Marťasek píše:jj s fungl novou nabitou. Proto mám strach koupit novou... Já nevím snad ještě zkusit pročistit spínačku?
Tvrdím, že by to smrdělo. Prostě bys ten vybíjecí proud musel cítit.
Je mi jasné, že takovéto závady, které se projevují jednou za čas, jsou úplně na hov..o .
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
měřák, nebo pokud máš Opcom, nebo někdo poblíž, napíchni a uvidíš, kolik ti to nabíjí. Jinak zkus zapojit ampérmetr a změř odběr při vypnutém klíčku, jestli nemáš někde zvýšený odběr
tchánovi se samovolně vybila za cca 4 dny, a nic nesmrdělo...
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
zastavím (první případ se stal při odjezdu na sraz Opel v OV)vypnu motor a baterie je ve zkratu a má jen 3,4V Autu jen cvaká startér a padají rafičky a nejde ani rádio že. Auto nastartuju přes kabely druhého auta, vypnu svůj motor a opět vše v pořádku baterka má normálně 13V a auto jako by nic se nedělo, startuje??
Když se to stalo potřetí po cca 3 měsících opět baterie (ta samá původní) jen 3-4V dal jsem druhou baterku a auto hned chytlo na drc.Dal jsem teda tu svou původní na nabíječku na 30min a baterie opět funguje normálně přes tři měsíce.
Pak po čtvrtý se mi to stalo teď. Přijedu z práce domů, zastavím a jelikož jsem pře nastavoval jednotku E85 chtěl jsem nové hodnoty nastavení vstřiků vyzkoušet a autu jen cvakal pastorek všude tma, rádio mrtvý, budíky vynulovaný. Dám druhou baterku a auto chytne opět na drc.Zase tam dám tu původní a auto ani neškytne, dám novou baterku a auto na drc chytí. Vezmu teda tu původní baterku nahoru a má 13V???
Podle tohoto jeho popisu problému usuzuji, že baterka klekne během pár chvil a ne až po delším čase, proto tvdím, že pokud je tam chvilkový zkrat, tak se ta zmařená energie musí někde ukázat a musí být cítit.
Jinak vyšťavit baterku po čtyřech dnech dokáže i nevypnutý neorigo rádio (a taky to nesmrdí).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
jj opcom mám vše v pohodě. je to prostě divný auto normálně startuje vše OK a najednou jako když praští prostě baterka 3v a konec, čuch mám dobrej to bylo první co jsem zkusil vočuchat auto jak čokl patník projel jsme všechny kable, změřil dobíjení cca těch 14,1V prostě klasické věci co o autě vím a znám jsem prubnul ale tady mě už nápady došly. Nejvíc je průser že je to naprosto náhodná závada. Kdyby to dělal pořád ale jednou za x měsíců??
chalani zhanam autobateriu pre 2.0 di aku by ste odporucili aby to chytalo v zime jako ma?pred 4 rokmi som kupil v Opli original ale ta je slaba po 4 rokoch a prvu som tam mal 10 rokov tak neviem co mi to teraz predali za shit....a jaka velka by tam max vosla to toho drziaka?
Marťásku máš možnost s někým vyměnit některé části? Začni tou baterkou, pokud se závada zase objeví, tak běž do altíku, zkusil bych prohlédnout i ten starter. Já vím, píšeš, že toto už jsi dělal, ale nějak ty komponenty vyloučit musíš. Zkus je i očichat - to si nedělám pr..el - vypálená elektrika bývá cítit hodně dlouho.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Mě napadlo jestli není nějaký problém v jednom z dveřních spínačů osvětlení. Pokud budou například zoxidovaný kontakty a občas se úplně nerozepne, tak přes něj může protékat proud, který sice nerozsvítí žárovku (maximálně trochu nažhaví vlákno, ale to člověk bez problémů přehlédne - zvlášť ve dne), ale vybíjí trvale baterku a po delším stání jí docela vyšťaví. V létě to nebude takový problém, ale v zimě dostává baterka záhul mrazem a když se k tomu přidá tohle, tak může být slušnej problém na světě. Při tak krátkých jízdách se baterie dobije jenom trochu a po několika dnech už je problém nastartovat..
Ale to by bylo nutný vždycky po vybití baterii dobít.
A druhá varianta která mě napadá je špatná kostra od baterky. Jednou se mi to stalo u Š 105. Zoxidovalo spojení - z baterky v napojení na karosérii. Někdy se stalo, že jsem třeba přijel, vypnul motor a za pár minut nešlo nastartovat. Ručičky padaly, žárovky jenom slabě žhnuly.. Po roztlačení naskočil motor a najednou to zase bylo dobrý. Pak třeba několik startů v pohodě a najednou zase nic. Když jsem hledal s měřákem, tak jsem zjistil, že na baterce je napětí dobrý, v autozásuvce na prd a postupně jsem přišel na to, že to dělá kostra. Spojení s karosérií bylo bílý, tak jsem to pořádně očistil kartáčem, namazal vazelínou, znovu připojil a dotáhl a od té doby všechno chodilo jak má..
Chlapi kabely vylučuju na 100% jsou prohlídnuté i kostry i altík a dráty od něj kostra altíku je nová. Jde o to, že ta baterie z ničehož nic spadne na 3,4V!! To není normální! Nastartuju x krát v pohodě, vypnu a za pár minut nebo sekund je baterie KO. a to se stává nepravidelně v rozmezí tak 3 měsíců 1x! Tak kdyby docházelo k odběru - což nedochází - tedy ano ale zanedbatelnému (autoalarm si něco málo vezme) tak je slabá baterie na startování snad poznat. Byl by línej startér a tak, ale to ne. Auto startuje na drc! Mě snad už jen napadá nějaký ten kraťas v baterii a jak se s ní pohne tak se to uvolní a je zase OK - ale zase mě tohle udělala i fungl nová baterie?! Tak vážně nevím. je to na draka když to dělá takhle nepravidelně - člověk se nemůže 100% na auto splehnout.
Dragon: ten první případ (dveřní spínač osvětlení) by měl ochránit multitimer, který půl hodiny po vytažení klíče ze zapalování vypne veškeré zapomenuté spotřebiče (vnitřní osvětlení, rádio).
Ten druhý případ (zoxidovaný kontakt okruhu baterie) může být, ale Martásek psal něco o tom, že kabeláž je zkontrolována a v pořádku. Ale jde o to, jestli kontroloval i ukostření.
edit: pozdě...
Marťásku a co zkrat v stykači starteru?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.