Kupujeme ojetý Opel Astra II.generace

První generace Opelu Astra si místo na trhu vydobyla a tak v případě druhé šlo hlavně o to, aby tuto pozici dokázala udržet. Stejně jako největší konkurent VW Golf 4, ani astra 2 do nižší střední třídy nic zásadně nového nepřinesla. Spíše šlo o celkový pokrok vůči předchůdci, a to především, co se týká kvality i vzhledu. Astra 2 dokázala zákazníky oslovit hlavně nabídkou 4 karosářských variant, tedy tří a pětidvéřovým hatchbackem, kombi i sedanem a také širokou paletou motorů, v obou případech hned od začátku výroby. Od roku 2000 potom byla nabízena i sportovní verze astry v provedení kupé. To, že Astra byla povedená a nadčasová, dokazuje i fakt, že až na drobnosti nebyla výrobcem omlazena žádným podstatným faceliftem. Co se týká pozice astry 2 na českém trhu s ojetinami, je, dá se říct, rozporuplná.
„Astra obecně získala špatnou pověst už v první generaci, kdy problémy s korozí a trvanlivostí motoru jsou mezi českými motoristy notoricky známé, a i když druhá generace přinesla výrazné zlepšení, i přesto nedosahuje astra na průměr své kategorie,“ konstatuje Petr Kunzl ze znaleckého ústavu IBS Expert.

Mezi trumfy astry 2 můžeme počítat prostornost a dobré jízdní vlastnosti.
Naopak tradičním problémem je koroze, i když druhá generace je v tomto směru
mnohem odolnější než první. Pokud bychom měli na nějaké auto ukázat jako na
čistě spotřební zboží, je to právě astra. Tomu odpovídá i časté využívání těchto
vozů v rámci velkých firemních flotil. Na to je třeba si dát při nákupu v bazaru
pozor, protože takové vozy mají velký počet najetých kilometrů a značné
mechanické opotřebení, případně už povadlé motory. Také kvalita zpracování astry
2 nepatří k nejpovedenějším.

„Dal bych si pozor na chladící systém, na hadice. Občas bylo potřeba doladit
řazení převodových stupňů. Objevovaly se závady na těsnění oken a také na jejich
stahování, s čímž souvisí i s problémy s centrálním zamykáním, což se ale
většinou opraví vyčištěním zástrček mezi dveřmi a karoserií. Servisy občas
signalizují zablokování zadních brzd při delším odstavení vozu,“
upozorňuje
na nejčastější závady Opelu Astra II. generace znalec ojetých aut Jan Kupec z
Autopointu.


Zdroj: Motožurnál

Co se týká motorů, je u astry 2 opravdu z čeho vybírat. K dispozici je celkem
deset motorů, z toho tři naftové. Mezi nimi bychom doporučovali moderní
dvoulitrový agregát 2,0 DTI, který se objevil v roce 1999, protože verze 1,7 TD
nepatří k nejpovedenějším naftovým motorům. Naopak benzínové motory 1,4 – 66
kilowatů nebo 1,6 – 74 kilowatů jsou pro astru 2 přímo ideálním kompromisem mezi
výkonem a spotřebou. Dobrou zprávou je, že jako ojetý vůz je Astra k mání velmi
lacino. Důvodem je zmíněná nelichotivá pověst, která je přece jen horší, než
skutečnost a také mírný přetlak nabídky nad poptávkou. Ale pokud má nabízená
astra dobrý původ a rozumný počet najetých kilometrů, je to ideální příležitost,
jak pořídit prostorný rodinný automobil za rozumnou cenu.

„Nejlacinější astry z roku 1998 s nejslabším motorem, který se tady prodával,
i když v nabídce byla i dvanáctistovka, se pohybují mírně nad hranicí 160 000
korun. V případě dieselové verze, kvůli tomu, že není příliš povedená, není cena
o mnoho vyšší. Poměrně frekventovaná je u nás šestnáctistovka, která je
výkonnějším provedení 74 kW výrazně cennější a pohybuje se okolo 180 000 – 190
000 korun. Hranici 200 000 korun překračují modely z roku 2000 a ani vozy z
posledních sérií nepřekračují úroveň 350 000 korun, u slabších benzínových
motorů dokonce ani hranici 300 000 korun,“
konstatuje
ceny Opelu Astra II.generace
Petr Kunzl.

„Přední nárazník pořídíme za 2 800 korun, poslední tlumič výfuku za 2 900
korun a přední světlomet zhruba za 2 300 korun. Přičemž u předního nárazníku a
světlometu se jedná o díly z druhovýroby, které jsou schváleny pro tento typ,“

doplňuje orientační ceny náhradních dílů na Opel Astra II. generace Jan Kupec.

Historie pohonných jednotek a karosářských variant:
1998: začátek výroby
3 dv. a 5 dv. hatchback, sedan, kombi
1.2 – 48 kW, 1.4 – 66 kW, 1.6 – 55, 74 kW, 1.8 – 85 kW, 2.0 – 100 kW
1.7 TD – 50 kW, 2.0 Dl – 60 kW
1999: 2.0 DTl – 74 kW
2000: Coupé
2.2 – 108 kW
2004: představení III. generace

Plusy a minusy:
+ jízdní vlastnosti
+ prostornost
+ přijatelné ceny, široká nabídka
– špatná kvalita zpracování
– slabší antikorozní ochrana

Orientační ceny najdeteZDE

Zdroj: IBS Expert

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »