Opel Astra (od 1998)

Druhá generace Opelu Astra znamenala velký kvalitativní posun. V současné době jde o jednu z nejžádanějších ojetin.

Automobilka Opel uvedla druhou řadu modelu Astra pod označením G. Stalo se tak v roce 1998. Do prodeje přišel tří a pětidveřový hatchback, sedan a kombi.

Předchozí generace Astra F se vyráběla souběžně až do roku 2002 s přídomkem Classic. V roce 1999 obohatilo nabídku „géčka“ další, tentokrát sportovně laděné provedení – kupé OPC. To zpočátku poháněl dvoulitrový motor o výkonu 118 kW.

Rok 2000 přinesl kupé, na jehož designu zapracovalo studio Bertone. V roce 2001 byl představen odvozený kabriolet (vychází z verze kupé). Na vývoji vozu opět pracovalo studio Bertone, v jeho karosárnách se také vyráběl.

V roce 2002 dostalo sportovně pojaté provedení OPC nový motor. Dostatek sil mu dodal až přeplňovaný agregát 2.0 T/147 kW.

O dva roky později přišla na trh třetí generace Astry tentokrát pod označením H. Druhá řada ale zůstala ve výrobě s přídomkem Classic 2. Sjíždí z výrobních linek továrny v Polsku.

Důležitým datem je pro ni ještě rok 2006, kdy byl původní motor 1.4 16V/66 kW nahrazen novým. Ten má zcela shodné parametry, dokonce vypadá na první pohled stejně. Avšak nelze na něj použít díly z předchozí pohonné jednotky. Je totiž zrcadlově otočen (např. výfuk, klenutí olejové vany atd.).

V bariérovém testu Opel Astra G získal čtyři hvězdičky z pěti možných za ochranu posádky. Stalo se tak v roce 1999. Hodnocení ohleduplnosti při střetu s chodcem vyneslo vozu jednu hvězdu z maximálních čtyř.

Za volantem

Interiér automobilu poskytne solidní prostor pro posádku. Najdete zde pohodlná sedadla a designově zdařilou palubní desku, kterou tvoří měkčené plasty.

Ani pro zavazadla není málo místa. Sedan disponuje zavazadelníkem o objemu 460 litrů stejně jako kupé. Hatchback přepraví 370 litrů v základním uspořádání, kabrio 330. Nejvíce dokáže převézt praktické kombi s nákladovým
prostorem o objemu 480 litrů.

Podvozek Astry G zdatně tlumí nerovnosti, jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Auto drží zvolenou stopu v zatáčkách s velkou snahou a zdatně si vede i při vyhýbacím manévru.

Z motorů můžeme doporučit zážehové šestnáctiventily o objemech 1,4 a 1,6 litru. Jsou to až nečekaně čilé pohonné jednotky, přitom nezaskočí nadměrnou spotřebou. Pozor ale na zvýšenou spotřebu oleje , která se může ukázat při jízdě vyšší rychlostí.

Špatnou volbu představuje zejména zážehová osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 55 kW. Běžně nadměrně spotřebovává olej, nemá dostatek sil a nepotěší ani nižší spolehlivostí.

To platí i pro turbodiesel 1.7 TD/50 kW. Ideální není ani dvoulitr DI o výkonu 60 kW. Nejspolehlivější ze vznětových motorů nese označení 1.7 DTI a pod kapotu Astry se dostal až v roce 1999.

Časté závady

Vyskytují se vůle v čepech přední nápravy, nezřídka i koroze výfuku a potíže s těsněním oken. Pozor si dejte na únik chladicí kapaliny přes netěsnící spony hadic chlazení.

Mnoho vozů má ložiska kol na konci životnosti, což prozrazuje typické hučení. Známé jsou také závady elektrického stahování oken či centrálního palubního displeje (nedopisuje). Stejně tak se můžete setkat s nefunkčním centrálním
zamykáním.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2/48 kW, 1.2 16V/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.6/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 a 118 kW, 2.2 16V/108 kW, 2.0 T/147 kW.
Dieselové motory: 1.7 TD/50 kW, 2.0 DI/60 kW, 2.0 DTI/55 a 74 kW, 2.2 DTI/92 kW.

KLADY
– dobré jízdní vlastnosti
– nadčasový design
– nabídka karosářských varinat
– pohodlné odpružení

ZÁPORY
– slabé boční vedení předních sedadel
– spotřeba oleje u motoru 1.6
– zpočátku kolísavá kvalita dílenského zpracování

Článek je z roku 2009.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »