach spinaca? 1,2,3 aj 4 ?
Ak ano, ide dalej to napetie z predradneho odporu do ventilatora? Je to uplne jednoduche zapojenie.. Ak si to ani len nemeral, necakaj daku rozumnu odpoved..
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 17 říj 2014, 15:54

Langdon2 už to nakousl, že bez měření dál nepokročíme. Ještě bys mohl zkusit, zda motorek ventilátoru není zadřený nebo zablokovaný pro otáčení (jehličí, větvička): z motorového prostoru sundej mechovku mezi motorem a prostorem krytu stěračů, v prostoru před spolujezdcem opatrně nadzvedni umělohmotný kryt a vsuň dovnitř ruku (jde to těžko kvůli nasazeným ramenům stěračů, ale jde), až nahmatáš díru hvězdárny (musíš mít klapku nastavenou pro sání vzduchu zvenku) a uvnitř je rotor ventilátoru. Musí s ním jít lehce otáčet. Pokud jde ztuha, musí jít ven a zjistit příčinu těžkého chodu. Pokud ani toto nepomůže, musíš měřit. Samotný ventilátor je také na konektoru - odpojit a změřit napětí při zapnutém přepínači rychlosti.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

lubos1947
Příspěvky: 2
Registrován: 18 kvě 2017, 11:07

Re: ventilátor topení

Příspěvek od lubos1947 » 18 kvě 2017, 11:24

zdravím jsem zde nový a potřebuji radu mám první týden koupenou zafíru obsah 2000 74kw rok 2002
na autě nejde 1, 2, 3, rychlost na ventilátoru topení 4 stupen -plný chod jde, typoval bych to asi na předřazené odpory, ale nevím kde jsou namontovány. poradíte mě někdo? předem dík
A ještě mám otázku- asi to sem nepatří ale za zeptání nic nedám. Auto je dovezené z Itálie a snad u všech aut z itálie je odlepený strop- potahová látka, nevíte někdo jak to přilepit, abych nemusel celé stropní čalounění sundávat?

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 18 kvě 2017, 12:12

Předřadný odpor ventilátoru je namontován v tělese klimatizace a dostaneš se k němu po vytažení kastlíku před spolujezdcem tak, jak je popsáno ve vláknu, co jsem ti postnul, případně v knize: Jak na to :wink:
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

palo.153
Příspěvky: 4
Registrován: 25 led 2019, 14:51

Re: ventilátor topení

Příspěvek od palo.153 » 25 led 2019, 14:54

Zdravím.
Mám Opel astra g 1.6 r.v 99
A problém s predradnym odporom ventilátoru
Už som ho menil 3 krát a zakaždým do pár týždňov odíde
Neviete kde môže byt ešte problém?

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 25 led 2019, 15:07

Jak se točí samotný větrák? Když vezmeš rukou vrtuli, roztočí se úplně lehce? Není v přívodu spadlé něco (větvička, jehličí z borovice a pod.), co brání volnému otáčení vrtule? Nejsou přidřená ložiska? Vše tomu nasvědčuje. Větrák je na tuším třech šroubech, tak ho vytáhni ven a pořádně zkotroluj, případně vyčisti a znovu namaž ložiska. Na jakou rychlost používáš ventilaci? Při "jedničce" se ten větrák stěží rozbíhá.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

palo.153
Příspěvky: 4
Registrován: 25 led 2019, 14:51

Re: ventilátor topení

Příspěvek od palo.153 » 25 led 2019, 15:13

ono teraz ide ventilátor len na 4 stupni a to v pohode a ticho nezdá sa mi že by mu niečo bránilo
Myslel som či tam daco neprebija ale to by asi nepalilo tepelnú poistku čo

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 25 led 2019, 15:20

Pokud jsi tam ten předřadný odpor zasadil správně, že je dobře ofukován proudícím větrem od ventilátoru, a ten také fouká dobře (jak tvrdíš), tak není důvod, aby odcházel. To byl pokaždé jiný předřadný odpor nebo pořád původní a někdo ti jen vyměnil tepelnou pojistku?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

palo.153
Příspěvky: 4
Registrován: 25 led 2019, 14:51

Re: ventilátor topení

Příspěvek od palo.153 » 25 led 2019, 15:24

Nevypada že by sa dal osadiť nesprávne bol zacvaknuty ako má
A zakaždým bola nová cela tá kocka s odporami a poistkou

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 25 led 2019, 15:39

Vytáhni ven ten větrák, vyčisti a namaž ty ložiska. Myslím si, že bude problém tam. zkontroluj i uhlíky. Ono na roztočení rukou se to může zdát v pořádku, ale při vyšších rychlostech se může přidírat a brát si tím pádem větší proud.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

palo.153
Příspěvky: 4
Registrován: 25 led 2019, 14:51

Re: ventilátor topení

Příspěvek od palo.153 » 25 led 2019, 15:44

Oka idem sa do toho pustiť ten vetrak vyberiem cely tiež za kaslikom spolujazdca že áno

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: ventilátor topení

Příspěvek od vasekpetr1 » 25 led 2019, 16:00

Nepíšeš, jaký máš typ ventilátoru, ale v knize "Jak na to" je demontáž krásně popsána. Můžu ti ji poslat :wink: .
edit: pro jistotu jsem ti ji poslal :D
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět