Kombinace typ motoru+zaslepený EGR - svítí/nesvítí kontrolka

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 31 črc 2008, 08:54

tappaja píše:Ja to rozhodne zaslepovat nebudu, pro me je dulezity, aby to vsechno spravne fungovalo.

A funkci EGR ventilu je snizit obsah NO, kterej se stejne pri emisich nemeri.

A kdyby se meril, s napichlou diagnostikou jsem pri volnobehu nebo i pri zvysenejch otackach nedonutil EGR otevrit. Ale jak jsem se rozjel, uz kmital.
aha díky za odpověď :wink: mně zatím EGR neblbne..tak doufám že tomu tak i vydrží při 130 500 Km :)

Reklama
 

Uživatelský avatar
duff74
Příspěvky: 127
Registrován: 10 říj 2007, 21:16
Bydliště: Holešov

Příspěvek od duff74 » 31 črc 2008, 11:19

Gabrihell píše:
duff74 píše:Mám X18XE1 a po zaslepení (asi 3/4 roku) to ani nebliklo. Takže v pohodě.
Kde si to zaslepil? priamo pod EGR-om alebo na bloku motora?
Protože mám EGR který vyjíždí ven, tak jsem nechal udělat záslepku z 2 mm nerezu a vsadil jsem ji mezi to koleno a blok motoru.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 01 srp 2008, 19:32

Dnes jsem se dozvěděl další novinku... motor X20DTL má 4X EGR ventil :shock: Je to možné? 1X mechanický a 3X elektronický... Každopádně stále platí to, že pokud nějaký z nich začne dělat neplechu, tak záslepka nepomůže ( kvůli Turbu a co já vím kvůli čemu ještě :( )
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
Harley
Příspěvky: 87
Registrován: 10 črc 2008, 02:19
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvek od Harley » 02 srp 2008, 00:26

Bohužel nebo bohudík má AGR (EGR) jen jeden ! Ty tři ostatní nejsou AGR ale EP (elektro-pneumatické) ventily. První ovládá AGR, druhý turbo a třetí klapky sání.

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 02 srp 2008, 03:40

Díky za informaci, tak jsem o5 o něco chytřejší... Docela mě to zarazilo, že by jich bylo tolik... V autorizáku mě měnily údajně mechanický EGR a pak elektronický ( tedy ten EP co ovládá klapky sání, protože mě je tam trochu pročistily )... O více věcech se nezmiňovali a když jsem přijel z servisu, tak jsem našel ještě ty dva zbývající EP :roll:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 21:01
Bydliště: Košice, Slovensko

EGR

Příspěvek od Maranelo » 05 zář 2008, 09:08

U X20DTL EGR zaslepit ide ale.... nema to žiadny efekt a je to este horsie ako bez EGR. Po zaslepeni dava RJ motora viac nafty na dosiahnutie pozadovanej zmesi. tlak turba ani mnozstvo nasavaneho vzduchu sa nezmeni a pozmeni sa priebeh krutiaceho momentu. Tym ze RJ da viac nafty auto viac čmudi a viac sa zanášajú lopatky variabilného sania. tým ze vsetka nafta sa v komore nespáli a u dieslov vzniká efekt ktorý nespálenú naftu a trochu plynov tlačí spätne do sania a tým by sa klapky este rýchlejšie zanášali. X20DTL si pomocou EGR vyrovnáva tlaky v saní. Preto ho neodporúčaju zaslepit. Mam to od človeka ktorý sa venuje už niekolko rokov len oplom a je to podla mnohých ludí asi najväčší znalec oplov v košiciach. dokonca chodia za ním aj ludia z celého slovenska ked im uz v opel servise nevedia pomoct.

Takze zhrnutie: Na X20DTL EGR zaslepit ide, ale nema to žiadny efetk skôr opačný. Rýchlejsie zanasanie klapiek, vyššia spotreba, a zmena priebehu krutiaceho momentu - ne ma taky razantný nástup, skôr je ako u benzinoch. mam to odskusane a fakt to nefunguje. pri dlhsej jazde sa rozsvieti aj kontrolka motora.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Uživatelský avatar
Jimmy323f
Příspěvky: 399
Registrován: 23 črc 2008, 12:27
Bydliště: Prágl, Písek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jimmy323f » 05 zář 2008, 13:59

Z22SE ... zaslepen a kontrolka sviti a hlavne se pry u tohodle motoru nedoporucuje tohle delat . .takze tato uprava po predchozim majiteli bere vzapeni za sve ... nechci neco znicit. Jinak mi primo v Opelu rekli ze na nektere motory to dokonce sami svolaval ia vyrazovali EGR z cinosti a nahravali jinej soft do RJ aby nehlasilo chybu .. takze sami uznali ze to je vic na štýru než pro užitek .. ale jen u nekterejch motoru .. jenze si nepamatuju ty co mi vyjmenoval ... ale rozhodne pri optani by rekli i primo v OPELU pokud to nejdou joudove
posouvatko do práce a z práce Astra Coupe 2,2 Irmscher (druhé autí v rodině)
Obrázek

EnRico
Příspěvky: 19
Registrován: 01 zář 2008, 10:01
Bydliště: Praha

Klapky v sání u DTL/DTH

Příspěvek od EnRico » 11 zář 2008, 13:03

K čemu jsou klapky v sání u dieselu? Já bloud myslel, že klapky jsou jen u benzíňáků ...

Maranelo
Příspěvky: 350
Registrován: 29 říj 2006, 21:01
Bydliště: Košice, Slovensko

Příspěvek od Maranelo » 11 zář 2008, 21:51

to su klapky variabilného sania. V podstate mas do kazdeho valca dva nasavacie otvori. pri nízkych otáckach su vyuzívané oba a pri vyšších sa postupne na kazdom valci naraz zatváraju. Ide o premenlivu dlzku sania. Jedna je väčia a kratsia to je ta za tymi klapkami a druha užšia a dlhšia.
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti

Oliver
Příspěvky: 285
Registrován: 23 led 2007, 19:42

Příspěvek od Oliver » 02 říj 2008, 17:44

rychlyradim píše:mně pořád vrtá hlavou jak projdete na emisích když si zaslepíte EGR :? v čem je fígl?!??!?!
Úplně v pohodě, byl jsem na emisích a STK 22.9.2008, mám místo původního katalyzátoru, universální pro benzinové motory do 1900ccm, EGR (AGR) zaslepený 0,8mm Cu plechem (někde jsou zde i mé obrázky té podložky).
Tu podložku jsem dal přímo pod EGR ventil, jenom si ale myslím, že by bylo lepší tu podložku dát až mezi blok motoru a to koleno co je na něm pak EGR namontovaný.

Já jsem to ale udělal tak, jak jsem napsal, měl jsem k tomu ten důvod, že jsem si nebyl jistý, jestli to zaslepení nebude mít špatný vliv na emise.
Teď už to mám ověřené, že to žádný vliv nemá, proto doporučuji tu podložku dát už mezi blok a to koleno k EGR ventilu.

Jen ještě jednu připomínku: když vytočím motor až na omezovač, tak se mě rozsvítí kontrolka emisí a nahlásí mě to chyby nezapálení na některém válci, nebo válcích, to je tím, že tam díky asi zaslepenému EGR ventilu, pak nejde palivo, už to vím, tak to točím jenom na 6000 RPM, ne až na doraz!!! :)

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

EGR úplně eliminovat

Příspěvek od Milouš » 03 říj 2008, 14:49

Pokuste se podívat na EGR jinýma očima. Mám Astru 1.6 16V Z16XE, 2 lambda sondy. Ten EGR má 5 pinů. Krajní piny jsou vinutí solenoidu. Odpor solenoidu má být údajně 10ohmů, ten můj má 6.4ohmů. Prostřední tři by měly být krajní kontakty a jezdec lineárního potenciometru, který má hlídat skutečnou polohu jehly s požadovanou polohou. To je ten důvod, že se může zaslepit jen funkční EGR, ne poškozený, jinak ŘJ pozná, že se jehla nehýbe právě podle toho potenciometru. Někde jsem četl, že tolerance mezi požadovanou a skutečnou polohou je 5%. To se mi moc nezdá. Ten můj EGR byl úplně KO, ani se nehnul a kontrolka emisí (diagnostika pak nahlásila chybu EGR) začala svítit až nedávno. Docela mi trvalo, než jsem tu jehlu uvolnil. Předpokládám, že před tím, než se úplně jehla zadřela, tak se pohybovala skokově, určitě ne hladce spojitě, a určitě ne do tolerance 5%. Teď, když jsem to rozchodil, tak reaguje následovně: Do 4V se ani nehne, pak jezdí spojitě, nad 8V je plně otevřen. Teď se zamyslete, co tady vlastně píšu. No, že by se ten celej krám dal nahradit poměrně jednoduchou elektronikou. Představoval bych si to takhle: Obyčejný odporový dělič, zkrátka dva odpory v sérii, jeden konec na kostře, druhý konec na napájení solenoidu, prostředek tam, kde měl být jezdec potenciometru. Ten potenciometr má být napájen 5V. Pokud jezdec mění polohu, mění se vnitřní odpor takového zdroje napětí. Z toho plyne, že jedinou zpětnou vazbou pro ŘJ je napětí na tomto pinu a to má být v rozsahu 0-5V, možná se musí zúžit, třeba se nesmí jezdec dostat do krajních poloh nebo je před nebo za potenciometrem další odpor, to by se muselo změřit. Už jsem se o to pokoušel, ale výsledek není jasný, protože jsem zatím měřil odpor mezi piny a součet odporů od jezdce vlevo a vpravo nehrál s celkovým odporem potenciometru, možná je to tím, že k jezdci je přiřazen další odpor nebo byl někde přechoďák. Dále by se muselo zabezpečit, aby se na děliči měnilo napětí jen v rozsahu napětí na solenoidu od 4 do 8V. To se dá zajistit např. Zenerovkama.
Mám další nezodpovězený otázky:
Neví někdo, jakým způsobem ŘJ ovládá solenoid? Jestli řídí napětím nebo proudem, výkonovým tranzistorem nebo pulzně změnou střídy (to se dá zase vyřešit kondenzátorem)?
Neví někdo, jaký má být odpor toho potenciometru a vůbec nějaký bližší info k tomu EGR?
Co by se asi stalo, kdyby se EGR vypojil úplně? Přejde motor do stavu nouze nebo bude jen svítit kontrolka emisí? Jestli to druhé, tak nač tam vůbec EGR vracet? Prostě záslepka a konec, konektor prázdný.
Nemá někdo mrtvý EGR, že mi ho poslal a já bych ho rozebral a napsal bych tu výsledek?

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 01:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 03 říj 2008, 19:39

Mno, ja se chystam udelat tohle, obrazek jsem nekde vygoogloval:

Obrázek

ale momentalne po vymene kontrolka nesviti, zaslepovat moc nechci, jen vyzkousim to schema. Jak je z nej videt, je to skokovy.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 03 říj 2008, 22:15

tappaja píše:Mno, ja se chystam udelat tohle, obrazek jsem nekde vygoogloval....
No a na co tam je to relátko? Myslím, že spíš na škodu. Typ neznáme, kdoví, při jakém napětí sepne, třeba někde kolem 7V. Při 12V musí být jistota, že je seplé. Ty dvě obyč. usměrňovací diody tam taky asi nemusí být, ale nejsou na škodu. Zbývá ten dělič, nějak tak bych si to představoval, možná bych to udělal trochu jinak. To relé mi ale nejde na rozum.

jindra
Příspěvky: 16
Registrován: 08 bře 2008, 15:48

EGR u x14xe nejde zaslepit

Příspěvek od jindra » 03 říj 2008, 22:51

No zaslepit jde ale asi po 20 km se rozsvítí kontrolka,protože egr pracuje až po zahřátí motoru a ustáleném režimu přepouští spaliny zpět do sání.Vlastní zkušenost.

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Re: EGR u x14xe nejde zaslepit

Příspěvek od Milouš » 04 říj 2008, 00:25

Přátelé, prostudujte si toto:
http://www.fordfans.cz/efi/
Sice to není Opel, ale něco mi říká, že nejlepší by v našem případě bylo odpojit pin E a/nebo A. ŘJ dostane informaci o tom, že EGR je vadný, že se neotevírá a podle toho se zařídí. Kontrolka emisí bude svítit.

Zamčeno