Motor 1.8 16V 85kW (problém)

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Příspěvek od Gallo » 21 čer 2008, 10:34

NOVON píše:GALLO: No a jak to budeš řešit?Myslím tu vadnou ECU..Budeš kupovat novou nebo ti to ti poláci nějak opravi??
Toť otázka. Mám rozjednanou druhou ECU, tak to snad klapne. Na Poláky čekat nebudu, dovolená se blíží, tak to musím pořešit....

Reklama
 

JO
Příspěvky: 8
Registrován: 07 čer 2008, 23:21

Problém vyřešen

Příspěvek od JO » 04 črc 2008, 23:17

Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
8) naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ

Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.

Uživatelský avatar
Harley
Příspěvky: 87
Registrován: 10 črc 2008, 02:19
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvek od Harley » 11 črc 2008, 00:39

Kdo máte tento problém a pomůže vám toto řešení tak si blahopřejte. Tuto závadu jsem už řešil mnohokrát a stává se že se uvolní spoj konektoru v ECU a pak pomůže jen výměna ECU. Pro vyzkoušení se dá za určitých předpokladů vyměnit na zkoušku ECU za jinou i bez přeprogramování IMO (třeba pokud máte kamaráda který má dobře fungující auto a je ochotný vám díly půjčit)

Quiksilver22
Příspěvky: 105
Registrován: 04 bře 2006, 11:01
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od Quiksilver22 » 08 říj 2008, 22:04

Cau. Tak se přidávám k této závadě P0505 . Chlapi jak jste to vyřešili? Mám zkusit to ukostření. Díky za radu

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 09 říj 2008, 10:11

Tento problém jsem řešil mockrát. Je to vadná ŘJ motoru. Druhá se dá použít z Astry, Zafiry nebo Vectry. U použitých je riziko, že bude špatná taky, už jsem tady měl dva zákazníky co koupili na vrakovišti tuto jednotku a byla vadná. A cena za novou je nesmysl. Kat č. 6237712 34.844,- Kč !!! Pokud se sežene druhá jednotka, není pro mne problém ji zprovoznit v autě, i když k ní není imobilizer.

Chyby kterými se projevuje vadná ŘJ motoru mohou být:
- vzduchová váha (teplota, množství vzduchu) P0100, P0110
- škrtící klapka P0505
- vstřikovací ventil P0201, P0202, P0203,. P0204
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
Gallo
Příspěvky: 1551
Registrován: 08 zář 2006, 22:08
Bydliště: Troppau

Příspěvek od Gallo » 09 říj 2008, 10:39

Přesně, P0505 jsem měl taky a k tomu ještě občas P0100...

Quiksilver22
Příspěvky: 105
Registrován: 04 bře 2006, 11:01
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od Quiksilver22 » 09 říj 2008, 14:58

A co to ukostření, zkoušel jste to ještě někdo a jak to dopadlo?

Quiksilver22
Příspěvky: 105
Registrován: 04 bře 2006, 11:01
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od Quiksilver22 » 13 říj 2008, 21:04

Tak jsem koupil použitou ECU za 7000,- Kč i s dvouma čipama do klíčku a s krouškem na spínací skřínku.
Dnes jsem to namontoval a auto jezdí krásně, takže na tu hrůzu 35000,-Kč jsem spokojenej.
Akorát mě zajíma jestli by nepomohlo to ukostření jak popisuje JO, ale to už je pasé hlavně že to šlape.

Kyslik
Příspěvky: 28
Registrován: 01 led 2008, 20:55
Bydliště: Kožlany
Kontaktovat uživatele:

Porucha ŘJ?

Příspěvek od Kyslik » 23 lis 2008, 17:10

Ahoj,
Taq se asi přidávám do fronty s vadnými ŘJ...motor jde nepravidelně (vždy když to dělá, tak za studena) a rozsvěcela se kontrolka řj- po protočení na cca 3000 ot/min zhasla a motor bežel normálně, po chvilce však znovu. Napíchl jsem diagnostiku- vyblikána zapalovací lišta- výměna (+vyměněny svíčky), ale porucha stále přetrvává. Začal jsem navíc pozorovat zvýšenou spotřebu (ohřátý navolnoběh 1.1-1.2 L což je o cca 0.4L více než dříve). I když motor běží normálně tak jede hůř než stejný motor v druhé astře. Takže asi budu muset podstoupit harakiri a vyndat řj+ kroužek + imobilizér z druhý astry do čehož se mi pochopitelně příliš nechce.
Něřešil jste někdo podobný problém?

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 23 lis 2008, 17:18

Klasická a nejčestější závada u X18XE1 - váha vzduchu nebo škrtící klapka. Výsledek je vadná řídící jednotka motoru. Teď jsem dokonce dělal jednotku která hlásila vadnou zapalovací lištu.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Dragon
Příspěvky: 72
Registrován: 14 kvě 2007, 08:53
Bydliště: Dubí

Re:

Příspěvek od Dragon » 15 kvě 2009, 09:54

Quiksilver22 píše:A co to ukostření, zkoušel jste to ještě někdo a jak to dopadlo?
Já jsem to udělal včera. Měl jsem původně v prčicích váhu vzduchu (opravdu viditelně přerušená - možná se nějak uklepala), takže jsem sehnal jinou, ale stejně to blbnulo. Objevovala se chyba P 0100 a P 0110.
Takže jsem to včera zkusil ukostřit. Pakárna byla najít ty správný dráty, protože je tam hodně podobných barev. Musel jsem rozdělat i konektor a tahat za ty správný drátky ve svazku. Odizoloval jsem ty správný dráty a pro jistotu ještě proměřil proti dutinkám v konektoru. Udělal jsem pospojení, všechno zase připojil a zakrytoval, zapojil baterku a po nastartování v pohodě. Pak jsem to byl několikrát projet, startoval se studeným i s teplým motorem a vypadá to, že to opravdu pomohlo :)
Teď ještě uvidím, jestli se to ještě někdy neobjeví, ale mám vyzkoušené, že bez té úpravy už bych byl dávno v nouzovém režimu (nejpozději po zahřátí motoru)...
Takže děkuji JO za ten návod
Petr
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98

Dragon
Příspěvky: 72
Registrován: 14 kvě 2007, 08:53
Bydliště: Dubí

Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)

Příspěvek od Dragon » 28 kvě 2009, 09:02

Už jsem od opravy ujel pár set km a už se žádná chyba neobjevila, takže to bylo opravdu asi tím :)
Doufám, že teď už dá kontrolka motoru pokoj.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98

kocvi
Příspěvky: 4
Registrován: 16 kvě 2008, 11:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)

Příspěvek od kocvi » 07 říj 2010, 20:22

Zdravim, nemohol by byt tento problem s RJ aj pri inych motoroch?
dik za odpoved

Kyslik
Příspěvky: 28
Registrován: 01 led 2008, 20:55
Bydliště: Kožlany
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 16V 85kW (problém)

Příspěvek od Kyslik » 11 říj 2010, 16:27

Může být...konstrukce je stejná alespoň u motorů s jednotkou připevněnou z boku motoru...já jsem si jí opravil sám a už na ní jezdím skoro 2 roky...většinou jen upadne klema mezi deskou a konektorem...

v.havrla
Příspěvky: 16
Registrován: 05 lis 2010, 21:48

Re: Problém vyřešen

Příspěvek od v.havrla » 06 lis 2010, 19:14

JO píše:Tak jsem za pomoci jednoho z vás a internetu odhalil a opravil příčinu problémů s chybou motoru. Jedná se o vadu řídící jednotky pro motor X18XE1 (1998-2001), která se projevuje chybnými kódy P0100 a P0110. Příčinou je přerušení ukostření uvnitř řídící jednotky SIMTEC 70. Tato chyba lze opravit přivedením kostry pomocí dvou vodičů na piny konektoru řídící jednotky. Pokusím se popsat způsob opravy:
1) odpojit baterii
2) sundat kryt motoru
3) odpojit horní konektor z řídící jednotky (pozor: nejprve zatlačit plastovou pojistku a potom odklápět kovový třmen)
4)odpojit dvě hadice z víka motoru, které vedou nad plastovým kanálem pro vodiče do těla škrtící klapky
5) sundat víčko plastového kanálu (to je úplně nejhorší práce na celé opravě, jde to blbě)
6) najít mezi vodiči žlutý kablík (PIN 48 konektoru řídící jednotky) a hnědý kablík (PIN 07 konektoru řídící jednotky) hnědý kablík je ve žlábku rozdělen do více směrů.
7) povolit šroub na řídící jednotce, pod který je přivedeno ukostření
8) naměřit dvě délky připravenného vodiče od šroubu ŘJ zhruba do poloviny kanálku a nalisovat na ně očko pro šroub
9) přerušit zlutý a hnědý vodič a znova je spojit včetně přidaného uzemění
10) spoje zaizolovat, porovnat ve žlabu, zavíčkovat, připojit hadice, konektor ŘJ, připojit baterii, startovat, jezdit a užívat si 30ti tisíc co za to chtějí v servisu za novou ŘJ

Pozor: tato oprava pomáhá jen na problémy s kódy P0100 a P0110, před touto opravou je třeba prověřit, zda to není chyba váhy vzduchu.
aha jen dotaz a ten hnedy a zluty kablik mam spojit dohromady s tou kostrou nebo kazdy zvlast

Odpovědět