Přechod volnoběh - vyšší otáčky - chyby v diagnostice

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Přechod volnoběh - vyšší otáčky - chyby v diagnostice

Příspěvek od Halen » 15 led 2008, 17:33

Ahoj všem. Mám následující problém. Moje Astra G 2.0 16Vr.v. 2000 začala najednou mít nějaké problémy. Když jedu do kopce a delší dobu držím vyšší otáčky, tak se rozsvítí obligátní kontrolka (ne vždycky ). Dále jsem vypozoroval, že je trochu problém (jakoby pytel) při přechodu z jízdy bez plynu do mírné akcelerace. Je tam trochu zaváhání motoru. Ještě jsem zkoušel při zastaveném autě, pomalounké přidávání plynu asi do 1500 otáček a zhruba od 1100 do 1200 tam jakoby nepravidelný chod nebo něco podobného. Zkusil jsem teda auto napíchnout na moji samodomo diagnostiku v ceně 100Kč a dostal jsem chybové kódy:
P1100 a P0105. Ta 105 je divná, protože tam mám cca rok starou váhu vzduchu (replika Polsko). Dále jsem zkusil AB-COM, ale nevím, jaké hodnoty jsou ty správné. Při výměně váhy, jsem si nechal vyčistit a rozpohybovat EGR. Můžete prosím poradit, kde by mohl být problém? Případně kde sehnat hodnoty pro můj motor, které by diagnostika měla ukazovat. Díky za pomoc.

Honza.

Reklama
 

arnie
Příspěvky: 110
Registrován: 10 led 2008, 16:56
Bydliště: Koprivnice

motor

Příspěvek od arnie » 15 led 2008, 17:36

A jaky ma ten motor vykon, kdyz ti sviti ta kontrolka? A ten nepravidelny chod jak jsi psal, nejede ti to na 3 valce?

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Re: motor

Příspěvek od Halen » 15 led 2008, 18:22

arnie píše:A jaky ma ten motor vykon, kdyz ti sviti ta kontrolka? A ten nepravidelny chod jak jsi psal, nejede ti to na 3 valce?
Když se rozsvítí kontrolka, tak se motor přepne do safe módu a netáhne. Nepravidelný chod to není jako na 3 válce. Spíš jako zakuckání...

edit: osobně mám podezření na EGR, tak ho asi o víkendu odmontuju a vyčistím.

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Re: motor

Příspěvek od Halen » 19 led 2008, 17:13

Halen píše:
arnie píše:A jaky ma ten motor vykon, kdyz ti sviti ta kontrolka? A ten nepravidelny chod jak jsi psal, nejede ti to na 3 valce?
Když se rozsvítí kontrolka, tak se motor přepne do safe módu a netáhne. Nepravidelný chod to není jako na 3 válce. Spíš jako zakuckání...

edit: osobně mám podezření na EGR, tak ho asi o víkendu odmontuju a vyčistím.
Tal jsem byl u známého který dělá u Oplu a podle všeho je vadný solenoid. Nevím ještě který, musí se to proměřit na podtlak zda drží.

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Re: motor

Příspěvek od Halen » 20 led 2008, 12:33

Takže zkoušel jsem hadičkou a pusou podtlak, zda senzory drží a na pravé straně, jak jsou dva vedle sebe, tak ten zadní je špatný. Nový snad stojí kolem 5000,- z ciziny jej můžu sehnat za 2000,-. Tajže to je jasný a kupuju z ciziny. Je zajímavé, že to označují jako EGR valve / EGR ventil, tady se o EGR mluví v souvislosti s elektromagnetem, který přepouští spaliny do motoru.

Tady je docela pěkný katalog dílů:
http://www.leadercomponents.com

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 20 led 2008, 19:51

Chyby P0105 a P1100 mají souvislost se systémem sání/plnění vzduchem. Tzn. ventily turba, víření a EGR (ovládání podtlakem), pak čidlo plnícího tlaku, vzduchová váha. Mechanické komponenty, netěsnosti v podtlakovém systému a systému sání (od turba k sání motoru). Vše zkontrolovat a určitě se na chybu přijde.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Příspěvek od Halen » 21 led 2008, 19:02

RomanK píše:Chyby P0105 a P1100 mají souvislost se systémem sání/plnění vzduchem. Tzn. ventily turba, víření a EGR (ovládání podtlakem), pak čidlo plnícího tlaku, vzduchová váha. Mechanické komponenty, netěsnosti v podtlakovém systému a systému sání (od turba k sání motoru). Vše zkontrolovat a určitě se na chybu přijde.
1 čidlo špatné. Objednal jsem přes ebay za 2200,- Nejlevnější v čr za 3500,-

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Další info

Příspěvek od Halen » 02 úno 2008, 18:36

Takže jedno čidlo jsem vyměnil za nové, ale bez zlepšení. Zkusil jsem ještě různé varianty a narazil jsem na problém:
Demontoval jsem červeně orámovanou součástku (asi EGR ventil?) byl trochu zakarbonovaným tak jsem jej vyčistil, zkusil jestli drží podtlak a hýbe se - vše OK. Po zamontování stále stejné. Když jsem ale z toho vytáhnul podtlakovou hadičku a ucpal jsem ji - zkusil jsem auto projet, tak to přestalo dělat, akorát se po 1km rozsvítila diagnostika. Když jsem to zas vrátil, tak se cukání opět projevilo. Chtěl bych vedět co to může dělat. Zkusil jsem ještě rozebrat a vyčistit starý podtlakový ventil (jak jsou ty dva u baterie, druhý je nový) ale nepomohlo to. Navíc v tom starém ventilu byl z nějakého neznámého důvodu olej?? Byl tím ucpaný tak jsem jej vymyl benzínem. Cívka na tom ventilu je OK. Vymytí stejně to nepomohlo. Co to jsou ještě ty další orámované části v obrázku?

Obrázek
Obrázek

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Re: Další info

Příspěvek od Halen » 04 úno 2008, 18:34

HA HEUREKA, po laborování nakonec vím kde je chyba. Jedná se o regulaci víření, solenoid který ovládá klapky víření nereaguje. Po zkoušení podtlakového vedení a výměny solenoidu za 100% funkční, je chyba na 99% v tom, že do solenoidu nejde proud. Kde se dá proměřit vedení k solenoidu, nebo co spíná solenoid? Tam bude zakopaný pes. Prosím o pomoc.

Okura
Příspěvky: 540
Registrován: 13 dub 2007, 17:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura » 04 úno 2008, 20:27

napiš mi kod motoru, mrknu na schéma,

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Příspěvek od Halen » 05 úno 2008, 06:50

Okura píše:napiš mi kod motoru, mrknu na schéma,
2.0DTH (Y), r.v. 2000 - 74kW

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Příspěvek od Halen » 05 úno 2008, 15:54

Zkusil jsem ještě proměřit konektor a vypadá OK. Napětí stejné jako na vedlejším konektoru, ale nepřenáší se tam proud (nespíná). Takže to bude problém buď přechodového odporu (kabel, studeňák, atd), který nedovolí přenést proud, nebo je v čudu řídící jednotka. Mám dotaz, lze jednotku rozebrat nebo to nelze a kde je jednotka umístěná? 6e bych proměřil přímo konektor jednotky proti pinům konektoru solenoidu a tím vyloučím kabel a konektor. BTW kolik stojí nová nebo použitá jednotka?

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 18 úno 2008, 05:59

Na diagnostice zapnout test ventilu víření, ventilu EGR a ventilu ovládání turba. Pokud nějaký test neprojde, vyměnit příslušné komponenty (ventil nebo akční člen) a zkontrolovat těsnost propojovacích hadiček. Pokud je stále problém, změřit na vakuové pumpě podtlak(-07 až -1bar). Jednotku bych vůbec neřešil, tyhle vůbec neodchází a když jo, tak se to projevuje úplně jinak.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Halen
Příspěvky: 38
Registrován: 29 čer 2006, 18:01

Příspěvek od Halen » 27 úno 2008, 09:32

Takže vyřešeno. Věřte nebo ne, byla vadná váha vzduchu. Dávala větší hodnoty než by měla dávat. Jednalo se o neoriginální 14 měsíců starou váhu z Polska. Stála 1200,-. Teď jsem si koupil taky novou, neoriginální z británie za 900Kč i s poštovným. Originální mi v Oplu řekli za 8000,-.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 27 úno 2008, 11:41

Originál se od BOSCHe dá sehnat za 3600.- Já bych osobně neoriginál nikdy nedal. Řešil jsem dva případy, kdy se dala neoriginál váha a shořela jednotka.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Zamčeno