Přechod volnoběh - vyšší otáčky - chyby v diagnostice
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Přechod volnoběh - vyšší otáčky - chyby v diagnostice
Ahoj všem. Mám následující problém. Moje Astra G 2.0 16Vr.v. 2000 začala najednou mít nějaké problémy. Když jedu do kopce a delší dobu držím vyšší otáčky, tak se rozsvítí obligátní kontrolka (ne vždycky ). Dále jsem vypozoroval, že je trochu problém (jakoby pytel) při přechodu z jízdy bez plynu do mírné akcelerace. Je tam trochu zaváhání motoru. Ještě jsem zkoušel při zastaveném autě, pomalounké přidávání plynu asi do 1500 otáček a zhruba od 1100 do 1200 tam jakoby nepravidelný chod nebo něco podobného. Zkusil jsem teda auto napíchnout na moji samodomo diagnostiku v ceně 100Kč a dostal jsem chybové kódy:
P1100 a P0105. Ta 105 je divná, protože tam mám cca rok starou váhu vzduchu (replika Polsko). Dále jsem zkusil AB-COM, ale nevím, jaké hodnoty jsou ty správné. Při výměně váhy, jsem si nechal vyčistit a rozpohybovat EGR. Můžete prosím poradit, kde by mohl být problém? Případně kde sehnat hodnoty pro můj motor, které by diagnostika měla ukazovat. Díky za pomoc.
Honza.
P1100 a P0105. Ta 105 je divná, protože tam mám cca rok starou váhu vzduchu (replika Polsko). Dále jsem zkusil AB-COM, ale nevím, jaké hodnoty jsou ty správné. Při výměně váhy, jsem si nechal vyčistit a rozpohybovat EGR. Můžete prosím poradit, kde by mohl být problém? Případně kde sehnat hodnoty pro můj motor, které by diagnostika měla ukazovat. Díky za pomoc.
Honza.
- Reklama
Re: motor
Když se rozsvítí kontrolka, tak se motor přepne do safe módu a netáhne. Nepravidelný chod to není jako na 3 válce. Spíš jako zakuckání...arnie píše:A jaky ma ten motor vykon, kdyz ti sviti ta kontrolka? A ten nepravidelny chod jak jsi psal, nejede ti to na 3 valce?
edit: osobně mám podezření na EGR, tak ho asi o víkendu odmontuju a vyčistím.
Re: motor
Tal jsem byl u známého který dělá u Oplu a podle všeho je vadný solenoid. Nevím ještě který, musí se to proměřit na podtlak zda drží.Halen píše:Když se rozsvítí kontrolka, tak se motor přepne do safe módu a netáhne. Nepravidelný chod to není jako na 3 válce. Spíš jako zakuckání...arnie píše:A jaky ma ten motor vykon, kdyz ti sviti ta kontrolka? A ten nepravidelny chod jak jsi psal, nejede ti to na 3 valce?
edit: osobně mám podezření na EGR, tak ho asi o víkendu odmontuju a vyčistím.
Re: motor
Takže zkoušel jsem hadičkou a pusou podtlak, zda senzory drží a na pravé straně, jak jsou dva vedle sebe, tak ten zadní je špatný. Nový snad stojí kolem 5000,- z ciziny jej můžu sehnat za 2000,-. Tajže to je jasný a kupuju z ciziny. Je zajímavé, že to označují jako EGR valve / EGR ventil, tady se o EGR mluví v souvislosti s elektromagnetem, který přepouští spaliny do motoru.
Tady je docela pěkný katalog dílů:
http://www.leadercomponents.com
Tady je docela pěkný katalog dílů:
http://www.leadercomponents.com
Chyby P0105 a P1100 mají souvislost se systémem sání/plnění vzduchem. Tzn. ventily turba, víření a EGR (ovládání podtlakem), pak čidlo plnícího tlaku, vzduchová váha. Mechanické komponenty, netěsnosti v podtlakovém systému a systému sání (od turba k sání motoru). Vše zkontrolovat a určitě se na chybu přijde.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
1 čidlo špatné. Objednal jsem přes ebay za 2200,- Nejlevnější v čr za 3500,-RomanK píše:Chyby P0105 a P1100 mají souvislost se systémem sání/plnění vzduchem. Tzn. ventily turba, víření a EGR (ovládání podtlakem), pak čidlo plnícího tlaku, vzduchová váha. Mechanické komponenty, netěsnosti v podtlakovém systému a systému sání (od turba k sání motoru). Vše zkontrolovat a určitě se na chybu přijde.
Další info
Takže jedno čidlo jsem vyměnil za nové, ale bez zlepšení. Zkusil jsem ještě různé varianty a narazil jsem na problém:
Demontoval jsem červeně orámovanou součástku (asi EGR ventil?) byl trochu zakarbonovaným tak jsem jej vyčistil, zkusil jestli drží podtlak a hýbe se - vše OK. Po zamontování stále stejné. Když jsem ale z toho vytáhnul podtlakovou hadičku a ucpal jsem ji - zkusil jsem auto projet, tak to přestalo dělat, akorát se po 1km rozsvítila diagnostika. Když jsem to zas vrátil, tak se cukání opět projevilo. Chtěl bych vedět co to může dělat. Zkusil jsem ještě rozebrat a vyčistit starý podtlakový ventil (jak jsou ty dva u baterie, druhý je nový) ale nepomohlo to. Navíc v tom starém ventilu byl z nějakého neznámého důvodu olej?? Byl tím ucpaný tak jsem jej vymyl benzínem. Cívka na tom ventilu je OK. Vymytí stejně to nepomohlo. Co to jsou ještě ty další orámované části v obrázku?
Demontoval jsem červeně orámovanou součástku (asi EGR ventil?) byl trochu zakarbonovaným tak jsem jej vyčistil, zkusil jestli drží podtlak a hýbe se - vše OK. Po zamontování stále stejné. Když jsem ale z toho vytáhnul podtlakovou hadičku a ucpal jsem ji - zkusil jsem auto projet, tak to přestalo dělat, akorát se po 1km rozsvítila diagnostika. Když jsem to zas vrátil, tak se cukání opět projevilo. Chtěl bych vedět co to může dělat. Zkusil jsem ještě rozebrat a vyčistit starý podtlakový ventil (jak jsou ty dva u baterie, druhý je nový) ale nepomohlo to. Navíc v tom starém ventilu byl z nějakého neznámého důvodu olej?? Byl tím ucpaný tak jsem jej vymyl benzínem. Cívka na tom ventilu je OK. Vymytí stejně to nepomohlo. Co to jsou ještě ty další orámované části v obrázku?
Re: Další info
HA HEUREKA, po laborování nakonec vím kde je chyba. Jedná se o regulaci víření, solenoid který ovládá klapky víření nereaguje. Po zkoušení podtlakového vedení a výměny solenoidu za 100% funkční, je chyba na 99% v tom, že do solenoidu nejde proud. Kde se dá proměřit vedení k solenoidu, nebo co spíná solenoid? Tam bude zakopaný pes. Prosím o pomoc.
Zkusil jsem ještě proměřit konektor a vypadá OK. Napětí stejné jako na vedlejším konektoru, ale nepřenáší se tam proud (nespíná). Takže to bude problém buď přechodového odporu (kabel, studeňák, atd), který nedovolí přenést proud, nebo je v čudu řídící jednotka. Mám dotaz, lze jednotku rozebrat nebo to nelze a kde je jednotka umístěná? 6e bych proměřil přímo konektor jednotky proti pinům konektoru solenoidu a tím vyloučím kabel a konektor. BTW kolik stojí nová nebo použitá jednotka?
Na diagnostice zapnout test ventilu víření, ventilu EGR a ventilu ovládání turba. Pokud nějaký test neprojde, vyměnit příslušné komponenty (ventil nebo akční člen) a zkontrolovat těsnost propojovacích hadiček. Pokud je stále problém, změřit na vakuové pumpě podtlak(-07 až -1bar). Jednotku bych vůbec neřešil, tyhle vůbec neodchází a když jo, tak se to projevuje úplně jinak.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Originál se od BOSCHe dá sehnat za 3600.- Já bych osobně neoriginál nikdy nedal. Řešil jsem dva případy, kdy se dala neoriginál váha a shořela jednotka.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]