Opel Zafira OPC 2.0 Turbo

To, jak lze rodinný velkoprostorový kompakt proměnit v neotřelý „sporťák“, vědí odborníci divize Opel Performance Center. Přesvědčivým důkazem je unikátní model Zafira OPC.
Opel Zafira OPC 2.0 Turbo

V úvodu připomeňme, že divize OPC vznikla v roce 1997 a zabezpečuje
evropské působení rüsselsheimské automobilky na sportovním poli.
Získané zkušenosti uplatnila při proměně Zafiry z rodinného vozu ve
sportovní brus. Zvnějšku se Zafira OPC tváří vyzývavěji než její
konvenční sourozenec. Na její karoserii se skví zejména nový přední
spoiler, rozšířené boční prahy a originální nárazníky. O mimořádné
výkonnosti vozu vypovídají i mohutná litá kola o rozměru 225/45 R
17.
Ve sportovním duchu se nese také interiér s předními anatomickými
sedadly Recaro. Zafira OPC, která díky systému Flex7 neztratila
možnost sedmimístného uspořádání, se dále vyznačuje bohatou
bezpečnostní a komfortní výbavou, ve které nechybějí kupříkladu
klimatizace, palubní počítač či kvalitní audiosouprava. V testovaném
exempláři nás ale ještě více zaujal systém AutoVision s přehrávačem
DVD, obrazovkou na stropě a dálkovým ovládáním.

Turbo má zátah

Pod kapotou Zafiry OPC pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0
16V Turbo řady Ecotec, se kterým jsme se již setkali při testu Astry
Coupé a Cabrio. Nepochybovali jsme tedy o tom, že tento agregát
o výkonu 141 kW (192 k) dokáže pořádně rozhýbat i velkoprostorový
automobil. Vyšlechtěná Zafira je skutečně „štikou“ silnic. Nejvíce
nás oslnila rychlá reakce motoru na sešlápnutí pedálu akcelerátoru,
která přijde vhod při předjíždění. Navíc jsme ocenili vynikající
pružnost „dvoulitru“, jenž díky přeplňování vyvíjí obří maximum
točivého momentu 250 N.m mezi 1950 až 5400 ot/min. Vlivem toho se
řidič nemusí často zatěžovat manipulací s řadicí pákou pětistupňové
mechanické převodovky.
Spotřebou paliva Zafira OPC pochopitelně neosloví šetřílky, nicméně
výrobcem udávaná „kombinace“ činí rozumných 10,1 l benzinu na 100
km. Mezi silné stránky tohoto Opelu dále patří vytříbené jízdní
chování, dané zvláštním zavěšením kol DSA i standardním systémem
jízdní stability. A tak není divu, že Opel sedí na silnici jako
přilepený a nerozházejí jej ani sebeostřejší zatáčky. Tvrdší
pérování podvozku ovšem potěší posádku jen na vozovkách s kvalitním
povrchem. Zvláštním dynamickým charakteristikám automobilu odpovídá
také patřičná účinnost brzd s kotouči na všech kolech, ABS
a protiprokluzovým systémem. Nemohli jsme se ale ubránit dojmu, že
by jim neškodil rychlejší nástup. Zato k posilovači řízení nelze mít
žádné výhrady. Velkoprostorový „sporťák“ Opel Zafira OPC se prodává
za sumu 984 900 Kč včetně DPH.

 

Opel Zafira OPC 2.0 Turbo
Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1998
Max. výkon (kW/k) 141/192
při otáčkách/min 5400
Max. točivý moment (N.m) 250
při otáčkách/min 1950
Max. rychlost (km/h) 220
Zrychlení 0–100 km/h (s) 8,2
Počet převodových stupňů 5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1540
Zavazadelník (m3) 0,600
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 13,8/7,9/10,1
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4318/1742/1636/2694
Cena 984 900 Kč včetně DPH

 

Opel Zafira OPC 2.0 Turbo – hodnocení
+ atraktivní vzhled
+ výkonný motor
+ výborné jízdní vlastnosti
poněkud pomalejší nástup brzd

Článek je z roku 2002.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »