Podtočený motor

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Bagroid
Příspěvky: 10
Registrován: 01 lis 2008, 19:08
Bydliště: Kladno

Podtočený motor

Příspěvek od Bagroid » 02 lis 2008, 15:22

Mám dotaz a prosím o odpoved.

Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?

Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
Opel Astra G Elegance 1.8 16V - červený ďábel :evil:

Reklama
 

Uživatelský avatar
adam09
Příspěvky: 4473
Registrován: 13 pro 2007, 00:59
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam09 » 02 lis 2008, 15:33

Co je razeni tak jak mam ?:D
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]

PRODEJ moje coupe Z22SE

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3781
Registrován: 17 led 2008, 11:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 02 lis 2008, 15:42

No tak 16ventilove motory nizke otacky moc radi nemaju.....A je pravda ze v moc nízkych otáčkach to dokáze zrat ovela viacej ako v otackach okolo 2500 az 3000.
POkial som nevidel na PC tak som ani ja neveril....A podtácanim motora dochádza aj k jeho niceniu.......vytvara sa tam ovela vecsia vrstva karbonu.....upchava sa.....
Len ho pekne toc.....on to potrebuje....ale zasa s mierou....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 02 lis 2008, 15:46

Definujte podtáčení motoru prosím..pokud pojedu na pětku 60 (po rovině) tak to bude žrát o cca 0,5 az 1 litr na 100 míň než v tom samém úseku na čtyřku.

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2256
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtočený motor

Příspěvek od MAX - CZ » 02 lis 2008, 15:46

Bagroid píše:Mám dotaz a prosím o odpoved.

Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?

Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
Žere víc. Nejoptimálnější spotřebu máš v otáčkách s nejvyšším točivým momentem. V ten okamžik vlastně motor zatěžuješ nejmíň, musíš nejmíň "šlapat po plynu". Podtáčením rozhodně motor ničíš a nic neušetříš. Samozřejmě se bavíme o situaci, kdy máš motor v záběru. Pokud jedeš z kopce a motorem brzdíš, tak je to jedno, teda pokud to nedusíš pod volnoběžné otáčky.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2256
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 02 lis 2008, 15:48

Salám píše:Definujte podtáčení motoru prosím..pokud pojedu na pětku 60 (po rovině) tak to bude žrát o cca 0,5 az 1 litr na 100 míň než v tom samém úseku na čtyřku.
po rovině???? Tak to snad u nás už ani nejde, snad jen v Austrálii :D :D :D
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek

pbrazdil
Příspěvky: 75
Registrován: 25 zář 2008, 17:00

Příspěvek od pbrazdil » 02 lis 2008, 16:21

napsal MAX - CZ:Žere víc. Nejoptimálnější spotřebu máš v otáčkách s nejvyšším točivým momentem.............

Tak já nevím nejsem žádnej odborník,ale nejvyšší točivej moment mají auta někdy u 3500 i u 4000 tisíc,to nemyslíš že při těhdle otáčkách má auto minimální spotřebu?

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2256
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MAX - CZ » 02 lis 2008, 16:39

Pokud je to závodnička a ten motor točí třeba 8000ot./min. tak JO.

Jinak u naftových motorů kde jsou max. otáčky kolem 4000 tak optimum bývá většinou 1700 - 2500.
U benzína kde je maximum třeba v 6000, tak ty optimální bývají 2500 - 3000.

Samozřejmě čím rychleji se jede, tak tím větší je odpor a tření, tudíž roste spotřeba. Ale tady se bavíme o spotřebě v poměru otáčkám motoru a tady je samozřejmě nejlepší poměr v oblasti nejvyššího točivého momentu nebo těsně pod ním. Asi uznáte, že není ideální pro motor a spotřebu jet "čtyřicítkou" na 5. nebo 6. rychlostní stupeň.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 02 lis 2008, 16:49

Je pravda, že v oblasti nejvyššího točáku je spotřeba nejlepší,ale pouze v případech kdy ho využiju a potřebuju..obecně platí, že čím menší otáčky motoru tím menší spotřeba..na 5ku jet 40 to je samo masakr..ale pro mě je i masakr, jak někdo jede po rovině 50 a točí si 3000 ot. :o

Uživatelský avatar
Svaja
Příspěvky: 393
Registrován: 15 kvě 2007, 20:44
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Svaja » 02 lis 2008, 17:02

to není ani tak o otáčkách ale spíš o plynu..chce to držet stálou rychlost a co nejmíň šlapat na plyn.a nízká spotřeba může být i ve vyšších otáčkách..např 4000ot./m.ale optimum je jak už tady říkal MAX, něco okolo 3000ot./m........ pod 3000 a hlavně v zatížení se ničí motor hlavně ventily
:wink:
můj život vlastně měří 400metrů !!!

Bagroid
Příspěvky: 10
Registrován: 01 lis 2008, 19:08
Bydliště: Kladno

Příspěvek od Bagroid » 02 lis 2008, 19:15

Mě ani nenapadlo, jezdit v nizkych otackach :D Ale chtel jsem se na to zeptat kvuli tomu, ze jsme se o tom dohadovali s kamosem, ale jak koukam, tak ani tady nejste jednotni. :wink:
Opel Astra G Elegance 1.8 16V - červený ďábel :evil:

Uživatelský avatar
Udo
Příspěvky: 178
Registrován: 25 pro 2007, 20:11
Bydliště: Vysočina Pelhřimov

Příspěvek od Udo » 02 lis 2008, 19:25

Jo jo to víš -jak říkal Lery Flint ,,Názor je jak díra v pr...i každý má jinou''
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Příspěvek od pansuu » 02 lis 2008, 23:04

Je to jednoduchý. Pokud jedeš na 5 z kopce nebo po rovině 60 a 2000 otáček tak moc nežere. Ale když takhle pojedeš proti kopci, chlastá jak německej zájezd a navíc dostává pěkně na prdel.

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 02 lis 2008, 23:17

Je to jednoduché. Dneska se to sice už moc nevidí, ale mělo to něco do sebe. Dřív měl otáčkoměr barvičky. Otáčky- červené pole, kritické otáčky, hrozí přetočení motoru(později vyřešené omezovačem)- vysoká spotřeba. Otáčky- oranžové pole, neekonomické otáčky, hrozí podtočení motoru a následné chcípnutí- vysoká spotřeba. Otáčky- zelené pole, ekonomické otáčky, maximální využití síly motoru, ideální spotřeba- s ohledem na jízdní podmínky.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6534
Registrován: 21 led 2006, 14:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 02 lis 2008, 23:28

Otazka presne pro myho kolegu co jezdi ve meste 50 na petku :shock:

nechapu, divil se kdyz jsem mu rekl ze jezdim na trojku, ted teda s automatem to neresim, ale minuly auto proste pri 50 na 3, v mirnem poci jsem radil na 4 - zkopce a pohoda.

Zamčeno