Zábeh

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Zamčeno
Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Zábeh

Příspěvek od Pico » 11 srp 2008, 19:23

Po koľkých kilometroch je už motor plne zabehnutý ? Má na to vplyv aj olejová náplň z prvovýroby ?
Astra II

Reklama
 

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 11 srp 2008, 19:46

Řekl bych tak po 15ti kilometrech... jak se zahřeje. .. :wink:
Myslím že na to se už dneska nehraje ...
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 11 srp 2008, 21:26

To myslíš vážne ? :shock:
Astra II

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 11 srp 2008, 21:30

Jo myslím. To potřebovaly tak stodvácky a ne dnešní auta.... :P
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 11 srp 2008, 21:35

Frydex píše:Jo myslím. To potřebovaly tak stodvácky a ne dnešní auta.... :P
U Fábie 2003 mě prodejce říkal 2tkm (1,4 16V benzin). U Octávie 2001 (asi) dokonce 5tkm (1,9TDI).
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 11 srp 2008, 21:38

Ale veď aj sám výrobca predpisuje prvých 1000 km ako zábehových a u bŕzd je to myslím úplne normálne, že musia sadnúť. Inak mne sa postupne menil zvuk motoru - zjemnel a aj spotreba postupom času klesá. Čím to bude ? Teraz mám 6500 km a očakávam ešte zmeny. Niekto tvrdí, že motor treba už od novoty občas vytočiť do maxima, zase iní to neodporúčajú. Preto sa pýtam, aké sú skúsenosti pri zábehu. Myslím si, že každá mechanická časť musí dostať čas, aby si riadne sadla. Ty si točil už z predajne plný knedlík ?
Astra II

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 11 srp 2008, 21:53

Zkušenost mám jen s novou Fábií - viz výše. Zbytečně motor nehonit do vysokých otáček, ale ani nedusit v nízkých a do táhlých kopců nejezdit na 5tku. U tý fábie jsou optimální otáčky podle prodejce tak 2250 - 3500 - v těch by se to mělo při zajíždění držet. Taky by se prý při záběhu nemělo tahat nic těžkýho s koulí a neměl by se brát benzín s nižším OČ než je předepsaný - tzn. N95 a výše. Víc Ti nepomůžu (je to už 5 let ale tohle mi při prodeji říkali).

Jo a půl roku ne do myčky :-) ale to kvůli laku :-)
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 11 srp 2008, 22:02

Měl jsem Filetu a šla od vyjetí ze dveří autosalonu pod plným... taky podle toho jezdila. Naučila se to a jezdila jak splašená... a f poho :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 12 srp 2008, 10:39

Mě u novýho služebního kočáru říkali, že prvních 1000km nehonit do maxima, ale hlavně nepodtáčet (to je ale normálka). Teď to má nalítáno něco přes 15tis., je pravda, že spotřeba mírně klesla a zvuk se taky trošku zkultivoval. Ale jak říká Frydex, větší smysl to mívalo u Šádes, pamatuju si na cedulky "v záběhu" za zadním sklem :D
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 12 srp 2008, 10:51

U me si motor plne sednul az po cca 20 tkm. Kdyz to budete honit od novoty, tak se samozrejme motor vic opotrebovava.
Takze kdo ma svoje auto rad, bude se k nemu chovat slusne nez si motor sedne. Kdo ho nema rad necht auto honi hned z autosalonu .... motor se po nejakem case odvdeci vyssi spotrebou a nizsim vykonem.
Vyrobce pocita ze Astra je spotrebni zbozi (dozivotni napln v prevodovce,...), takze neni duvod zakaznika upozornovat na zabeh a podobne. Nejakejch tech 150tkm to ujede tak jako tak.

Lomikar
Příspěvky: 1044
Registrován: 29 říj 2006, 19:48
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lomikar » 12 srp 2008, 11:36

Osobní skušenost s Fábii SDI - motor po 20 ti tis. uzrál vše se "usadilo".
Řekl bych že u benzínu je ta doba kratší.Rozhodně bych doporučil jezdit delší trasy spíše okreskama řadit měnit otáčky netočit do červenýho jezdit v otáčkách.Po prním oleji (15 tis) vytáhnout na dálnici a podlaha. :)
ASTRA CARAVAN Z16XE rv. 2002
KUK na Rákosníčka
Rákosníčkovi doplňky

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 12 srp 2008, 12:27

Nekde jsem cet, ze jsou jakoze dva druhy zabehu:
Prvni, bude se vytacet, jezdit svizne od novoty (ale ne jak prase, to nema se zabehem nic spolecnyho) Motor se "zabehne" s vetsima vulema, bude se snaze vytacet, bude zivejsi, nicmene za cenu nejake spotreby oleje a nizsi zivotnosti.
Druhy, pojede se s nim polehoucku, vse si sedne s mensima vulema, nebude zrat olej, ale bude to takovej dedkovskej motor.

Muj nazor na to, jezdit proste normalne, ale rozhodne nevytacet do omezovace a podtacet.

Tak si rikam, ktera ku*va zajizdela to moje, ze to zere olej :)
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 12 srp 2008, 16:17

tappaja píše:Nekde jsem cet, ze jsou jakoze dva druhy zabehu:
Prvni, bude se vytacet, jezdit svizne od novoty (ale ne jak prase, to nema se zabehem nic spolecnyho) Motor se "zabehne" s vetsima vulema, bude se snaze vytacet, bude zivejsi, nicmene za cenu nejake spotreby oleje a nizsi zivotnosti.
Druhy, pojede se s nim polehoucku, vse si sedne s mensima vulema, nebude zrat olej, ale bude to takovej dedkovskej motor.

Muj nazor na to, jezdit proste normalne, ale rozhodne nevytacet do omezovace a podtacet.

Tak si rikam, ktera ku*va zajizdela to moje, ze to zere olej :)
hehe....asi tá istá, čo aj moje....:D mne tiez lubi spapat obcas toho oleja.....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Zamčeno