Dochladzovanie motora(vody).

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 27 čer 2008, 17:20

Ventilátor chladenia sa ti nespustí, keď je dostatočne auto chladené náporom vzduchu aj keď ideš do prudkého kopca a tlačíš na pílu. Vyskúšaj niekedy na ceste do HR v zápche a pri 40 stupňoch C. Ver mi, že ti pobeží.
Astra II

Reklama
 

Majla
Příspěvky: 1829
Registrován: 05 říj 2007, 16:46
Bydliště: Březová - Oleško

Příspěvek od Majla » 27 čer 2008, 17:46

undertaker píše:mam AstruG 1.6 X16SZR a dochladzuje my to bezne...
souhlas, mě to taky dochlazuje. A dělal mi to i Renault 19 r.v93 co jsem měl před Astrou

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 27 čer 2008, 18:15

motory 8V dochlazujou protože nemají řídící jednotku chlazení....
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 27 čer 2008, 20:53

A ta škatule, co na mě čučí před levým podběhem po sundání předního nárazníku je co??? :wink: Vede do ní kabeláž od větráků, takže bych tvrdil, že spíš některé typy (např. ty, co nemají klimu, řídící jednotku chlazení nemají)
Ale třeba se pletu. :wink:
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Pavel007
Příspěvky: 76
Registrován: 13 led 2008, 01:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pavel007 » 28 čer 2008, 15:27

Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
Astra 1.6 XEL 16V Caravan

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 28 čer 2008, 15:57

Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu ;-)

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Příspěvek od vasekpetr1 » 29 čer 2008, 12:38

Co já si vzpomínám, tak před třemi lety na začátku zimy, když mně v servisu na podzim místo nemrznoucí směsi dali do chladiče vodu, tak chladič zamrznul, teploměr v červeným, auto jsem odstavil před barákem, a po vypnutí motoru a vytažení klíčku ventilátor chladiče (ten zadní) ještě takové tři minuty běžel a dochlazoval. Podle mě je to tak správně.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 29 čer 2008, 17:26

Ja som mal F-ko X16XEL, r.v. 1999. Po vypnutí motora sa vypol aj ventilátor a nedochladzoval.
Astra II

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Příspěvek od pansuu » 29 čer 2008, 19:00

V posledních horkých dnech jsem taky měl několikrát zvýšenou teplotu oproti normálu. Při běžícím motoru jsem se nekoukal a po vypnutí nikdy ventilátor neběžel takže ani nevím zda funguje.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 29 čer 2008, 23:33

Kdyby nefungoval, tak se rozsvítí kontrolka systému chlazení!

Kulich
Příspěvky: 347
Registrován: 02 bře 2007, 09:43

Příspěvek od Kulich » 02 črc 2008, 00:42

Z18XE nedochlazuje. Hlásím.

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 02 črc 2008, 04:15

rychlyradim píše:
Pavel007 píše:Mně 1.6 xel taky běžně dochlazuje i po vyndání klíčku.
Nevím jak u aster, ale u feldy, co jsem měl, je normálně ten větrák přes teplotní čidlo-který to pak spíná-poslanej rovnou na baterku, čili žádná řídící jednotka, ale mechanicky-pokud je teplota vysoká, tak se sepne ten bimetal nebo co to je a spojí větrák s baterkou.
to jsou zázraky..každýmu to chodí jináč....v pondělí se schválně stavím do Opla a optám se jak se věci mají.... budu tam mít stejně cestu ;-)
pokud má řídící jednotku chlazení.... tak nedochlazuje... :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Příspěvek od palix » 02 črc 2008, 07:08

V návode sa píše, že po vypnutí zapaľovania môže ešte bežať ventilátor. ja som si to na mojom aute nevšimol. Ale zas málokedy mám prehriatý motor ;)
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 02 črc 2008, 07:19

Tak jak už se tu psalo mnohokrát a přímo i na mém webu, citace zde :

Provozní teplota motoru
Běžná provozní teplota motoru je kolem 85 st.C. Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat. Dle mého názoru tudíž pokud ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyšíte naběhnout ventilátor je všechno v pořádku.

Jinak už jsem zažil za celou dobu co mám Astru, že po vypnutí motoru se ventilátor jeětě zhruba 2 min točil a odsával vzduch :wink: :wink: , je to běžná věc. A pro umozornění, od roku 2003 se do Aster montuje pouze 1 ventilátor, který je součástí jak pro klimatizaci, ta také pro chlazení motoru, to jen tak na okraj, pokud někdo neví :lol: :lol: :lol:
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Zamčeno