Stránka 20 z 73

Napsal: 23 lis 2008, 18:45
od Defender
Spermine a to by se mělo ? Já měl za to, že pokud je baterka nová, "bezůdržbová", tak se nedobíjí externě, ale jen a jen pouze provozem, a to mi neříkejte, že ty relativně krátký trasy (cca.10 - 20 km) ji nedobijou, aby vydržela dva dny :( Mně to spíš připadá, jako kdyby nedržela napětí a pokud nejedu nějakou delší trasu (a to alespoň 1x za 2 dny), tak pak nedokáže rozjet startér :wink:

Napsal: 23 lis 2008, 19:16
od APiK
Defender píše:Spermine a to by se mělo ? Já měl za to, že pokud je baterka nová, "bezůdržbová", tak se nedobíjí externě, ale jen a jen pouze provozem, a to mi neříkejte, že ty relativně krátký trasy (cca.10 - 20 km) ji nedobijou, aby vydržela dva dny :( Mně to spíš připadá, jako kdyby nedržela napětí a pokud nejedu nějakou delší trasu (a to alespoň 1x za 2 dny), tak pak nedokáže rozjet startér :wink:
V první fázi opravdu dobij baterku. Bezúdržbová neznamená, že nepotřebuje někdy dobít. 20-30 km není zas tolik, aby si jí dobil dostatečně.

Napsal: 23 lis 2008, 20:10
od spermin
je li délka času jízdy kratší než 30 minut, musí se častěji dobíjet baterka, už jsem tu psal, kolik má být napětí na svorkách
baterie v klidu, pokud tolik nemáš, nezbývá než nabít, s takovou Ti baterka vydrží asi 3 roky. :twisted:

Napsal: 23 lis 2008, 20:14
od Phrz
mas ji dolitou destilkou?

Napsal: 23 lis 2008, 20:19
od Defender
No kluci a to je právě ono, že by ona nevydržela ani půl roku a už startuju na kabely, a dolívat destilku do origo Opel baterky, potažmo od dubna nová, znamená strhat ty nálepky a asi ztratit tak záruku, která je 2 roky :wink:

Napsal: 23 lis 2008, 20:36
od Radoš 92
Bezúdržbová, bezúdržbová. To mi mechanik říkal: jak mi někdo řekne bezúdržbová, pošlu ho za tebou, ať se zeptá co jo je bezúdržbová. Minulou zimu jak jsem nestartnul, tak jsem mu jí donesl, voda jen v jednom článku, zbytek skoro na suchu, tak tam dolel, nabil, a chtělo by to zase... 8) Tak prd bezúdržbová. A to svítíta zelená kontrolka furt. Ale zase na diesel potřebuje "švih", na benzín by byla tahle ještě dobrá...

Napsal: 23 lis 2008, 20:55
od spermin
Defender píše:No kluci a to je právě ono, že by ona nevydržela ani půl roku a už startuju na kabely, a dolívat destilku do origo Opel baterky, potažmo od dubna nová, znamená strhat ty nálepky a asi ztratit tak záruku, která je 2 roky :wink:
nabíjet a kontrolovat je důležité. podle názorů některých jsou bezůdržbové všechny :cry: :cry: :cry: dej to do OPLA!!!

Napsal: 23 lis 2008, 22:52
od Slag
Oplí původní baterka vydržela 8 let bez keců... Druhá - ta co je tam teď - zdechla poprvé po dvou letech ježdění vesměs po městě...srazy nepočítám :D ...navíc po asi deseti dnech nečinnosti...
Dojezdy na oknech mám od dubna 07

Napsal: 25 lis 2008, 18:47
od Defender
Tak a došla mi trpělivost :evil: , dnes jsem opět startoval na kabely (akorát že právě okamžitě po zapojení a nic), tak ten řidič po tom, co se mě pokusil roztáhnout (bezůspěšně), odjel s tím, že to může být i něco jinýho.
No byl jsem na nervy :shock: , naštěstí mněla blízko cestu ségra s Renault dieslem, zapojili jsme opět kabely a tentokrát po 5 min. zapojení s nastartovaným motore (pro oživení) to chytlo na první :) , no a hned jsem jel do Opel Autovars (tam mi dávali tu baterku v akci), akorát, že jsem tam musel auto nechat do zítra, jelikož nebyl přítomen autoelektrikář :( .
Objednávka zní na opravu/výměnu v záruce, tak uvidíme zítra :wink:

Napsal: 26 lis 2008, 18:38
od Defender
No a je jasno :wink: , pokud máte zapojeny ty okna jako nejen já ale i třeba technik z Opel Autovars s tím, že vyjíždíte skoro každý den, tak je to skoro v poho, ale pokud ne, tak raději odpojit (jako já dnes) :wink:
Při zapojení zavírání oken na dálku se na odběru baterky v klidovém stavu ukáže 0,12 a po odpojení je to 0,02 a to pokud nevyjedete třeba 3 dni za sebou znamená, že pokud je baterka třeba jen z 1/3 vybitá, tak pak už nenastartujete.
Toť poznatek od techniků ze servisu, nic jsem neplatil, poděkoval a odjel :D , takže mé poděkování opět patří lidem z Opel Autovars v Praze 8)

Napsal: 26 lis 2008, 20:26
od Radoš 92
No to je první věc, co bych udělal, když to budu zapojovat. Změřit to předtím, než to bude. Když to bude 0,01 a 0,03 tak se nic neděje. Když to bude rozdíl 10 tak jako u tebe, tak je to už moc. Někde jsem to tu i četl, že je dobré to tak udělat, že to není u všech stejné...

Napsal: 27 lis 2008, 09:59
od APiK
Defe, tak 120mA to je je klidovej odběr jako prase :D . To se nedivím, že nestartuješ :D . Teď už bude stačit vymyslet jen časovej spínač na třeba půl minuty (třeba s NE555) a ty dva dráty zapojit třeba přes relátko. Ten časovej spínač musí po odepnutí odepnout i sám sebe. Já dal myšlenku, kde se hlásí, že vymyslí schéma a navrhne prototip plošňáku? :D Já ne. :o

Napsal: 27 lis 2008, 17:22
od Defender
No to teda byl odběr, takže kluci bacha kdo to máte a nemáte problémy (jako já je taky neměl, dokud jsem deně jezdil), tak si to radši přeměřte :wink:
Vidíš Apíku jaký máš nápady 8) , a teď už jen aby to někdo dokázal dát na papír a následně někdo vyrobit :lol: . Já ne, jak už jsem psal, nejsme s ELE kamáradi :D

Napsal: 27 lis 2008, 18:01
od APiK
Hoši, vy mě nutíte přemýšlet, ale mě se do toho opravdu nechce :D . Stavebnici časovače máte třeba TADY, proč vymýšlet něco nového, co? 8) Pak už to jen upravit. Nevím co v tom je za relátko - možná by se muselo vyměnit za jiné, ale to je to nejmenší.

Vycházím z teorie, že ty vaše 2 spojené vodiče je to samé jako podržení klíčku v poloze zamkni:
Relátko bude spínat ty vaše dva vodiče. Samotný modul pak z jednoho ze dvou těchto vodičů bude taky zřejmě napájen. Bude potřeba zřejmě přivést jen nezávislou kostru, nebo + 12 V pro modul. To se musí oměřit jak to tam ve skutečnosti je.
Neberte mě za slova - je to jen torie, bez měřáku bych se do ničeho nepouštěl.

Napsal: 28 lis 2008, 23:25
od RomanK
Vidím, nebo spíš čtu, že někteří mají problémy s klidovým odběrem při spojení drátů (resp. ukostření vstupu ŘJ motorků stahování oken) a vybíjí se jim baterie.

Tady je tedy řešení jak zabránit zvýšenému odběru klidového proudu. Schéma je myslím jednoduché, taže na vysvětlenou jen, že jednotka centrálu při zavření DO vyšle dva impulsy. Jeden krátký a jeden delší (první a druhé zamčení). Druhý impuls je díky svému trvání dostatečně dlouhý na to, aby nabil přes diodu a odpor 1kOhm kondenzátor 100uF. Tento kondenzátor pak drží napětí (přes odpor 47kOhm) na bázi tranzistoru, který zůstane otevřený po dobu vybíjení kondenzátoru, což má za následek ukostření zmíněného vstupu ŘJ motorků oken. Díky tomu se pak zavřou okna (stejně jako když se drží pootočený klíč v zámku dveří). A protože se jedná o druhý impuls, zavřou se okna až při druhém zamčení.

Obrázek

Pozor: V modelovém roce 98' a 99' je vodič barvy červeno/žluté (ve schématu) v autě černo/hnědý.

Obrázek

Obrázek

Zapojení vývodů A,B,C může každý udělat dle svého uvážení. Buď na dráty vedoucí z konektoru ŘJ centrálu, nebo přímo na piny konektoru uvnitř ŘJ.

Toto schéma je navrženo pro zavření dvou oken (řidič, spolujezdec). Pro variantu čtyř oken, či střešního okna (s 2x nebo 4x el. okny) je nutné změnit hodnoty a typ použitých součástek, případně upravit zapojení.

Pozn.
1.) Pro správnou funkčnost je třeba mít naprogramovány dojezdy oken. V opačném případě se okna nezavřou.
2.) Druhé zamčení by mělo následovat do několika sekund po prvním zamčení (myslím že max. do 10s). Pokud k němu nedojde, jednotka už nevyšle druhý signál do motorků zámků dveří (nezavřou se tedy okna). Je třeba znovu otevřít a zase zavřít.