Stránka 4 z 4

Napsal: 07 říj 2008, 15:23
od Arwy
"Krabička" na bloku motora vedľa EGR s dvomi veľkými konektormi je riadiace jednotka motora. Vrchný konektor by mal viesť k čidlám na motore a spodný vedie k prístrojovej doske.
Jednotka vľavo dole v podblatníku je riadiaca jednotka chladenia motora.

Napsal: 07 říj 2008, 21:09
od Milouš
tappaja píše: No me prislo, ze pokud je tam nejaky jadro, vtahujici se do civky proti odporu nejaky pruzinky, tak mi to presny moc neprijde, ale mozna se mylim. Kazda ta pruzinka muze mit jiny napeti, nehlede o jeji pripadny unave. Takze kazdej ventil muze mit pri 5V uplne jiny otevreni, tim padem jinou hodnotu na tom potaku.
To si taky myslím. Jedna věc je, jak moc tyhle nepřesnosti už na začátku ŘJ toleruje a druhá je adaptabilní funkce ŘJ, která s případným stárnutím všech čidel počítá. Moje EGR bylo totálně zalepený v zavřený poloze a ani 12V s ním ani nehnulo. A doba mezi tím, kdy se rozsvítila kontrolka emisí a tím, kdy jsem ho vyndal a zjistil, že je KO, byla 2 dny a asi 120km. Nevěřím tomu, že do rozsvícení kontrolky fungovalo EGR tak jak mělo.

Napsal: 07 říj 2008, 21:36
od Milouš
Arwy píše: Osobne si myslím, že v konečnom dôsledku je jedno, či bude na konektor pripojený napäťový delič a nejaká náhrada cievky, alebo či bude konektor odpojený. Oba prípady budú pre RJ znamenať vytvorenie chybového hlásenia a RJ bude reagovať na oba stavy rovnako. Rozsvieti sa kontrolka a EGR sa vypne z činnosti...
Tak to jsou pro mě ta nejdůležitější slova celé diskuse o EGR. Vytáhnu konektor a bude pokoj. Pokud přejde motor do nouzového režimu, tak si budu muset vyhrát s tím děličem. Jen dotaz: Jak poznám nouzový režim? To, že nejde vytočit nad nějakou hranici, to nevím, jestli vůbec budu zkoušet. Pozná se to ještě nějak jinak? Bude svítit kontrolka poruchy motoru?

Napsal: 07 říj 2008, 21:58
od tappaja
No me vytazeni konektoru napadlo az asi po 3 nedelich co sem s tou linou lemrou jezdil, vytah sem ho, kontrolka se rozsvitila ihned, ale auto jelo o dost lip. Respektive reagovalo zivejc.

Jeste resim a nenachazim rozumny vysvetleni proc mi to tak zere, i kdyz ted mam skoro rekord, najedu tak 400km na nadrz :D
Je pravda, ze jezdim jen mesto, ale i tak se mi tech 12 zda docela dost...

Dalsi krok budou nerez svody, jak uz nekdo psal, vyresily jeho problemy s netahnoucim autem. Uvidime. Jsou koupeny, jen musim najit nekoho, kdo je tam nabastli.

Napsal: 08 říj 2008, 11:41
od Arwy
Na Z16XE buď bude svietiť kontrolka motora, ale skôr by som povedal, že kontrolka riadenia emisií. Na X16XEL je kontrolka len jedna, spoločná pre motor a aj pre riadenie emisií.
V núdzovom režime nejde motor vytočiť viak ako zhruba 4000 otáčok (ak si dobre pamätám).

Ja som mal X16XEL v hatchback-u a jazdil som s ňou väčšinou krákte trasy po meste a ani v zime nemala spotrebu viac ako 10 litrov. Pravdepodobne bude problém aj v niečom inom, ako len EGR. Jeho nefunkčnosť by nemala spôsobiť až takú veľkú spotrebu.

Napsal: 08 říj 2008, 19:39
od tappaja
Jste me napada termostat, bratr ho vyndal, ze byl spatnej, koupil novej a nenamontoval, nekam ho zalozil a uz ho nenasel...

Napsal: 11 říj 2008, 19:52
od tappaja
Tak jsem vyzkousel ten EGT cheater na motoru X16XEL a bez uspechu. Jakmile jednotka nezaregistruje pri startu nulovou hodnotu, hned hodi chybu.
Po pripojeni se v live datech objevi hodnota 50% otevreno, nastavena tim delicem.

Takze tudy cesta nevede.

Zajimavej poznatek, pripojil jsem ten starej EGR, jen tak pohodil v motoru a nastartoval. Zatlacil jsem jehlu dovnitr a motor zakuckal a chcipnul.

Maji to ti inzenyri nejak vymysleny, jen nevim jak :?:

Napsal: 13 říj 2008, 12:54
od Milouš
tappaja píše:Maji to ti inzenyri nejak vymysleny, jen nevim jak :?:
To by mě taky zajímalo. Já jsem dal ten můj EGR zpátky a kontrolka mi nesvítí. To je divné, protože se jeví, jako že se přidírá a navíc ten potenciometr dává nesmyslné hodnoty odporů. To přidírání se ale může částečně eliminovat chvěním motoru, což mu může v pohybu pomáhat. Pokud ho mám jen tak na stole, tak poslouchá nahodile. Tak to zatím nebudu řešit, až se rozsvítí kontrolka, kouknu se, v jaké je poloze. Pokud v uzavřené, tak ho dám zpět a konektor už nenasunu, pokud v otevřené, tak místo něho dám plech, tím tu recirkulaci uzavřu. Kontrolka emisí mi nevadí.

Napsal: 13 říj 2008, 13:51
od tappaja
Na tohle jsem narazil pri googlovani:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

jen tak pro zajimavost

Napsal: 29 lis 2008, 16:57
od Milouš
Milouš píše: .... Tak to zatím nebudu řešit, až se rozsvítí kontrolka, kouknu se, v jaké je poloze. Pokud v uzavřené, tak ho dám zpět a konektor už nenasunu, pokud v otevřené, tak místo něho dám plech, tím tu recirkulaci uzavřu. Kontrolka emisí mi nevadí.
Tak mi včera ta kouzelná kontrolka emisí začala svítit, tak jsem vytrhnul z EGR konektor. Kontrolka poruchy motoru nesvítí, jen emise, takže tímto považuju anabázi s EGR za uzavřenou. Až bude teplo, EGR možná vyhodím a dám místo něho jen záslepku.